Ik ben eind januari uitgerekend van beeb 2 en nu zit ik al even te dubben of ik een kruik ga aanschaffen of niet. Zoonlief is geboren in september en in die tijd woonden we in een warm nieuwbouw appartement. Bij hem heb ik echt nooit een kruik gebruikt. Ook niet gehad dus. Nu wonen we inmiddels in een rijtjeshuis wat minder warm is. En de maand januari is natuurlijk ook qua weer een stuk kouder dan september. Nu vroeg ik mij af of verwarming op de kamer voldoet of dat een kruik toch wel een must is.
Scheelt net hoe goed jouw kindje zijn/haar temperatuur zelf kan vasthouden. Hier 2 kindjes die met 37,2 week geboren zijn en nu evengoed nog een kruik mee krijgen in bed s nachts.
Ik zou zeker een kruik in huis hebben. Hier een prematuur die uiteindelijk begin febr naar huis mocht en kon zelf goed temp houden. Maar gingen we naar buiten dan legde we altijd een kruik in de wandelwagen aan het voeten einde om het zo aangenaam te houden.
1 kruik zou ik minimaal in huis hebben. Hoe koud of hoe warm je huis ook is, maakt eigenlijk helemaal niets uit. Het hangt van je kindje af. En bij de meeste is hun thermostaatje nog niet zo goed afgesteld, dat ze zich warm kunnen houden. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel, zoals o.a. je oudste , maar ik zou daar niet vanuit gaan. Misschien iemand van wie je een kruik kan lenen? Onderkoeling is zó link bij die kleintjes.. dat ik wat dit betreft nogal stellig ben van: Liever méé verlegen, dan óm verlegen...
Kan je niet van iemand een kruik lenen? Ik zou sowieso wel zorgen dat je een kruik in huis hebt, want je weet gewoon niet van tevoren of je kindje zichzelf goed warm kan houden. Wij hebben 'm beide keren niet nodig gehad (bij Isabelle trouwens wel één keer gebruikt om de kinderwagen op te warmen, die had in de koude hal gestaan), maar ik vond 't wel fijn dat ik ze toch in huis had.
Ik zou ook zeker zorgen dat je minstens 1 kruik in huis hebt. Ik had er 2 gehaald en heb ze allebei nodig gehad. Ayla kon zichzelf niet goed op temperatuur houden en ik zeker de eerste maand nog een kruikje gebruikt en daarna ook nog wel eens.
Onze jongste is in november geboren met 41w 3d en kon zichzelf niet goed warm houden terwijl de oudste 2 dit wel prima konden. Wij hadden er 2 in huis gehaald omdat dat bij een thuisbevalling moest en ik ben blij dat we dat hadden en hebben ze alle 2 heel veel gebruikt. Ik zou zeker een kruik aanschaffen!
Mijn dochter is van begin januari en ik had een kruik maar we hebben er een bij gehaald. Ze hield haar temp. goed maar ik gebruikte hem ook voor in de kinderwagen naar buiten en dan verwarmde ik binnen het wiegje alvast weer voor.
Onze zoon is eind oktober geboren. Kon zich al snel goed op temperatuur houden, nu gebruiken we een kruik om zijn bedje voor te verwarmen en als we naar buiten gaan in de wandelwagen. Ik zou toch voor alle zekerheid een kruik gaan aanschaffen of lenen van iemand.
Mijn dochter werd geboren eind april, het was behoorlijk warm toen. Ze kon haar temp. niet vasthouden. Hele week 2 kruiken gebruikt & muts op. Dus ja, zou zeker kruiken in huis halen!! Je kan ze ook lenen bij de thuiszorg.
Ik heb vorige week de intake van de kraamzorg gehad. De intake-dame vroeg nog specifiek of we wel 2 kruiken in huis hebben. Electrische mogen ook! Ik zou zorgen dat je ze hebt. Kruiken kosten niet zoveel. Of lenen bij een vriendin die al kinderen heeft.
Bedankt voor de reacties! Heb zojuist via Baby-dump toch maar een kruik besteld. Kan volgende week nog mooi met m'n ouders mee als die deze kant opkomen. Hier alleen maar rubberen kruiken en ga dan toch wel liever voor zo'n aluminium versie.
Zeker een kruik of 2 kopen!!! is ook verplicht! mijn zoon is begin sept geboren en kreeg standaard een kruikje mee de eerste twee weken..
Ook al heeft je kindje de kruik misschien niet nodig, hij is toch handig. Wij gebruiken hem nu nog elke avond & nacht. Waarom.... Om het bedje op te warmen als hij eruit is! Anders gaat het nl zo: Meneer wordt wakker voor voeding; komt met mij in bed en drinkt aan de borst, ligt heerlijk knus en warm. Slaapt vaak al half of helemaal. Wil ik hem in bed leggen: ai, koud en dus: wakker & huilen; hahaha. Ik verwarm het bedje dus met de kruik zodat hij niet wakker wordt van een koud bedje. Gebruik ik nu overigens ook een slaapzak voor; blijft ie lekker warm in zijn eigen 'huisje'.
Ik zou zeker een kruik aanschaffen of nog beter kijk of je kunt lenen bij iemand. Het liefst ook nog 2 kruiken. Waarom: overdag is zo'n kruik vaak snel bijgehaald. Maar je weet niet wanneer je bevalt en dan is het toch wel handig als je midden in de nacht bevalt en je 2 kruiken hebt. Zie maar eens midden in de nacht nog die 2de kruik ergens vandaan te halen als je kindje zo'n ondertemp heeft dat hij of zij met 2 kruiken in bed moet liggen. Ook al is het midden in de zomer dan nog kan je kindje een kruik moeten gebruiken. Ligt er maar net aan hoe snel ze hun temp goed kunnen houden. Beter een kruikje erbij en dat je kindje het lekker warm heeft dan dat hij of zij al zijn energie moet gebruiken om zich warm te houden zonder kruik en te moe word om bijv. goed te drinken.
Hier bij de oudste ook geen kruik gebruikt, en heb er zelf iets tegen, dus bij de 2e ook niet aangeschaft. Nou, dochter kon temp niet vasthouden, hebben voor de eerste dagen er 1 kunnen lenen van kraamhulp en zodra de winkels open waren ook meteen een gehaald. Zie dat je in frankrijk woont, anders had je m zo mogen hebben. Vind het zelf vreselijke ondingen, maar was blijkbaar wel hard nodig.
Ik gebruik ze nog steeds om Julian zijn bedje voor te verwarmen. Inmiddels heb ik ook een bellywarmer aangeschaft, werkt toch sneller (hoewel hij ook weer eerder afgekoeld is).
Heb er dus eentje gekocht. Ik beval sowieso in het zkh en ben daar de eerste dagen (standaard proceduren hier, er is geen kraamzorg). Dus mocht blijken dat de baby z'n temperatuur niet goed kan vasthouden dan kan manlief altijd nog zo'n nare rubberen bijkopen die je hier hebt. Maar heb dan iig één fatsoenlijke liggen....
Onze zon is 24 mei geboren en het was mooi weer.Maar hij kon zijn tenperatuur zeker nog niet op peil houden en zodoende hebben we toch zeker een paar weken 2 kruiken gebruikt. Zeker aanschaffen dus! Beter mee verlegen dan om verlegen zou ik zeggen!