Hai, Mijn lieve mannetje van 3 weken oud slaapt heel weinig. Ik lees dat ze na de fles ongeveer een uurtje wakker blijven maar mijn mannetje slaapt pas een uurtje voor zijn volgende voeding. Zo komt hij natuurlijk maar aan heel weinig slaap. De rest van de tijd ligt hij met open ogen te kijken en te sabbelen op zijn speentje! Als ik hem bij me neem op de borst is het even goed maar dan gaat dat hoofdje alweer om hoog en wil hij alles zien! Wie herkent dit en wat kan ik doen om hem meer te laten slapen want hij heeft zijn slaap natuurlijk hard nodig...Oja de avonden van ongeveer 21 tot 3 slaapt hij heel vast en goed en dan maken we hem om 23 wakker voor zijn flesje! Liefs een onzeker Luna
Heeft mijn dochter ook gedaan toen ze zo klein was. Doet ze trouwens nog steeds hahaha. Alleen bij de avond voeding deed ze dat andersom. Geen idee maar hier had/heeft ze er geen last van en is over het algemeen super vrolijk.
Mijn dochtertje heeft ook van het begin af aan weinig geslapen... Soms even tegen mama aan... Nu is ze een half jaar en behalve als ze even tegen mama aan in slaap valt tijdens/na de fles slaapt ze overdag voor de fles van 18:00 uur eigenlijk gewoon niet. Op gekke dagen soms 's middags even in de box. Kan haar op bed leggen wat ik wil maar na 5 minuten begint ze te huilen en kan ik haar gaan pakken. Verder is ze hardstikke vrolijk en doet alles netjes volgens de schema's dus geloof niet dat ze er verder last van heeft. Liefs mij
Dus het kan geen kwaad als ze weinig slapen?? nu ligt hij eindelijk te slapen maar hij heeft om half 7 zijn fles gehad wat kan ik nu het beste doen? Wakker maken voor fles of zelf laten komen met het risico dat er te lang tussen gaat zitten...
hahahaha wat herkenbaar zeg. Mijn dochter sliep ook weinig was vaak 12 uur achter elkaar wakker. Ze wou gewoon niet slapen, het cb vertelde de hele tijd dat ik haar gewoon in bed moest leggen. Nou dat lukte nooit en ik heb gewoon naar mijn eigen gevoel geluisterd. Nu ze wat ouder is (bijna 7 mnd) slaapt ze overdag gewoon (soms niet hoor) ze is dan veel drukker en heeft het nodig. Je baby geeft het echt wel aan als hij moe is (veel huilen enz) ik zou me niet druk maken (heb ik wel gedaan hoor) maar alles lost zichzelf wel op. Ik zou hem persoonlijk wel wakker maken voor zijn fles anders raakt je schema in de war. Groetjes Corinne
dank je voor je reactie, Zijn klokje werkt wel want hij is nu wakker.... Ga hem gauw een flesje geven..
jamy deed dat in het begin ook, maar nu slaapt hij echt heel erg veel voor een manneke van 9 maanden meis dat komt wel goed
Ik zou hem iig niet dan zo snel alweer wakker maken voor een flesje, maar er eens uiterlijk 4 uur tussen laten, als hij dus nog slaapt, en kijken of hij zichzelf dan wel komt melden...
We laten idd al 4 uur tussen zijn flesjes en hij komt meestal uit zichzelf wat dus ontzettend korte slaapjes betekend. De laatste fles van 23 uur moeten we hem meestal half slapend geven en dan slaap hij weer tot ong 3 uur. Maar er zijn gelukkig meer babytjes die weinig slapen..Hebben jullie nog goede tips om ze te vermaken nu ze zo klein zijn?! Hij vind het vaak wel leuk om naar de muziekmobiel te kijken maar verder kun je denk ik nog niks toch?