speelgoed schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    als het vies is maak ik het schoon... Niet zo heel vaak hoor.
    Mijn dochter eet ook aarde uit de tuin, dus dan zou ik haar duplo moeten afwassen? :D

(licht sarcastisch bedoeld en ook enigzins aangedikt)

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn kind speelt met speelgoed op de grond:D
    kan ik de hele dag wel alles onder de kraan houden

3. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Speelgoed schoonmaken? Goh nooit aan gedacht ;)

Nee hoor gek-heid, haar favo knuffel probeer ik eens in de maand te wassen, maar die sleept ze overal mee naartoe.
    En verder nou ja als ik zie dat het vies is, en dat zie ik niet zo gauw :)

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij houden 1 tot 2 keer een grote opruimdag voor het speelgoed, dus sorteren, uitzoeken en afstoffen.
    Knuffelberen gaan elke maand wel even de wasmachine in. Nana kwijlt ze nogal graag eronder.

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hier ligt het speelgoed altijd op de grond. Waar ligt jouw speelgoed dan?

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

oh, ik praat Mirell na...

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik laat mijn zoontje (die echt even afgeleid moet zijn tijdens het eten) altijd met wat legoblokjes spelen tijdens het eten. Dat gaat na het eten linea recta de vaatwasmachine in..

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Even een vraag....
    kan ik ministeck in de wasmachine doen om ze schoon te krijgen?
    Wil alles in een kussenslop doen net als lego.
    (is voor school)

Kwebbel

9. Skye

Skye Niet meer actief

Plastic speelgoed gaat hier gewoon de vaatwasser in! Knuffels in de wasmachine!

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De vaatwasser is inderdaad ook een idee. Gebruik je dan een wasnet en kort programma?

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    eens in de 2 a 3 mnd gaat alles in de was, als ze nou wat gespuugt heeft of zo gooi ik het dan gewoon meteen in de was. plastich etc doe ik eigenlijk wel vaker ( ivm in de mond stoppen constant)

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Uhh,... nooit?!
    Als het vies is wordt het schoon gemaakt. Maar speelgoed dat op de grond valt? Nee hoor, mijn zoon dweilt onze hele woonkamer met z'n tong...maakt toch niet uit? Het is hier gewoon gemiddeld schoon. Ik houd de vloer nu wel weer extra schoon omdat zoonlief daar speelt. Wordt strax buiten ook gewoon grashappen hoor.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier ook eigelijk nooit...
    Alleen als het echt vies is...als er overheen gespuugd is, of plakkerig drinken ofzo

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook een viespeuk. Speelgoed heb ik nog nooit schoongemaakt, hooguit een doekje erover als het plakt. Alleen zijn slaapknuffel gaat in de was.

Te schoon is niet goed, laat ze maar een beetje weerstand opbouwen.

15. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Als het zichtbaar vies is, dan maak ik het schoon... als ik het zie....:D

De badspeeltjes maak ik wel geregeld schoon, omdat er olie in bad gedaan wordt en ze anders wel heel ranzig worden.

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier is ook al meerdere malen een topic over geweest. ik hou het zelf ook goed bij. vind dat prettiger. ik weet wel dat het op school niet of nauwelijks gedaan wordt maar ik vind het gewoon fijn dat het schoon is. het meeste kan in de afwas of er gaat een doekje overheen. en de rest in de machine. dingen die niet schoongemaakt kunnen worden koop ik niet. denk aan stoffen poppen met batterijen ofzo. die komen er hier niet in.

17. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik heb geen bepaald schema van om de zoveel tijd speelgoed schoonmaken. Dingen zoals die auto van Little people bijv maak ik wle wat vaker schoon omdat er sneller stof in valt en op blijft liggen (erin), lastig schoonmaken ook.
    Maar verder...ik dweil dan misschien juist veel...iedere dag of om de dag (in ieder geval zeker om de dag, maar dat is alleen in sommigen gevallen, dus in principe altijd elke dag dweilen)) dus eten wat hier op de grond valt kan nog heel goed gegeten worden :D Als ze met witte sokjes of witte kleertjes hier op de grond spelen is het na dag nog wel wit hoor.
    We hebben een parket vloer.
    duplo af en toe als het nodig is, denk 1 keer per jaar ofzo. Als er op speelgoed geknoeid zou worden maak ik het natuurlijk meteen schoon.
    Knuffels als ik het nodig vind in de wasmachine. Maar hier hebben beiden kinderen niet een knuffel waar ze aan gehecht zijn, liggen wle standaard knuffels in hun bedje maar worden niet snel vies. doe ze dus af en toe in de wasmachine (er wordt dus niet echt mee geslapen, ligt boven hun hoofd of bij de voeten)

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    1 keer in de 3 maanden gaat wat in de vaatwasser en wasmaschine

19. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Whahaha, nou die van mij ligt nog lekker op een kleedje en blijft daar vooralsnog netjes opliggen. Maar zodra hij hier gaat dweilen met de tong ga ik wel wat vaker dweilen!

20. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik maak mijn speelgoed elke week schoon
    alles wat in de vaatwasser kan gooi ik in de vaatwasser
    de rest waar batterij in zit maak ik schoon met dettol
    en de knuffels was ik elke week uit en gooi ik in de droger...;)

Deel Deze Pagina