Ons zoontje van bijna 3 slaapt sinds een aantal weken erg slecht in. Hij probeert echt van alles uit, om maar niet in bed te hoeven liggen. Als hij eenmaal slaapt, gaat het perfect! Sinds zaterdag wil hij ook niet meer 's middags slapen. Oke, dat kan. Hij heeft er de leeftijd voor om het niet meer te willen. Ik heb het 1 keer geprobeerd, met als gevolg dat het potje creme wat op mijn nacht kastje stond, uitgesmeerd werd terug gevonden op mn tv, kast, dekbed etc, hij zijn kleding kast had 'opgeruimd'.. Hij geeft ook erg duidelijk aan dat hij niet wil slapen. Hij doet het 's middags dan ook prima, tot een uur of 4.. Dan valt ie gewoon in slaap. Voor de bank, in de auto, terwijl we lezen oid. Ik vind het niet erg als hij op de bank een tukkie doet, maar wel als dit om half 5 is. Vandaag heb ik hem ook echt wakker gemaakt, in de hoop dat hij dan vanavond goed zou inslapen. Helaas.. We zijn nu zeker een half uur bezig geweest met steeds terug verwijzen naar bed. Nu mijn vragen Heeft jullie zoon/dochter ook dit gedrag vertoond, van het moeilijk inslapen rond deze leeftijd? En, hoe zouden jullie het middag slaapje nu aanpakken? (Rustig een filmpje kijken werkt soms, ook niet altijd..) Alvast bedankt voor het antwoorden
Het is nu half 9 en mijn dochter van 4 jaar probeert me al 2 uur lang uit... dus pas maar op dit kan nog wel even duren!!!
ook hier het zelfde mijn zoontje is ook 3 en doet er ook alles aan om niet naar bed te hoeven is al bezig vanaf 19:00uur komt naar beneden,ik leg hem weer terug,komt weer leg hem weer terug tis een volhouder haha maar mama ook
Mn zoon had dit ook toen hij net 3 was. Met middagslaapje ging hij ' s avonds lopen klieren, zonder was hij rond etenstijd niet te pruimen. Ik heb ene tijd gehad dat ik hem maar een uurtje liet slapen. Hij had dan wel even een humeur met wakker maken, maar beter dat dan dat gedoe rondom het inslapen 's avonds! Ook een tijdje gehad dat hij de ene dag wel en de andere dag niet sliep smiddags. Misschien kan je hem rond 14 uur op de bank " verplicht" een filmpje laten kijken zodat hij toch even slaapt of uitrust? Mn dochtertje van net 2 vertoont dit gedrag ook heel erg, maar ik vind haar nog te jong als ze slaapt slaapt ze ook echt nog ruim 2 uur, dus volgens mij kan ze ook echt nog niet zonder! Maar die rommelt ook behoorlijk voor ze in slaap valt en 's avonds haalt ze alle truken uit de trucendoos om maar niet te gaan slapen... Zo vermoeiend!
Pff.. Het vooruitzicht! Druif78; Zelfs met een uurtje slapen, loopt ie te rommelen 's avonds.. (maar ik krijg m echt niet in bed 's middags haha) Het maakt dus niet uit of hij een uurtje slaapt, of helemaal niet. Hij heeft nu net een half uurtje op de bank gelegen, filmpje kijken.. Ben benieuwd of hij rond 3/4 uur weer instort.. Maar zoals ik het van jullie lees is het 'normaal' gedrag rond deze leeftijd..