Speelgoed opruimen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mammavantwee, 21 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd of het bij jullie lukt om alles te ordenen en hoe je dat dan heb gedaan:)?

We hebben hier het 1 en ander in plastic bakken zitten geordend, Duplo, keukenspulletjes en trein spullen, staat in de trapkast maar kunnen ze niet zelf pakken omdat die kast klein is en eigenlijk te vol staat. In de woonkamer 2 vilten manden in een kastje ook met speelgoed. 1 mand met van alles en nog wat, een mand met Playmobil en een kastje met boekjes en bouw blokken. Klinkt best geordend als ik het zo opschrijf, maar zo voelt het voor mij niet :p. Ze willen beide in december weer Playmobil terwijl die bak nu echt al vol zit. En heel het meubel staat elke x vol met speelgoed/bouwwerken, die ze graag willen laten staan. Maar soms wil ik s avonds ook wel is gewoon een opgeruimde kamer, IPV tegen het speelgoed aan kijken.

Boven in m'n dochter haar kamer staat een stuva meubel, die la zit ook best vol met van alles en nog wat. Heb al een keer geprobeerd daar bakken in te zetten of het dan wat netter blijft, maar onbegonnen zaak. Zoontjes kamer is wel aardig netjes, maar die kamer is nog vrij nieuw, en heb ik een houten kastje staan van de IKEA met planken en dan alles netjes in bakken.

Het lijkt me echt heerlijk als alles wat netter zou zijn/blijven. Of is dat onbegonnen zaak :p

2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wij hebben de besta kastjes. Ideaal! In 1 kastje staan 4 mandjes met klein spul. In 2 kastjes staat groot speelgoed (bruder) en in 1 kastje kan hij zijn Lego bouwsels neer zetten.
    Er passen 2 manden onder. Daar zit de Lego in en rechts de houten treinbaan.
    Achter de stoel hebben we nog een houten kist staan met puzzels en spelletjes.
    Het is niet te zien dat hier een kind woont :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Mammavantwee vindt dit leuk.
  3. Mammavantwee

Heerlijk zo'n hoekje! En lekker opgeruimd. Wij hebben dit meubel indd ook, alleen dan 3 kastjes en hij hangt op. De deurtjes gaan continue scheef, dus zijn nu opzoek naar wat anders!;)
    Hier is het dus wel te zien, op dat kastje staan hele bouwwerken van Duplo en naast het kastje bijv. de ijswinkel van Vtech. Ze spelen er allemaal super leuk mee, maar bij ons staat het tegenover de bank. Ik zit dan heel de avond tegen dat speelgoed aan te kijken :p

Malbec vindt dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    In de woonkamer hebben we een speelgoedkist staan, die moet ik alleen nog eens uitzoeken.. speelkeuken staat ook beneden en een kleine bak duplo. In de kast staat nog 1 kleine bak met knutselspullen.
    De rest van het speelgoed staat bij mijn zoontje op zijn kamer. 2 bakken met auto's onder zijn bed. Een trofast kast met speelgoed. Nog een aparte bak met duplo en 1 met lego:roflmao: denk dat we de duplo (treinbaan set) binnenkort wel weg gaan doen, want wordt amper nog mee gespeeld.
    Af en toe moet er gewoon uitgezocht en opgeruimd worden, anders blijft het speelgoed zich opstapelen. Kleine prullaria gooi ik stiekem wel eens weg:oops: van die surprise ei zooi bijv. :rolleyes:

Mammavantwee en Mapje vinden dit leuk.
  5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Lang leve ikea !
    Én we zijn zo blij met dit huis. We hebben deze ruimte achter de bank. Deze foto heb ik net gemaakt. Niet netjes, maar ik stoor me er zo niet aan .
    Verder hebben we een dressoir waar een hoop in staat. Achter dichte deuren dus

Bijgevoegde bestanden:

6. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Ik wil binnenkort speelgoed uit gaan zoeken en verkopen voor de Sint. Wij hebben een speelkelder en hoe ik het ook orden ze trekken alles overhoop en spelen er een kwartiertje mee.

