Speelgoed met geluid ja of nee?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door shoshana, 14 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Speelgoed met geluid (batterij)

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik was laatst bij iemand die toet toet speelgoed had staan. Ik vroeg me serieus af hoe je het geluid van verschillende auto's die aan staan kan verwerken. Wat een herrie is dat, wow!

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Dat had ik in het begin ook. Ik kan slecht tegen veel prikkels. Maar op een gegeven moment ken je alle melodieën en dan valt het minder op. Als het te erg word dan haal ik een paar auto's weg als hij er even niet is. Sowieso krijgt hij trouwens niet alle auto's tegelijk.

Is het begin had ik savonds ook melodieën van al t speelgoed in mijn hoofd. Maar dat verdwijnt ook. Het enige echt jammere is dat de radio niet aan kan.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar het is toch niet omdat je speelgoed met geluid hebt, dat dat allemaal op hetzelfde moment staat te spelen. Daar kan je als ouder echt wel in sturen.

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Maar een kind speelt toch met die auto's? Dan rijden er toch meer dan 1? Lijkt me ook zo saai anders.

Hier missen we speelgoed met geluid gelukkig niet. Het meeste speelgoed is zonder geluid volgens mij?

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier van bij het begin duidelijk gemaakt dat ze niet allemaal op moesten staan. Snapte ze perfect.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Aha ok.

Als ik mijn kinderen zie spelen, gebruiken ze van alles tegelijk en door elkaar. Ik denk dat ik ze met regels zou beperken. Daarom koop ik geen speelgoed met geluid, ik word er zelf gek van en wil me niet met uit spel bemoeien.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar wat dan nog als al die autootjes opstaan? Ze spelen sowieso niet de hele tijd. En bestaan er echt peuters die een uur lang (of zelfs langer) met hetzelfde speelgoed spelen? De mijne is die autootjes na een kwartier beu, dat trek ik nog wel. Daarna gaat ze waarschijnlijk uit zichzelf wat kleuren.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik kan er zelf gewoon slecht tegen. Dus hier zal ik het niet gauw kopen.

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Kapla valt bij mij niet onder geluidloos speelgoed.:D. Wat een herrie als die bouwwerken omvallen poeh heej

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wat je zegt klopt wel deels. Daarom hier ook geen drukke slaapkamers met felle kleurtjes en veel poespas.

11. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Een schilderij met felle kleuren kan zeker rustgevend zijn. Maar het kan ook overprikkelen. Dit ligt aan hoe het schilderij er uit ziet. Felle kleuren kunnen rustgevend zijn mijns inzien maar alleen in de juiste samenstellingen.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Ik kan op bepaalde momenten ook zeer slecht tegen geluid, vooral als er van vijf kanten geluid wordt gemaakt.
    De toet toet muziekjes kan ik echter vrij goed hebben, best bizar. Zal hem in de toonhoogte zitten ofzo. Van twee jengelende kinderen, een tv en een stromende kraam tegelijk wordt ik bijv knettergek en soms doe ik de autoradio op de terugweg van mn werk uit omdat ik het teveel vind....
    Maar de toet toet auto's erger ik me eigenlijk nooit aan.

13. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Wat een wisselende en soms ontzettend principiële reacties :) mijn zoontje mag gewoon overal mee spelen waar hij zin in heeft. Of het nou stapelbakjes, een treintje of een toet toet auto is. Boeit me niet, als hij het maar leuk heeft. En hij kan overal evenveel plezier aan beleven zo te zien.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, dat snap ik. Maar TS sprak hier over een principiële kwestie inzake opvoeding. En die snap ik gewoon niet. Je kindje bepaald speelgoed onthouden omdat je vindt dat geluid de fantasie zogezegd inperkt... Een stelling die ik niet begrijp en ook niet geloof.

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Met 9 maanden hadden wij ook nog geen speelgoed met geluid. Maar mijn zoontje van 2,5 is dol op zijn tractor die kan toeteren!

Toettoet auto's vindt hij overigens dan weer niks, maar die tractor is een feest ;)

Als ik zie hoe blij hij daar van wordt, maakt het mij niet uit dat het af en toe wat herrie is. Het gaat toch niet de hele dag door, want daarna gaat hij weer lekker met de duplo spelen. (Niet dat dat overigens geluidloos is hoor, grabbelen in een box met duplo blokken maakt meer herrie dan de tractor.)

16. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.037
    113
    Overijssel
    Hier ook veel toettoet auto's en vtech speelgoed,op dit moment is de houten klok met uitneembare cijferblokjes van de lidl favoriet:D
    Ik kan goed tegen de herrie maar vind de spullen van vtech soms erg creepy,na een paar uur komt er soms ineens geluid uit terwijl je rustig op de bank zit,schrik me elke keer lam!:(

17. shoshana

shoshana Niet meer actief

Dan kan ik je aanraden om iets te lezen over pickler. Gaat over een bepaalde manier van spelen en bewegen van kinderen. Emmi Pikler Stichting Nederland

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dank je. Leuk en boeiend om te lezen. Maar ik kan er zelf absoluut niets mee voor mijn dochter. Zij reageert en speelt totaal anders dan wat daar voorop gesteld wordt.

19. shoshana

shoshana Niet meer actief

Hoeft natuurlijk ook niet bij iedereen te passen. Maar wij hebben om die reden geen speelgoed met batterijen. Niet omdat ik het geluid vervelend vind, hij kan met ander speelgoed nog genoeg herrie maken.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Het een sluit het ander niet uit. Zoals al vaker hier gezegd is, dat je speelgoed in huis hebt met geluid wil,niet zeggen dat je alleen maar speelgoed met geluid hebt of dat er de hele dag mee gespeeld wordt. Hier wordt bijv ook veel buiten gespeeld en daar krijgen ze echt voldoende gelegenheid om'zelfstandig te bewegen' of hoe Pickler dat ook maar beschrijft.
    Kleur en geluid stimuleert weer anders en ander spel, ik zie het als toevoeging aan een breder aanbod.
    Net als de tv, alleen maar is zeker niet goed, maar met mate en met enoge sturing draagt het zeker zeer positief bij aan de ontwikkeling.

Deel Deze Pagina