ik maak het pas schoon als het vies is geworden... heb er niet een bepaalde tijd voor ofzo.... wel als ze met hun heerlijke kwijlhandjes uit de mond naar het speelgoed grijpen gooi ik het ffe in de afwasbak met een sopje... maar knuffels enzo was ik niet... ja wel als ze eroverheen kotsen ofzo maar dat is gelukkig nog niet gebeurd... verder vind ik het wel zo hygienisch om af en toe over bepaalde dingen een sopje te halen.... zoals de loopstoel van mijn dochterlief... die doe ik elke dag wel ffe en dan vooral onder en tussen dat speelding wat erop zit... en de duplo bouwblokken gaan de afwas in.....
Ik maak het schoon als het vies is, dus plakkerig van stroop die nog aan een vingertje zat of drinken dat is gemorst. Maar we zijn hier streng in 'aan tafel eten' dus echt vies wordt het speelgoed niet. Vloer doe ik elke dag met swiffer en 2x per week dweilen, dus smerig is het hier niet (hebben geen huisdieren en lopen niet met schoenen binnen). Haar knuffel blijft in bed en gaat ongeveer 1x per 2-3 weken in de wasmachine. Dus 1x per week speelgoed schoonmaken vind ik echt niet nodig persoonlijk, er wordt maar door 1 kind mee gespeeld, op een kdv vind ik dat weer een heel ander verhaal.
eh? af en toe zoals gister worden de knuffels gewassen. gewoon waneer ze vies zijn. kan dus 2x per week zijn maar ook drie maanden niet ander speelgoed alleen als het vies is. nog nooit echt gehad. na het eten maken we de handjes choon en er wordt hier 2x per dag gezogen dus de vloer is hier schoon.
Niet verkeerd opvatten hoor. Maar waar vind je de tijd om 2 keer perdag te stofzuigen??? Ben al blij als ik aan het eind van de week het hele huis een keer fatsoenlijk heb kunnen schoon maken. 2x per dag red ik echt niet.
HIer ook hoor, 2 keer per dag stofzuigen En hebben een ruime woning....(14/15 meter lang en vrij breed) maar stofzuig als de kids in bed liggen...na het eten ook ff snel onder de tafel (kruimels etc). Maar dat is altijd zo gedaan Dweilen ook iedere dag en soms om de dag.. (s avonds pas hoor, als de meiden in hun bedje liggen) Als ze beneden zijn poets ik niet hoor,hihi, alleen als ze samen heel leuk spelen doe ik soms even snel een doekje over de tv/vensterbank etc). maar dat doe ik meestal ook pas s avonds als ze slapen...poetsen, dus buiten het stozuigen en dweilen om doe ik om de dag
ik ben heel de dag thuis en de tweede keer is rondom zeg maar. niet uitgebreid. alleen de kruimels etc