Baby van bijna 3 maanden slaapt niet overdag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mariskastoel, Sep 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariskastoel

Sep 4, 2017
    8
    1
    3
    Female
    Hoi!

Ik heb een vraagje mijn dochtertje van bijna 3 maanden wil niet meer slapen overdag!

Als ik haar in bed lig blijft ze net zo lang krijsen tot ik haar er weer uit haal! Maak niet uit hoelang ik ze laat liggen.
    Inbakeren helpt niet en af en toe eens gaan troosten ook niet.

Ze slaapt savonds en snachts wel goed en dan valt ze ook makkelijk zonder huilen of moppereb in slaap!

Alleen overdag is echt een ramp, terwijl ze zo ontzettend moe is. Ze wilt alleen maar bij mij slapen of als we in de auto rijden of wandelen.

Zijn wij de enige of hebben nog meer moeders hier mee te doen?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Die had ik nog niet gehoord. Wat is er voor je kleintje overdag dan anders in de avond?

Kindje is niet overprikkeld, kamertje is donker, kindje is wel moe, flesje luier etc zijn ook geweest?

3. Mariskastoel

Sep 4, 2017
    8
    1
    3
    Female
    Ik heb het geprobeerd met kamertje donker, rolluik stukje open.
    Ze op bed gelegt wanneer ze begon te geeuwen, wrijven in ogen, sabbelen op der duim.
    En ook wat langer gewacht.
    Schone luier, genoeg voeding.

Speentje wil ze niet, maar pakt wel der eigen duim.

4. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Heeft mn dochtertje ook gehad tot 4 maanden. Ik heb het geaccepteerd en ze viel bij mij in mn armen vaak in slaap en dan tilde ik haar wel daarna over in de eigen bedje! Op een gegeven moment weer geprobeerd in der eigen bedje en toen ging het weer goed, en viel ze af en toe nog in mn armen in slaap! En nu slaapt ze echt prima overdag in der eigen bed ;)

Hopsatee and pregnantje like this.
  5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Hier ook een kindje wat vroeger (het is goed gekomen..) 2x even sliep en ook de hele nacht.
    Vreselijk om zo'n kleintje te zien vechten, maar in de auto sliep ze goed en in de maxicosi ook, dus dan maar wandelen... en proberen.
    Ze wil graag bij jou blijven.. dus spring in de auto!

6. Mariskastoel

Sep 4, 2017
    8
    1
    3
    Female
    Oke, de hoop niet opgeven dus !
    Is soms zo vermoeiend, je ziet dat ze onwijs moe is maar er zo tegen vecht!

Ze gaat donderdag voor het eerst naar het kdv en daar zie ik nogal tegen op, maar misschien slaapt ze daar wel prima .

Ik heb ze net maar weer uit bed gehaald na 3/4 uur krijsen en we gaan maar weer samen op de bank hangen

7. Mariskastoel

Sep 4, 2017
    8
    1
    3
    Female
    Ja echt vreselijk he!
    Ze slaapt van 9 uur savonds tot half 7 sochtends en dan weer van 7 tot 9 en daarna is het gedaan! Dan slaapt ze indd alleen als we gaan wandelen of auto rijden.

8. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Draagdoek to the rescue? Het is op zich heel logisch dat ze bij jou wil zijn, daar voelt ze zich het meest veilig. Met een draagdoek of goede draagzak (niet zo`n bungelding als Stokke, Babybjorn of Chicco) geef je haar de veiligheid en geborgenheid die ze wrs. nodig heeft en heb jij je handen vrij.

9. Mariskastoel

Sep 4, 2017
    8
    1
    3
    Female
    Klopt draagdoek gaat ook heel goed, ik wil ze te graag in der eigen bedje hebben denk ik.
    Ik denk dat ik me er beter bij neer kan leggen dat ze gewoon nog graag bij me slaapt overdag en dan blijven we gewoon proberen

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Je doet er echt niets aan, dan accepteren (wist ik dat maar eerder...) en af en toe met de maxicosi gaan wandelen...

11. Mariskastoel

Sep 4, 2017
    8
    1
    3
    Female
    Klopt ik denk dat ik dat ook maar moet gaan doen :)!

12. Mariskastoel

Sep 4, 2017
    8
    1
    3
    Female
    Dankjewel voor al jullie lieve reacties!

Caithy likes this.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Heel veel succes mama gelukkig zijn er nog wel mogelijkheden dat je kleintje toch nog kan slapen. Kdv gaat goedkomen, het is daar zo anders en zo indrukwekkend dat die van ons algeheel ko gaat ookal wil ze eigenlijk nog de hele wereld veroveren en kindjes kijken.

