Hier ook , kreeg bij de geboorte al een doos. Via de website van Lego kan je ook b.v. losse Duplo-dieren kopen, die zijn al leuk als ze nog niet echt kunnen bouwen.
Ik heb ook al een ton vol met duplo. Hadden hier rond sinterklaas een actie bij de supermarkt. Moest je zegels sparen en bij betalen, kostte de helft van de normale prijs. Heb 2 dozen gekocht en had al wat in huis. Heb trouwens wel toen ik zwanger was wat speelgoed gekocht, zo'n badboekje, een knisperding, enz(gewoon omdat het zo leuk was). Was blij dat ik dat allemaal al in huis had, onze dochter heeft temprament, dus die hield als baby al van een uitdaging. Ik koop verder geen speelgoed in het vooruit, wel boeken, heb al heel veel boeken die ik straks voor kan lezen als ze de 2 gepasseerd is(nu is ze bijna 1,5). Maar boeken zijn altijd leuk en doen ze ook lang mee, langer dan met bepaald speelgoed.
Wij doen dat alleen bij duplo.heb ook al een dood lego quarto dat is nu al leuk, kan niet bouwen maar slopen wat wij bouwen, uit de bak halen en er in doen(9 maanden) . (Wij hebben de shell lego ook opa en oma deden ok mee,duurt nog lang maar wij zijn ook lego fan) Dus nee geen vreemde eend of wij zijn het ook.
Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen hoe anderen hier in staan. Er zijn niet veel mama's die dit doen zo te lezen haha Ik heb enkele jaren geleden bakken met Duplo, Barbies en ander speelgoed gevuld (van ons van vroeger + goedkoop op rommelmarkten/in kringloopwinkels gekocht) voor alle kids die hier over de vloer komen. Mocht ons mannetje niet met het speelgoed willen spelen wat ik heb gekocht, wordt er wel door anderen mee gespeeld. Ik koop geen dure Lego sets of iets dergelijks, no worries
Ik doe het ook af en toe. Als het in de aanbieding is, of kringloop ofzo. Zo heb ik toen dochter lief 2 maand was. Zo'n loopauto'tje van disney, voor de helft van de prijs gekocht
ik doe het afentoe als het toch gratis is of heel goedkoop. Toen mijn oudste zoontje net geboren was zag mijn man in de aanbiedingenbak bij de appie een doos ridder-lego voor 50cent(was verkeerd geprijsd denken we) hij heeft het meegenomen en we hebben het deze sinterklaas gegeven @picolina.. tja ik ben ook van de duurzaam en degelijk speelgoed... maar mijn zoontje denkt daar anders over. Hij gaat nog steeds iedere ochtend even de boerderijdieren gedag zeggen die nog steeds in de stal staan En de mooiste auto die hij heeft is ook een plastic geval wat hij met touwtje trekken op de kermis met opa en oma gewonnen heeft. Dat is nu 1,5 jaar geleden maar hij weet het nog steeds!
Ik heb al wel wat duplo aangeschaft, er zijn zulke leuke dozen te koop dat ik mezelf niet in kon houden + een goede aanbieding . Verder hebben we op zolder behoorlijk veel speelgoed wat vroeger nog van onszelf is geweest. LEGO, briotreinen, autootjes, houten poppenhuis etc. Nu al heel handig voor als er andere kinderen over de vloer zijn en straks ook leuk voor dochter. Eventueel nog wat uitbreiding erbij en het kan nog prima. Dat is wel het voordeel van kwaliteitsspeelgoed, het gaat echt jaren mee.