ik zou geen chloor gebruiken, dat is echt heel giftig spul. Misschien wordt het speelgoed er dof van en er zitten vaak kleine barstjes in plastic (soms kun je die niet eens zien). Daar kan het chloor in gaan zitten als je kind er dan op gaat sabbelen... Je mag ook geen spullen waarvan je eet schoonmaken met chloor bijvoorbeeld een snijplank. Een goed heet sopje is prima, dettol is inderdaad erg fijn in dit soort gevallen. Succes met schoonmaken!
zat toevallig laatst ook met deze vraag, en dacht toen ook zou ik bijvoorbeld duplo in de wasmachine kunnen doen...? Beschadigt het dan niet, of bijvoorbeeld barsten erin en hoekjes er af?
ik heb de blokjes nu in de wasmachine zitten, maar de rups doe ik daar niet in, die is te groot.. dus die doe ik in een sopje..
sas, duplo kan perfect in de wasmachine, ik doe het ook regelmatig. Alleen om je wasmachine te beschermen doe ik het altijd in een kussensloop. Gaat echt super.
ik centrifugeer ook gewoon hoor, geen speciaal programma, gewoon 30 graden. Mijn moeder deed het ook altijd zo en ons meisje speelt nu met mijn duplo van vroeger bij oma, is nog helemaal niks mee.