14. Mariskastoel

Sep 4, 2017
    8
    1
    3
    Female
    Klopt er zijn genoeg oplossingen gelukkig ik pin me veel te veel op dat bed vast!
    Hihi dat hoop ik ook!
    Lieve reactie dat stelt me weer heel wat meer gerust :)

15. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik bakerde mijn dochter in en liep dan met haar tegen mijn schouder op en neer door de kamer. Dan viel ze binnen een paar minuten in slaap en dan kon ik haar wegleggen. Misschien is dat nog een poging waard? En anders idd bij je nemen of wandelen, dat heb ik ook veel gedaan.

16. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ja het is heel vermoeiend! Op een gegeven moment had ik der elke x op me laten slapen en zelf ging ik dan ook maar op bed liggen of lekker tv kijken! Zodat je zelf toch even kan ontspannen!

17. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Heftig he die eerste paar maanden en het slapen? Mijn meisje sliep (na de eerste twee weken) ook alleen op mij. Duurde een paar maanden en langzaamaan ging het steeds beter. Ze is geen goede slaper geworden overdag, maar goed genoeg want ze is altijd vrolijk.

Op het consultatiebureau maakten ze er bij ons meteen een 'slaapprobleem' van toen ze met 7 weken niet zelf in slaap viel in haar bed. Mijn tip: niks van aantrekken of niet vertellen ;)

pregnantje likes this.
  18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Eerlijk, met de 1e vond ik het nog wel te doen. Wat anderen zeggen, je kan samen slapen, kindje bij je nemen, lekker op de bank hangen en een filmpje kijken.
    Nu met de 2e vind ik het een stuk pittiger. We hebben weer een kindje dat de wereld een stuk interessanter vind dan slapen. Verder een heerlijk meisje, maar dat slapen...
    Als ik tijd heb probeer ik d'r in d'r bed te laten slapen. Ik probeer dit een half uurtje en anders neem ik d'r bij me of in de draagzak, soms wil de kinderwagen ook helpen.
    Maar wat ik vooral lastig vind is dat ik zo weinig aandacht voor m'n zoontje heb. Ben meerdere keren per dag soms een half uur de trap op en neer aan het lopen en als ze dan niet wil slapen ben ik ook nog veel met d'r bezig.
    Maar goed, ik weet ook dat het beter wordt, dus het is nu gewoon even pittig en soms doorbijten.
    Ik merk wel dat ons dochtertje (net als onze zoon) heel erg gebaat is bij rust en regelmaat. Niet op de klok, maar wel in volgorde van handelingen en uitstapjes geeft extra onrust. Alleen al haar broer 2 ochtenden per week wegbrengen betekent dat ik de rest van de ochtend met haar bezig ben i.p.v. dat ik (wat ik me voor de geboorte had voorgesteld) even tijd voor mezelf heb als zij ook zou slapen.
    En nu vandaag een dagje thuis en wat denk je... Ze ligt heerlijk in d'r eigen bedje te slapen. Duurde wel ruim 20minuten voor ze sliep en moet ongeveer elke 15-30 minuten lopen voor een speentje, maar ze slaapt en is zelf in slaap gevallen en dat geeft mij in elk geval weer een boost voor de rest van de dag. :)

19. Kieki

Kieki Actief lid

Nov 20, 2011
    128
    29
    28
    Female
    NULL
    Hier hetzelfde. Had goede hoop dat deze baby beter zou slapen dan de oudste. We begonnen ook goed. Maar nu is het echt waardeloos. Overdag krijg ik hem wel in bed, maar hij slaapt dan maar een half uurtje tot drie kwartier en komt dan niet meer in slaap. In de draagdoek wil hij daarna nog wel eens slapen of bovenop me. Maar met een peuter die ook aandacht nodig heeft is het niet te doen :(. De avonden en nachten gingen eerst wel goed, maar merk dat hij die nu ook slechter slaapt. Ben bang dat het weer net zo erg en net zo lang gaat duren als bij de oudste :( Het is zo vermoeiend en wordt er zo geen gezellige mama van :cry:

20. pregnantje

pregnantje Bekend lid

Dec 17, 2012
    788
    656
    93
    Ik ben heel blij dit topic te lezen. Mijn zoontje van 3 maanden slaapt ook alleen bij mij in de draagdoek of met mij in bed overdag, tenzij ik hem in slaap voed. Ik ben deze week begonnen met werken en bij mijn man slaapt hij alleen in de maxi cosi, zo blijkt nu. Hij slaapt ook altijd maar 45 minuten per keer (4x per dag).

Fijn om te lezen dat er bij andere baby's na een paar maanden verandering in kwam, want zwaar is het wel om geen tijd voor jezelf te hebben overdag. Toch is het ook genieten, zo'n lief slaapkoppie zo dichtbij je :rolleyes:

Share This Page