Mijn dochter kan zich zoo slecht vermaken binnen, hebben jullie leuke tips? Buiten kan ze zich super vermaken op de trampo of ik de zandbak maar binnen
Inkijkt me lastig zeg. Waar houd ze van? Aqua beads, playmobil, constructie materiaal, smartgame, knutselen met verpakkingsmateriaal, verven, klei, handwerken zoals haken of borduren. Of een ‘opdracht’ zoals maak een knikkerbaan, hoge toren oid hier hebben ze enorme fantasie. Spelen met dingen totaal anders dan bedoeld hihi. Dus hier materiaal waarmee het spel open is. O en misschien proefjes doen of iets technisch zoals een vogelhuisje bouwen o
Mijn dochter van 5 heeft afgelopen jaar veel geknutseld en Aquabeads, strijkkralen, tekenen en bakken gedaan maar de laatste maanden wil ze daar niks van weten. We leren nu lezen wat ze super vindt en ook al goed kan en voor de rest is ze dol op hutten bouwen, van hout met latten en bouwtechnisch inzicht. Van mij mag ze dat in huis doen. Verder puzzelt ze ook wel veel en bordspellen spelen we nu ook veel. Voor de rest speelt ze buiten.
Lego! Daar heeft mijn oudste, die altijd samen wil spelen, gister ruim anderhalf uur muisstil mee zitten spelen in haar eentje. Lego juniors of Lego Friends is niet zo moeilijk te maken. En lego is ook top, want het blijft altijd goed.