Wanneer baby naar eigen kamertje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tanjax11, Sep 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn is nu 6 weken oud, en na z'n laatste voeding gaat hij gemakkelijk in de wieg, die bij ons op de slaapkamer staat, maar als hij dan om 4uur s'nachts weer wakker word voor een voeding krijg ik hem niet meer in z'n wieg, en wil hij alleen nog maar bij ons slapen.
    Heb ook het idee dat de wieg hem te benauwd is, de kinderwagen vind hij ook niet fijn...

Nu zit ik eraan te denken om het in z'n eigen bedje te leggen, misschien dat dat beter gaat...
    Wanneer deden jullie dat?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje hebben we met 6,5 week in zijn eigen wieg (grote) gelegd en die nacht ging hij doorslapen van 23:00 tot 8:00! (de weken daarvoor kwam hij 1 x per nacht, rond 4 uur)

3. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

oke...dat geeft hoop;)
    Ga het vanavond ook proberen denk ik, ook al vind ik het stiekum wel gezellig met hem in mn armen:)

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hadden al besloten dat als Vera geboren werd, meteen in haar eigen bedje te laten slapen. En ik vind dat wij er goed aan hebben gedaan, want ze slaapt vanaf dag 1 heel goed in haar ledikantje.

Wij hebben dit besloten omdat onze kamer voor ons is, want de hele dag draait het om ons meisje, dus s'avonds op onze kamer is het onze tijd, en omdat ik anders van ieder zuchtje en kreuntje wakker wordt ;).

Maar iedereen is er anders in. Sommige kindjes liggen een paar maanden bij de ouders (ik heb er geen problemen mee hoor). Het is waar jij je goed bij voelt.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Allereerst wat een leuke naam:). Ons zoontje heet ook Finn.

Onze kleine mannetje ging vanaf een week of 7 in zijn eigen bedje slapen. Hij vond het heel fijn en wij ook uiteindelijk want werd vaak door zijn geluidjes wakker. Eerste paar dagen dat hij niet meer naast mij lag in zijn wieg vond ik wel verschrikkelijk, miste hem maar dat wendt daarna snel

6. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Niek heeft een dag of 4 bij ons gelegen en is daarna naar zijn eigen bedje gegaan en dat is gelijk super goed gegaan.

Waren wij ook blij mee, hij hield ons nogal wakker met zijn geluidjes :p

7. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Jonathan is na ongeveer een maand naar z'n eigen kamer gegaan, eerst hadden we hem in het ledikant met de kinderwagenbak erin, toen eerst de kinderwagenbak eruit gehaald omdat hij niet wou slapen, en toen wou hij alleen nog in mijn armen slapen, dus toen hebben we hem naar z'n eigen kamer gedaan. Hij gilde ook in zn slaap, of heel hoog piepen, en dan is een muur er tussen ook wel fijn.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Thijs heeft de eerste nacht met zijn wieg op onze slaapkamer gestaan. Wij hebben geen oog dicht gedaan en Thijs ook niet. We hielden elkaar wakker. Hij heeft daarna altijd op zijn kamer geslapen en overdag sliep hij to 3,5 maand beneden in de wandelwagen.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier ging hij na een maand naar zijn eigen kamer en we sliepen alledrie weer beter :)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Mijn dochtertje met 6 maanden, ging probleemloos. Ik word ook totaal niet snel wakker ofzo en zoveel geluid maakte ze ook niet. Mijn zoontje zal denk ik wat eerder naar zijn eigen kamertje gaan, want die is heel groot, dus ik vraag me af hoelang hij in zijn wieg past. En anders met 6 maanden of wanneer we er aan toe zijn.

11. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Tess sliep na 1 week in haar eigen bedje. Eerst overdag in haar bedje gelegd en 2 dagen later ook snachts. Ging goed.

12. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    Hier ook een meisje wat nog bij papa en mama slaapt (maandag 7 weken). We zijn de stap naar haar eigen kamer en ledikant ook aan het maken (al weken hihi). Maar misschien dat ze dan na de nachtvoeding inderdaad beter gaat slapen, wij hebben hetzelfde namelijk.

Tja, ben benieuwd... moet er dan ook maar aan geloven denk ik. Vind haar ledikant nog zo groot voor haar!

13. cornelia77

cornelia77 Actief lid

Nov 30, 2008
    138
    0
    0
    wij hadden geen plek voor het bedje in onze slaapkamer te plaatsen. Ik was van plan om de eerste 2 weken haar in de reiswieg te laten slapen naast mijn bed. Maar ik kreeg het zelf zo benauwd als ik haar daar in moest leggen..zo krapjes..
    Dus ik deed haar al vrij snel in haar eigen bedje op haar eigen kamertje.
    Ik deed eerst na 4 dagen haar in begin van de nacht in de reiswieg, na haar voeding snachts legde ik haar in haar eigen bed en na een paar dagen alleen nog maar in haar eigen bedje..ging zonder problemen eigenlijk!

14. Skye

Skye Niet meer actief

Hier vanaf dag 1 in eigen kamertje geslapen

15. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    Hier de 1e 6 maanden naast ons bed gelegen.... ik vond het wel speciaal zo'n kleintje naast me bed.
    We hadden niet gedacht dat hij zo lang bij ons zou liggen. Ik had een zware bevalling en was de 1e maanden niet fit, zo kon ik hem makkelijk voeden en verschonen op de kamer...

Share This Page