Vanochtend belde mijn moeder dat ze ziek is,dit met als gevolg dat ik vandaag en morgen bij de kleine moet blijven omdat ik geen (beschikbaar) alternatief heb. Weet iemand of ik hier dagen voor moet inleveren? Er staat mij iets van bij dat je hier een aantal dagen per jaar voor krijgt. Volgens mijn werkgever moet ik gewoon vakantiedagen opnemen. Wie weet hoe dit zit? Alvast bedankt!
Je hebt iets als calamiteitenverlof en dat gaat niet van je dagen af, maar dat is bijv. voor een paar uren zodat je een andere oppas kunt zoeken. ik denk dat je werkgever gelijk heeft en dat dit gewoon van je vrije dagen afgaat.
jij kan er niets aan doen dat de oppas ziek is, bij ons opt werk krijg je ziektedag/zorgverlof. ff je cao lezen of p&o bellen want volgens mij mogen ze niet zomaar aan je vakantiedagen komen... En anders... de volgende keer, zelf ziek melden...
Ja, ik ken mensen die zich inderdaad dan zelf ziek melden. Dat zijn niet mijn favoriete collega's . Ben bang dat je vrij zult moeten nemen. Maar zou je het niet kunnen compenseren door op een andere dag te komen werken?
ik zou denken dat het me dagen zou kosten... calimiteiten verlof is echt voor bij noodsituaties volgens mij. Maar misschien staat er wat anders in je CAO ? Ik had bijna het zelfde, maar nu komt m'n vader alleen oppassen maandag. Normaal doen m'n ouders dit samen... M'n moeder is wat jonger, fitter en handiger met m'n dochter hihi, maar m'n vader wil het wel supergraag doen. Dus vooruit maar... twijfels opzij zetten en het moet maar, hoewel ik er (nog) niet heel gerust op ben.
Ik had ook een zieke moeder die normaal oppast. Kon hem niet naar mijn ouders' huis brengen, want ook mijn vader & broertje waren ziek. Gelukkig bood mijn schoonmoeder aan dat ze oppaste!!! Lief!!
zorgverlof heb ik idd geprobeerd maar is idd alleen bij ziekte van het kindje. En zelf ziek melden...nee zo zit ik niet in elkaar. Nou ja dan is het niet anders.
Nee, hier ook afgelopen donderdag een vrije dag moeten nemen vanwege een zieke oppas... Vind ik ook geen probleem hoor, zou niet helemaal eerlijk zijn tegenover mijn collega's zonder kinderen (of zeg ik hiermee iets heel raars?) Zelf ziek melden zou ik in ieder geval nooit doen, in deze rare economische tijden heb je voor je het weet een gesprek bij de ARBO over je ziekteverzuim (hoorde van een vriendinnetje dat dit op haar werk al gebeurde bij 2x per JAAR ziek )
Op mijn werk is het geloof ik zo dat als je tijdens een werkdag gebeld wordt dat je kind ziek is en opgehaald moet worden van het kdv, dan kun je calamiteitenverlof opnemen. Als je zelf besluit om thuis te blijven, dan kost het je een vrije dag. En er is ook zoiets als zorgverlof, een aantal dagen per jaar, maar onder welke omstandigheden je daar aanspraak op kunt maken, dat weet ik niet.
Sorry hoor, maar zo werkt het toch niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor een oppas. Als er echt een keer iets is kan je calamiteitenverlof opnemen. Maar niet zomaar omdat de oppas ziek is hoor. Als je de keuze maakt om je kind bij een oppas onder te brengen is dit het risico wat je neemt. Voor mij een van de redenen om mijn dochter naar een kdv te brengen...Als mijn collega's die dat niet doen hiervoor vrij zouden krijgen zonder dagen in te leveren of zich ziek melden, zou ik echt herrie bij mijn baas schoppen!
Hier ook een zieke oppas.. ( 2 weken moet ze uitzieken, waarschijnlijk mgriep) Wij hebben het opgelost door zelf vrij te nemen en oma's en tantes te vragen. Wij hebben een gastouder via een gastouderbureau en zij kunnen ook wat regelen maar wil geen 'vreemde' oppas.