dag meiden ik weet echt helemaal niet wat we onze jongeste moeten geven mer zijn verjaardag. de oudste heeft echt bijna alles al. ik vind een loopwagen altijd wel leuk , maar we hebben voor de oudste al: een houten brandweer loopauto, bobby car, loopfiets plastic , puky loopfiets, step, driewieler, 2 tractors :S er blijft dus niet zo erg veel over eigenlijk , heeft er iemand nog leuke ideen wat we hem kunnen geven??
Ik hoop ook dat je nog veel reakties krijgt, want wat worden ze verwend hè? Om dan zelf nog iets leuks te zoeken, is best rottig......
Wij hebben voor de 1e verjaardag van onze jongste dochter een bijdrage gevraagd voor een speelhuisje in de tuin! DIe hadden we zelf diezelfde week al gehaald en in elkaar gezet, zodat de mensen ook konden zien wat ze gegeven hadden. Ik vond het zelf erg lastig omdat ze echt al meer dan genoeg hebben...vond het ook moeilijk om geld te vragen maar ik heb het aan iedereen uitgelegd en dat vonden ze een heel goed idee!!
O ja, ik heb ook gewoon gezegd dat ze al zat speelgoed hebben, en dat ik het zonde vind als mensen een kado kopen welke op zolder beland of niet mee gespeeld wordt... Er zijn ook altijd mensen die perse een kado willen geven, daarvoor heb ik een lijstje gemaakt met "nuttige dingen" zoals een pyama, bordje van melamine, boek van nijntje,jip en janneke, knutselspullen ofzo.
Een hobbelbeest? Hier een groot succes! Zand en watertafel lijkt me idd ook erg leuk voor zo'n kleintje.. Wat hier op de creche z'n favoriete speelgoed is is een keukentje. Vaak word dit meer voor meisjes gezien, maar jongetjes kunnen het dus ook heel erg leuk vinden. Hier ook een succes: een activiteitentafel.
Goh wel dapper dat je dat durft, want ik heb toch zoiets van: je KRIJGT iets van iemand, ze hoeven het namelijk niet te doen. Snap het wel van je hoor, maar toch............
Wij hebben ook als kadotip een envelopje in de mail gezet Met daaronder dat we sparen voor een speeltoestel in de tuin. We hebben zoveel speelgoed van de oudste en hij kijkt er niet naar om. Zij ook niet trouwens.. Echt zonde. Ik ben zelf juist alleen maar blij als ik dat als kadotip krijg, hoef ik ook niet te zweten in speelgoedwinkels om weer eens te bedenken wat ik moet geven
Onze dochter heeft van ons voor haar 1e verjaardag een schommel gekregen. Dat was (en is nog steeds) een groot succes. Wij hebben een eenvoudige schommel besteld via de Wehkamp volgens mij voor iets van 80,-. Van haar peettante heeft ze een fietsje gekregen waar ze binnen meer rond kan, van opa en oma een driewieler met zo'n stang erachter. Van de andere opa en oma een leuke kinderwagen van hout. Verder nog: theeserviesje (was ook een groot succes), meganisch tekenbord, puzzels, een pop, hobbelpaardje etc. Vanaf een jaar speelde ze ook veel met duplo en spul van Little People. Voor klei is hij misschien nog wat klein, maar ook daar ging mijn dochter vanaf een maand of 14 veel mee spelen. Een speeltafel met water en zand leek mij ook altijd leuk, en als je het nog niet hebt misschien een zandbak? Succes!!
En hoe doe je dat dan als de kids wat ouder worden. Zo moeten wij binnenkort naar een jongetje wat 3 wordt en we gunnen hun ook wel bonnen omdat ze niet zoveel geld hebben, maar dat kereltje geniet toch meer van een pakje wat hij zelf kan uitpakken, ben ik bang
Haha, ik snap je reactie, maar heb er ook wel bijgezegd dat ik liever heb dat ze niets geven, dan dat ze iets geven wat op de grote hoop beland! DAT vind ik pas zonde!
Nu gaat dat onderdaad nog met onze jongste van 1, volgend jaar gaat die vlieger niet meer op denk ik.. de oudste wordt dan 3. Maar nu spelen ze voornamelijk met hetzelfde speelgoed. Vanaf 3 jaar gaan ze ook wel interesse krijgen in andere dingen, geduld om te knutselen (en die spullen verbruik je ook echt) of leuke freubel dingen... Of iets waar ze ook echt heeeel blij mee zijn (iets wat ze sparen ofzo). Maar voor dit jaar vond ik het echt zonde.... NOG meer babyspeelgoed, waar ze volgend jaar allebei niet meer naar omkijken.
Hier hetzelfde een beetje. Grote dingen hoeven gewoon niet. maar onze dochter eeft nooit interesse gehad in Duplo en we zien bij onze zoon daar wel interesse voor. Dus we vragen alles van Duplo. Verder vind ik boekjes en puzzels altijd kunnen. Of luisterboekjes et cetera...
Wij vragen misschien wel geld voor op hun bankrekening en wat kleine kadootjes. Als ze 1 zijn hebben ze er toch geen erg in nog. Een persoonlijk boekje met naam is ook altijd leuk!
Dat is ook zo hoor, maar als ze ouder worden kunnen ze zelf ook wel een beetje aangeven wat ze graag willen. Maar je kan dan ook een klein dingetjes geven én een envelop/bon. Ze weten op die leeftijd toch nog niet of iets duur is of niet..