weten jullie de oplossing ik ga zo verven maar ik heb geen afplakplakband en natuurlijk geen auto thuis!
Ik heb laatst ook een kozijn geschilderd zonder afplaktape. En daar waar ik ben uitgeschoten, werd ik allemaal netjes bij met een stanleymesje, en daar kun je het heel mooi strak mee afwerken. Dus misschien is dat de tip?
en je zou een doekje met terpetine bij de hand kunnen houden. mocht je wat knoeien,dan kun je het zo opdoen....
als je op het raam knoeit kan je dat later weghalen met een glasmesje. Op de muur dan gewoon niet knoeien
Ik gebruik nooit afplakband! Je kunt eventueel morgen bij de bouwmarkt een speciaal glasmesje kopen, dan krab je zo de verf die je geknoeit heb van het raam af. Gaat sowieso 10 keer sneller dan dat gek*t met plakband. De vorige bewoners zijn vergeten om plakband van de ramen te halen, heeft een hele zomer er opgezeten (tuin op het zuiden). Ik ben 2 dagen bezig geweest met allerlei middelen om het eraf te krijgen. Ben dus totaal genezen....
Hier vandaag ook kozijnen geschilderd, maar doe niet aan afplaktape, want ben langer bezig om dat spul goed recht en strak te krijgen, dan met schilderen. Van de ramen kun je het zo met een verfkrabbertje af krijgen. Hier wel de mazzel dat de muren wit zijn, en de kozijnen nu ook
als het gewoon latex is op waterbasis kun je het er zo af poetsen is het grondverf of lak krijg je het er niet meer af ben ook al 2 weken aan het schilderen
als je toch wilt afplakken ... gewoon plakband... is alleen ff smaller dus moet je toch nog een beetje opletten.