Hoi allemaal, Owen heeft al een aantal dagen last van zijn oortjes. Ook merkte we dat ie minder ging horen. Dus vandaag naar de huisarts. Helaas onze eigen arts niet maar een vervanger. Een hele oude dokter die al 3 jaar met pensioen is en zo doof is als een kwartel Hij zei dat Owens oren helemaal verstopt zaten met troep ( oorsmeer neem ik aan ) Hij zou het anders uitspuiten maar dat lukt niet bij kleine kindjes zei hij. Dus hij kreeg oordruppels. Nu heeft Owen zure oordruppels gekregen. En nu staat er van alles op de bijsluiter waar het voor is maar niet om het oor schoon te maken of om het smeer op te lossen. Ook staat in de bijsluiter dat na het druppelen je je hoofd 2 minuten zijwaarts moet houden. Geen idee hoe ik dat moet doen bij hem. Maar goed, met andere woorden....... omdat ik die ouwe dokter niet zo vertrouw in zn oordeel, wil ik toch hier even navragen of iemand bekend is met deze 'zure oordruppels ' en of ze ook daarvoor werken. ( de apotheek had namelijk geen idee! ) Of zou ik beter iets anders kunnen gebruiken voor zn oren? Ik heb geen idee wanneer onze eigen huisarts weer terug komt. Als het pas over een paar weken is kan ik daar natuurlijk niet op wachten. groetjes Mamzie
hey meid, ik zou anders de apotheek even bellen of de assistente van de huisarts. Maar een apotheker kun je misschien op zaterdag ook nog wel bereiken? Oortje zijwaarts houden: Misschien druppelen als hij slaapt?
Ik zou wel alvast beginnen met neussprayen, dat maakt de boel ook goed open. Van de Ha-post kreeg ik neusspray huppeldepup (weet het even niet meer) die de slijmvliezen laat slinken.. Heeft hij koorts?
mijn moeder deed vroeger bij mij altijd een klein beetje sla-olie handwarm maken en dat in mijn oren druppelen. dat maakt dat de viezigheid zacht word en er dan ook uitkomt. of het heeft geholpen kan ik mij helaas niet meer herinneren,maar baat het niet schaadt het niet toch?
Ik zou de apotheek bellen. Of anders tijdelijk iets als dit gebruiken: 12Drogist.nl | Daro kind zoutoplossing, natruimchloride, neusverkoudheid, verkoudheid, verkouden, lo
bedankt dames voor het reageren! Ja neusspray waren we gelijk mee begonnen toen ie verkouden werd, en bedje schuin, bisolvon hoestdrank ( is slijmoplossend ) ondertussen ben ik naar de drogist geweest en heb een oorcleaner gehaald op oliebasis. Die hebben we gisteren voor het badden ingedruppeld en toen met de douchekop op 'n zachte stand de oortjes schoongespoeld ( zo stond het op de bijsluiter ) Geen idee of het gelukt is. Want als het om zn oortjes gaat dan schreeuwt ie moord en brand En met zn 15 kilo heeft ie behoorlijk wat gewicht om in de strijd te gooien. Eind van de week doen we het nog wel eens. En dan gewoon elke dag met wat slaolie druppelen dan maar denk ik
slaolie is inderdaad ook een middeltje wat gebruikt wordt ja. Hopelijk gaat het snel beter met je mannetje!
Zure oordruppels worden gegeven voor een ooronsteking van de gehoorgang. Ze lossen het oorsmeer wel iets op maar niet voldoende. Het beste kan je gewoon zelf met olie druppelen, maakt niet uit welke, kijk gewoon wat je in huis hebt, sla olie, olijfolie etc, zolang het maar geen motorolie is. Probeer 2 keer per dag te druppelen, gaat het druooelen moeilijk dan kun je ook een watje vol met olie laten lopen en dit 2 min in zn oortje doen. Succes in elk geval!