Help, opeens wil mijn 3-jarige kind niet meer slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miekje80, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Mijn kindje van net 3 ligt sinds twee weken in een groot bed. Sinds dat moment is het slapen één groot drama.
    Als hij in bed ligt dan raakt hij helemaal in paniek. Dan kan hij zo een uur in paniek gillen/ huilen. Hij wil ook niet meer terug in zijn ledikantje (en daar wil ik hem eigenlijk zelf ook niet weer in hebben).
    Wie herkent dit en heeft misschien DE oplossing?

Wij hebben zelf al geprobeerd om hem door te laten krijsen, enz. Dan valt hij uiteindelijk wel in slaap, maar de dagen erna is het gekrijs niet minder.
    Ook hebben wij geprobeerd om om de 10 minuten even bij hem op de kamer te komen, niets te zeggen en hem terug te leggen in bed. Ook dat heeft tot dit moment geen enkel effect.
    Ik wil voorkomen dat hij bij ons in bed gaat slapen en dat mijn man of ik bij hem op de kamer blijven totdat hij slaapt.

Hopelijk krijg ik de gouden tip!

2. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Misschien en ritueel maken bv: tandenpoetsen verhaaltje voorlezen en dan mag hij lekker gaan slapen. Dit doe je iedere avond precies het zelfde. Zo hebben we dat bij ons zoontje gedaan die vanaf eind december in het grote bed slaapt. Hij heeft wel een lampje aan ´s nachts.

Bij ons is het probleem ´s middags wil hij niet meer naar bed terwijl hij het wel nodig heeft, hij slaapt nu alweer ff op de bank beter iets dan niet slapen :D

3. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Bedankt voor jouw tip! Wij hebben alleen sinds dat hij een jaar is dat ritueel al. Het enige wat voor hem echt veranderd is dat is het grote bed.

4. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    Wij hebben gister het grote bed opgezet, ben met chayenna een tijd boven geweest en haar op haar bed laten spelen etc, en in de avond zoals altijd verhaaltje voor gelezen en liedje zingen, en ze is zo gaan slapen.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Heb je hem wel voorbereid op het grote bed? Dat heeft hier echt super geholpen! We zijn hier 4 weken lang elke zaterdag naar de 'beddenwinkel' geweest om samen met Vigo naar 'grote jongens bedden' te kijken! Hij vond het geweldig! Toen wij op een gegeven moment aangaven dat papa en mama nu ook een groot jongens bed voor Vigo hebben, moesten we gelijk het kreng in elkaar zetten hahaha. Het ledikant was meteen voor de kleine baby's. Hij wilde er niets meer van weten. Het gaat vanaf dag 1 goed in het grote bed!

Misschien is het een idee om het grote bed weer even weg te halen, het ledikant er weer in te zetten, en 'overnieuw' beginnen! Voorbereiden is 'the key' is mijn mening!

6. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Wij hebben van tevoren heel vaak benoemd dat hij een groot bed zou krijgen en dat het ledikantje weg zou gaan. De eerste twee nachten ging het ook best wel goed. Toen het bed in zijn kamer stond vond hij het eerst helemaal geweldig. Dit stopte ongeveer na twee nachten.
    Het probleem nu is dat hij ook niet meer in zijn ledikantje wil slapen.
    Gisteravond heeft hij denk ik zo`n 2 uur gegild en gekrijsd. Daarna is hij van vermoeidheid in slaap gevallen. Het probleem is alleen dat hij daarna zo licht slaapt dat hij ongeveer om de twee uur wakker is.

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Misschien is hij bang voor iets en durft hij daarom niet te gaan slapen? Heeft hij een nachtlampje? Of samen de kamer doorlopen en laten zien dat er niks engs is en hij dus gewoon kan gaan slapen. Ik noem maar wat hoor, lastig hoor. Succes!

Deel Deze Pagina