Begin dit jaar is onze lieve buurvrouw helaas overleden en zoals dat normaal gaat is het huis verkocht en krijgen we dus nieuwe buren. Hele aardige mensen van ongeveer onze leeftijd dus we hebben niks te klagen wat dat betreft. Nu heb ik wel een puntje waar ik me aan stoor. Ik ben bijna 32 weken zwanger, voel me verschrikkelijk moe en bijna alles in mijn lichaam doet pijn. Ik moet ook veel rust houden van de huisarts en kan dus niet te veel en te lang van huis, wat ik al erg vervelend vind. De nieuwe buren zijn lekker aan het klussen in hun huisje en dat is natuurlijk logisch. Alleen komen ze maar 3 dagen per week en maximaal 4 uurtjes per dag. En die 4 uren zijn nog veel! Ze komen alleen op vrijdagmiddag, zaterdagmiddag en zondagmiddag en boren, zagen en timmeren alsof ze het hele huis uit elkaar hebben gehaald. Altijd rond de tijd dat ik even wil gaan liggen. Ik heb geprobeerd eerder te gaan liggen maar dat heeft voor mijn gevoel geen nut omdat ik in mijn hoofd dan nog bezig ben met alles wat ik nog wil doen die dag. Ik moet dit echt eerst gedaan hebben. En als de buren weer weg gaan is het bijna tijd om het eten op te zetten dus dan kom ik er ook niet aan toe. Ik ben ook verschrikkelijk bang dat ze op deze manier nog maaaanden bezig zijn en ik dus straks in mijn kraamperiode ook in het lawaai zit. Ook al zijn ze er maar een paar uur per week, het is toch frustrerend omdat het niet opschiet. Ze zijn al 2 maanden bezig en ze zijn alleen nog maar boven bezig geweest. Ik weet wel dat het hele huis gemoderniseerd moet worden dus beneden moet er ook nog veel gebeuren. Ik wil heel graag aan de deur gaan om te vragen wat de bedoeling is en hoe lang het nog gaat duren. Maar hoe doe ik dit zonder als een zeurmiep over te komen? Ik ben verschrikkelijk geïrriteerd (hormonen) en wil gewoon echt rust. Maar ik kan natuurlijk ook niet van ze verlangen dat ze alles 3 maanden stop zetten omdat ik er niet tegen kan nu Als ze nou gewoon een paar weken keihard werken om het af te krijgen kan ik me er makkelijker bij neer leggen en me aanpassen. Sorry voor het verschrikkelijk lange verhaal maar ik moest het even ergens kwijt denk ik.
Oei ik snap dat het vervelend voor je is, maar je kan niet verlangen of verwachten dat ze voor jou even wat sneller doorwerken vind ik. Ik vind dat ze in principe zelfs op heel schappelijke tijden bezig zijn. Probeer het om te denken...gelukkig zijn er nog 4 dagen elke week waarop er heerlijk rust is! En koop een paar goede oordoppen voor die andere dagen. Zet een lekker muziekje of filmpje aan en probeer er niet naar te luisteren. En misschien een vriendin of ouders in de buurt waar je even kan rusten bijv de middelste dag? Dan doorbreek je het ook al wat.
Nee dat is zo. En normaal ben ik echt van het leven en laten leven, ze zijn vanzelf een keer klaar. Maar mijn angst is zo groot dat ik straks met een baby in de lawaai zit dat ik niet weet wat ik moet doen. De tijden zijn ook heel schappelijk en dat probeer ik mezelf echt voor te houden als ze er zijn maar mijn hoofd werkt niet echt mee. Ik heb al een filmpje proberen te kijken en me af te sluiten maar ik heb de concentratie van een walnoot dus dat is een flinke opgave De oordoppen kan ik nog proberen. Bedankt! Mijn familie en vrienden wonen anderhalf uur rijden hiervandaan dus dat is ook geen optie. Wauw wat heb ik er nu een spijt van dat ik zo ver weg ben gaan wonen van mijn familie!
