Mijn kleine heeft al een kleine maand een wit randje haar tandvlees is dik. Hoe lang duurt het nog? Had niet verwacht dat het zolang duurde.
Ik denk dat het echt per kindje verschilt. Bij die van mij is geen dik tandvlees te zien, er is gewoon opeens een randje zichtbaar. Het duurt een paar dagen tot het randje meer de vorm van een tandje gaat aannemen en dan gaat het langzaam. Hij heeft er al vier, maar geen van allen zijn volledig 'uitgegroeid'.
Hier duurt het ook altijd even. Heeft nu 2 tandjes doorgegroeid. En uhm 3 tandjes door en 2 tandjes op het punt van doorkomen. Maar dit is al wel een maand of 2 aan de gang. Hier gaat het langzaam. Gelukkig heeft hij er niet al die tijd last van.
Hier schoten de tanden razendsnel het tandvlees uit dat het wel net bedrijfsruimtes leken.... Hij is bijna helemaal klaar met zijn gebit.
Mijn dochter kreeg met 3 maanden al dat ik tanden zag ziteen boven. Met 11 maanden kwam de eerste ondertand en met 14 maanden de eerste 4 boven en onder door. Met 18 maanden had ze de helft en nu met 2 jaar alleen nog wat kiezen.