Speelgoed met geluid ja of nee?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door shoshana, 14 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Speelgoed met geluid (batterij)

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    We hebben van alles wat.

Ze spelen regelmatig met de houten treinbaan, duplo of gewone auto's in de houten garage.
    Andere keer worden alle toettoet auto's op een rij gezet en gaan ze een voor een aan :p
    Kan me daar totaal niet aan storen en fantasie hebben ze echt wel genoeg (ook met geluidspeelgoed) ;)

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Oei wij hebben ook vanalles wat..
    Boeken met geluiden, een piano met dierengeluiden, loopkar, stofzuigertje, keukentje, baby-gsm
    Maakt allemaal geluid en de meeste dingen vind ze geweldig :D

Toen ze baby was legde ik die zaken meestal wel weg, ik vond het te prikkelend en lawaaierig. Maar sinds ze 1 jaar is let ik daar niet meer op

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Maar hoe bevorderen felle kleuren de creativiteit dan? Wat leuk dat je schildert trouwens!

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja, ik vind dat dat nou eenmaal bij een kind hoort. Dat kan ik niet leuk vinden, maar als m'n dochter het geweldig vind ga ik haar dat niet ontzeggen.
    Hier is ze dol op de Zoefzoef dieren. We hebben genoeg muziekdingen, knuffels en andere meuk met geluid. Maar ook veel houten speelgoed en duplo. We wisselen het af.

5. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    #45 Roos12, 15 aug 2016
    Laatst bewerkt: 15 aug 2016
    Wij hebben allebei, speelgoed met geluid en zonder.
    Onze oudste speelt de meest uitgebreide rollenspellen, dus ik geloof niet dat het haar fantasie heeft geschaadt.
    Overigens vind ik het juist een beperkende visie om te denken dat de fantasie niet geprikkeld wordt bij speelgoed met geluid. Kinderen denken zoveel breder, die fantasie stopt echt niet bij de geluidjes of lampjes.

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Heb het wel, maar zo mij mogelijk. Een muziekspeeltje en drie zoef zoef dieren. Ik vind het genoeg! Kindjes vinden het wel heel leuk, maar probeer het wat binnen de perken te houden.
    Uiteindelijk vind ik dat soort speelgoed soms wat weinig aan de fantasie van een kind over laten en geef ik de voorkeur aan speelgoed zonder herrie, waar ze dan zelf geluiden bij maken en wat meer verhalen verzinnen.

7. vd21

vd21 Niet meer actief

Ja hoor, genoeg. Ik vind niet dat je hiermee de fantasie beperkt, misschien op oudere leeftijd maar ons kleintje is 1 en geluiden zijn juist leuk voor haar

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.507
    4.344
    113
    Vrouw
    Het liefst heb ik al dat verantwoorde mooie houten speelgoed (staat ook zo leuk in huis) maar helaas is mijn dochter fan van plastic rotzooi in de lelijkste kleuren dat ook vaak geluid maakt.
    Tja, en ik hoef er niet mee te spelen.

9. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je hoeft alleen maar naar kindertekeningen te kijken, je zult geen kind zien die liever met een grijze potlood tekend in plaats van kleurpotlooden. Als eerste leggen ze verband met kleuren ook als ze vormen nog niet zo goed kunnen tekenen. Kleur van papa's auto, kleur van mama's haar, paarse jurk die je draagt, groene bomen, rode bloem enz.
    En felle kleuren horen nu eenmaal bij natuur, huis omgeving,speelgoed en goede ontwikkeling vind ik.

Schilderen is mijn werk (waar ik niet veel aan doe sinds de kleine er is)

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Dit, ik snap die hele boxspeeltjeseries in nijntje grijs of die pasteltinten ook helemaal niet. Staat vast erg stylisch in je interieur maar is toch geen donder aan voor die kindjes?
    De eerste maand letten ze op duidelijke contrasten dus dan kun je iets met zwart-wit en daarna gewoon lekker kleurrijk! Mijn zoontje koos niet voor niks de felgekleurde oranje dikkie dik als favoriete knuffel met 3 maand...

11. shoshana

shoshana Niet meer actief

Dat ik kies voor speelgoed zonder batterij past in mijn/onze visie van opvoeden. Daarmee wil ik niet beweren dat als andere wel dat speelgoed hebben voor hun kinderen, ze daarmee fantasieloze mensen creƫren.

Ik ben gewoon benieuwd naar andere huishoudens. Ik heb niet veel mensen om mij heen met kinderen. Dus niet echt vergelijking. Maar ik lees vaak v-tech..?? Denk een merk speelgoed?

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ligt aan het volume van het speelgoed en het soort geluid wat eruit komt..
    de oudste heeft een boomhuis gehad met geluid en die vond ik niet zo irritant.
    veel ander speelgoed met geluid heb ik de batterijen toen eens uit gehaald en dat was ie op..
    nu met de jongste zien we wel wat ze leuk gaat vinden.
    zij heeft voor nu nog de voorkeur het geluid zelf te produceren door het tegen elkaar aan te tikken ed

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.507
    4.344
    113
    Vrouw
    Er zijn inderdaad een aantal dingen waar ik na verloop van tijd de batterijen uitgehaald heb. Oa De Kleine Tamboerijn (ook V-Tech) kon die geluidjes niet meer horen!! Ik droomde zelfs die muziekjes :d

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij hebben de Fisher Price sleutels, de Little People Bus, de VTech Loopwagen, VTech 'boekje', VTech auto-vrachtwagen en de olifant van Little People.

Met regelmaat bloedirritant, maar hij wordt er dolenthousiast van, dus dan vind ik het prima.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Oh en wat ik vergeet: een absolute aanrader en topfavoriet zijn de muziekboekjes van Paco (Magali le Huche). De instrumenten klinken echt heel erg goed.

16. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ja, eigenlijk best veel. Ook veel boekjes bijv met dierengeluiden.

Verder hebben we veel zoef zoef en dat soort herrie dingen, mijn dochter vind het erg leuk.

17. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Om eerlijk te zijn weinig speelgoed dat geen geluid maakt. Blijft ook zo lekker hangen in mijn hoofd. Maar ach, ze vinden het leuk.

18. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was eerst ook ontzettend tegen speelgoed met muziekjes en geluid alleen mijn zoontje vind het zo ontzettend leuk en hij reageert er zo enthousiast op dat ik toch overstag ben gegaan. hij speelt ook veel met speelgoed dat geen geluid maakt maar het is echt een dansertje. als er muziek aanstaat dan is hij aan het dansen.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja zeker wel. Ik zou niet weten waarom niet? En waarom zou dat de fantasie beperken? Doen kinderen die met een geluidsloze helikopter spelen dan een boot na ofzo? ;)

Vanaf 3 jaar wordt dat toch minder. Dat de toet toet nu weggaat en hij playmobil nu veel leuker vind ik niet erg maar hij heeft er wel veel plezier van gehad.

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind het ook te weinig uitdaging bieden dus ik koop het zelf niet maar ik vind vooral het geluid zelf vreselijk. Ben redelijk gevoelig voor geluid en kan de herrie slecht aan naast het gekakel van twee kinderen.

Maar het alternatief is niet meteen saai en kleurloos. Dat heeft toch niks met elkaar te maken?

Mijn kinderen spelen nu door de hele kamer met heel veel houten treinbaan, duplo trein erbij, grimms gekleurde regenboog (bruggen) en twee autobaan vloerkleden. Het ziet er spectaculair uit moet ik zeggen. Vooral die grimms bogen zijn heel leuk als brug.

Deel Deze Pagina