Mijn buren lieten hun woning een jaar lang verbouwen van 7.00 tot 23.00. Dat mag volgens de wet. Ik zou oordopjes kopen en even afwachten, misschien informeren als je ze tegenkomt of alles goed gaat met de verbouwing. Je hebt namelijk ook nog geen idee hoe luidruchtig ze straks zijn, als ze er wonen. Beter wat krediet opbouwen als goede, niet-zeurende buur. Als je straks een baby hebt, is dat altijd een prima reden om te gaan klagen over geluidsopverlast, vind ik (en mijn buren haha).
Ik vind niet dat je dat kan verwachten van ze. Een paar weken hard doorwerken voor jou? Ik denk dat ze ook wel andere dingen te doen hebben. Ze komen drie dagen in de week en op normale tijden. Dus je hebt vier dagen om te rusten. Goede oordopjes aanschaffen voor de andere dagen dus.
Ik snap dat t voor jou erg vervelend is, maar je kan zeker niet verlangen van hun dat ze iets veranderen. Ik zou oordoppen aanschaffen en te gaan ontspannen
3 dagen voor 4 uurtjes per dag... Wat als je een huilbaby krijgt die 23 uur per dag huilt? Dan heb je helemaal geen rust en de buren ook niet Leg je erbij neer en ga niet te snel erheen. Je moet nog heel lang naast ze wonen en er zullen ook leef geluiden komen.
Jeetje wat heftig! Nu voel ik me helemaal een zeurmens! De oordopjes ga ik proberen en ik denk dat ik mijn man even laat vragen als hij ze tegenkomt. Nee dat klopt. Daarom ben ik ook wat voorzichtig hiermee. Ik denk dat het ook veel hormonen zijn die dit gevoel opwekken want zo zit ik helemaal niet in elkaar. Ik ga me in elk geval koest houden omdat ik van mezelf weet dat ik niet erg vriendelijk ben de laatste tijd als ik me geïrriteerd voel. Ik zal mijn mond pas opendoen als de baby er is en als het echt nodig is. Bedankt voor je berichtje!
Nee dat gaf ik zelf ook aan. Ik zou het liever willen maar ga niet zeggen dat ze dat moeten doen en snap ook heel goed dat dat niet reëel is. De oordopjes ga ik zeker doen
Bedankt voor je berichtje. Dit had ik even nodig denk ik. Mensen die me weer met beide benen op de grond zetten en zeggen waar het op staat. Ga ik doen en ik hou afstand.
Hier ook buren die aan het klussen zijn. Ze zijn vooral savonds bezig vanaf een uur of 7. Alleen gaan hier de kinderen dan naar bed dus is voor ons niet heel handig, maar de jongens zijn er al aardig aan gewend. Toen er een paar avonden waren dat ze echt veel herrie maakte en de jongens er niet door konden slapen ben ik gewoon gaan vragen hoe lang ze er ongeveer nog mee bezig zouden zijn (op een normale manier) . Dat was nog een paar avonden en daar hebben wij gewoon een oplossing voor gezocht. Dus ik zou zeggen, accepteer de herrie. Ze doen het op fatsoenlijke tijden. En als je je zorgen maakt over de kraamtijd, ga dan gewoon even langs om te vragen of ze een idee hebben hoelang ze nog bezig zijn. Dan weet je waar je aan toe bent en kun je misschien samen een oplossing bedenken
Eerlijk? Ja, je bent op dit punt een zeurmiep Ze klussen 3 dagen per week, en niet eens volle dagen, en dan ook nog op hele schappelijke tijden. Daar kan je echt met de beste wil van de wereld niet over klagen. En dat het dan lang duurt? Tja, het zij zo. Behalve als jij bereid bent een heeeeeeeel groot klusteam voor hen te betalen dat in 1 maand tijd alles voor elkaar krijgt, kan je hier niets aan doen. Het heeft dus ook niet zo veel zin om aan de deur te komen en te vragen hoe lang het nog gaat duren. Want wat wil je horen? 2 dagen en dan is het klaar. Je weet zelf ook dat dat niet realistisch is. Het enige wat je kan doen is je er bij neerleggen en accepteren dat dit er bij hoort. Dan kan je proberen het voor jezelf makkelijker te maken, door bijvoorbeeld een rustgevend muziekje op te zetten. En, als je heel graag wilt weten hoe lang het nog duurt, zou ik een keer op de koffie gaan en wat uitgebreider kennismaken. Dan kan je - zonder dat het vreemd overkomt - geïnteresseerd vragen naar hun plannen.