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Sinds ze bij ons allemaal een eigen kamer hebben en er een speelzolder is ligt het meeste boven.
    Daarnaast hebben we beneden een enorme kast in de keuken staan, met 1 plank glazen en borden, en de rest knutselspullen. Dat doen ze ook altijd aan tafel, die staat er direct naast. Dus het is zo ook weer snel opgeruimd.
    In de tv kast staan 3 bakken met wat speelgoed voor de jongste en naast de piano de grote kaplabak met daarop de bak duplo. Dat zit ingeklemd tussen piano en muur en zie je dus niet echt.
    Ik vind het heerlijk dat speelgoed niet zichtbaar is. Ik heb regelmatig kleine tafeltjes gehad met stoeltje, maar in de praktijk heeft geen van de kinderen er ooit iets mee gedaan.
    Oudste dochter heeft haar speelgoed in een kallax kast op haar kamer. Oudste heeft alleen lego en dat ligt op de legozolder, net als playmobil van de derde. Hij heeft op zijn kamer verder alleen zijn knuffels en een grote mand met verkleedkleren.
    Als Dochter jarig is geweest zal er vast wat speelgoed bij komen. Een loopfiets ofzo gaan dan in de bijkeuken opgeruimd worden.

8. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Oh die Bruder dingen, wat een drama (qua formaat) is dat… :|

Malbec vindt dit leuk.
  9. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Wij gaan verhuizen binnenkort naar kleiner huis dus fijn al deze tips/oplossingen te lezen!

10. Mammavantwee

Oh heerlijk zo'n plekje! Bij ons staat het dus ook zo, alleen dan voor de bank. Daarom gaan we deze kastjes ook weg doen en er een dichte kast voor terug zetten!

11. Mammavantwee

Haha dit doe ik indd ook :p

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik ben zoiets in elkaar aan het knutselen:

Alleen gebruik ik een groter blad en is de tafel voornamelijk bedoeld voor Lego.

hummeltje5, JupitR, Riverdale87 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zet regelmatig speelgoed op zolder, dan zijn ze er na een paar maanden weer enthousiast over en ruil ik het om. Beneden hebben we een 2x4 kallax achter de bank staan, is meteen een sidetable voor ons eigen drinken. En 2 kasten in het wandmeubel.

Ik heb laatst meer spullen binnen hun bereik gezet, maar wel met de mededeling dat meer vrijheid ook met opruimverantwoordelijkheden komt. Dat gaat goed tot nu toe.

Qua klei zet ik een klein setje binnen hun bereik en de rest wissel ik wel een keer om als ze er om vragen. Zelfde met de 400 tubes en potjes verf. Klein setje om snel te verven. Ik ga niet iedere keer alle verfspullen uit de kast trekken....

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja groot gelijk. Ik hou ook van dicht en weg. Vanavond is het weer leeg achter mij hoor haha

15. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Wij hadden eerst zo'n grote vakkenkast van de ikea, met manden/boeken etc. Maar er kwam steeds meer speelgoed bij, zelfs er boven op, er naast, echt verschrikkelijk vond ik dat. Toen hebben we een grote kast laten bouwen tot aan het plafond. Dus nu zit alles netjes achter de deuren. (Puzzels, spellen, knutselspullen, blokken, knexx, barbies etc)
    Maaaarrrr.. op de slaapkamers staat dus ook nog veel speelgoed. Oftewel.. we hebben gewoon echt veeeels te veel.
    Maar in de huiskamer oogt het nu een stuk netter dus daar ben ik wel blij mee :D

16. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Ohhhh dat lijkt me ideaal! Heb je er een foto van? Ben nieuwsgierig:)

17. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    In volle glorie ;)

Bijgevoegde bestanden:

18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.714
    7.194
    113
    Vrouw
    Zou je eens een foto willen delen van die kast? Ik ben erg benieuwd!

19. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Ik stuur je even een pb!

JupitR vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina