Wie is er vroeg begonnen met het "zindelijk maken"? Ik las van de week iets over spelenderwijs trainen van de zindelijkheid. Kindjes die l met 1,5 uit de luiers waren. Nu is het voor mij geen must maar vroeg me af of iemand dit met succes heeft gedaan of daar al mee bezig is.
Onze dochter is ietsje ouder, maar is er druk mee bezig. Erg leuk. Ik durf haar eigenlijk zo goed als zindelijk te noemen, overdag dan. We hebben al een potje staan sinds we merkten dat ze zelf door had dat ze moest poepen of plassen. Daar zat ze vaak op voor de fun of haar babypop etc. Ook gaat ze altijd met mij mee naar het toilet. En vorige week deed ze ineens een plas op de grote w.c. Dus dat ben ik door gaan zetten. De 2e dag zei ze gewoon al zelf dat ze moest plassen en dat ze op de w.c. wilde. En dit blijft ze volhouden. Ik werk wel met stickertjes, elke plas is een sticker en bij 10 krijgt ze een kadotje. Ze heeft nu haar 2e kadotje te pakken en alweer 2 plassen onderweg naar de 3e, maar die komt pas bij 20 hebben we afgesproken. Ook poepen doet ze op de grote w.c. Allemaal geen enkel probleem. Ze loopt nu dus zonder luier maar met middagslaap en savonds gaat de luier wel nog aan.
Hier is ze nog helemaal niet bezig met het poepen en plassen...wat betreft zelf aangeven en zo! Als ze gepoept heeft en wij vragen of ze gepoept heeft is het meteen nee zeggen en wegrennen... Al moet ik zeggen dat ze van de week wel zelf een schone pamper ging pakken nadat ik had gevraagd of ze gepoept had. Willen komend voorjaar/ zomer eens beginnen met het potje beneden te zetten en eens kijken wat ze er mee doet. Dan zien we wel...
wij willen in de zomer beginnen als hij ong 1,5 jaar is, dan hoeft hij ook niet veel kleren aan, dus dat zal wat schelen we hebben al potje in huis en hij heeft er per ongeluk al een paar keer op geplast en gepoept
Knap zeg.. vind dat wel erg vroeg.. Mannetje hoeft dat hier echt nog niet..Ik laat hem nog even lekker baby zijn. Als hij het zelf gaat anwijzen en merken dan zou ik er wel iets mee doen maar anders niet hoor.
daniel heeft wel intresse in de wc, maar doet eigenlijk niks. Wel grappig, zat er over te denken om ook topic te openen nav verhaal wat ik zondag hoorde. Schoonzus van vriendin vertelde dat in duitsland de kindjes op potje gaan zodra ze goed kunnen zitten. Niet zozeer om ze zindelijk te maken, maar wel om het vertrouwd te maken. Nu zit ik er aan te denken om voor lydia een potje te gaan kopen en te gaan oefenen bij dr. En stiekem hoop ik natuurlijk ook dat daniel het dan ook gaat doen
Het is ook niet zo dat het moet. Wil het gaan proberen en blijkt hij er nog niet aan toe dan is dat ook prima. Vroeg me vooral af hoe dat andere dit doen. Hier in mijn omgeving gebeurt het bijv vaak pas ruim na de 2e verjaardag. Ik heb van de week een potje gekocht en zet hem er nu telkens nadat hij wat gegeten heeft en na en voro het slapen er op en dan spelen we ondertussen een spelletje of lees ik een verhaaltje. Is het spel/verhaal klaar dan gaat hij er af. ALs hij er ondertussen af kruipt is dat ook prima. Tot nu toe nog zonder resultaat hoor maar daar schenk ik gen aandacht aan. Als ik nu op zijn kamer ben met hem, waar het potje staat dan gaat hij er uit zichzelf op zitten, vind ie erg interessant. Hij gaat idd ook altijd met ons mee naar de wc, vindt hij ook héél boeiend!
Wij gaan er van het voorjaar/zomer ook mee beginnen.. Heel hard duimen dat het lukt, des te eerder is ze namelijk van de AB af (voor terugkerende blaasontstekingen)
Het was maandag bij Koffietijd als onderwerp misschien eens leuk om terug te zien. Ik vond het wel goede tips. Een beetje spelenderwijs leren.
Die uitzending heb ik ook gezien, maar vind het wel een beetje overdreven hoe ze het benoemde, zodra het kind kan lopen, gelijk uit de luier. Wel goeie tips voor als je gaat beginnen eraan. Tis knap hoor om zo'n jong kind al zindelijk te hebben, maar persoonlijk vind ik het echt vroeg! Oefenen vind ik ook niet erg en als hij het niet wil, oke. Wij gaan dalijk ook bginnen met oefenen.
hier is het ook geen moeten hoor, als hij weer opstaat is het ook goed, hij heeft een tijd gehad dat hij bleef zitten en nu niet meer. wc vind hij opzich niet zo intressant, hij helpt liever wc-papier te pakken lol