Dat is ook niet prettig! In de avond is nog lastiger vooral met kinderen die naar bed moeten. Ik ga mijn man even langs sturen denk ik. Hij is wat beter in dat soort dingen dan ik. Ik kom heel snel kattig over zonder dat ik het wil en hij is heel rustig. Ik ga het proberen te accepteren. Bandankt!
Ja ik ben er inmiddels achter dat ik me aanstel. Maar soms helpt het om dit even van een ander te horen. Ze hebben een eigen klusbedrijf dus dat is gelukkig niet nodig! Nee dat het niet in 2 dagen klaar is snap ik. Maar toch is het wel prettig om te weten hoe lang ze denken bezig te zijn dan kan ik mezelf er op voorbereiden. Mijn man en de nieuwe buren hebben gemeenschappelijke vrienden dus ze hebben elkaar al een aantal keren gesproken. Ik ga hem eens langs sturen om te vragen. Bedankt voor je berichtje.
Dat je een zeurmiep bent ga ik niet meer zeggen Wat ik zou doen is van de week eens een keertje bij ze langs gaan en (oprecht) geïnteresseerd vragen hoe het gaat, als je het trekt ze eventueel eens langs vragen voor wat koffie en informeren. Dus niet alleen "hoe lang zijn jullie nog bezig", maar gewoon de goede buur zijn. Die investering kun je nog heel veel profijt van hebben als je straks een baby hebt.
Dank je wel, die heb ik nu wel begrepen ja! Dat is ook wel een hele goede tip. Bedankt! Dat gaan we ook zeker proberen. Komt inderdaad anders over dan aan de deur gaan.
Wat maakt dat je er tegenop ziet dat ze nog niet klaar zijn als de baby er is? Dat de baby niet slaapt dan? Dat je zelf niet kan slapen in de kraamweek? Laat ik je vast voor een deel uit de droom helpen, "tussen 12 en 3 rusten mama en baby"... euhuh, mama wil eten, baby wil eten (en dat kan lang duren!), mama moet nog plassen, hehe even liggen, oh nee, baby begint weer te huilen, baby slaapt weer dus zelf ook even liggen, oh het is al bijna 3u, laat maar zitten dan... Zoiets ging het hier vaak Als ik echt een uur kon slapen was het veel. Overigens snap ik wel dat je het vervelend vind, die klusherrie maar geluidloos verbouwen gaat niet en het is "maar" 3 middagen. Misschien dat goeie oordoppen helpen
Nou ik vind je helemaal geen zeurmiep. Klus geluiden zijn nou eenmaal erg vervelend. Nu valt het bij jullie gelukkig nog mee. Wel zou ik eens een keer vragen wat de planning is, mischien zijn ze wel bijna klaar weet jij veel.
Ik snap dat het gezien jouw situatie heel vervelend is, maar als het maar een paar keer per week een paar uur is, dan zou ik je inderdaad een zeur vinden als je hier over gaat klagen (sorry). Met hormonen is het idd soms lastig om zelf flexibel te zijn, maar dat is in deze wel wat je mi moet doen. Dus andere tijden gaan liggen. Misschien kun je wel hun telefoonnummer vragen zodat ze eventueel kunnen appen als ze (bv) de volgende dag willen komen? Dan kun je je rustmomenten alvast anders inplannen voor die dag.