mijn zoon van 3 1/2 is al zeker 2 weken ziek. het begon met buikpijn, ik ben toen bij de dokter geweest maar die zocht er niks achter. inmiddels heeft hij al zeker 8 dagen koorts.. en nog altijd buikpijn.. s'morgens valt het meestal wel mee maar in de middag loopt het op tot 39,5 en is hij moe en hangerig. gisteren de huisarts weer gebeld omdat hij dus al een week koorts had. die wuifde het een beetje weg en vond het niet nodig dat ik langs kwam. het mocht van hem wel 10 dagen duren aangezien hij eet, drink en speelt en geen vlekjes heeft of iets dergelijks.... nu is dat volgens mij erg lang en ik maak me toch wel erg zorgen. Ik zit er aan te denken morgen toch maar naar de HAP te gaan als hij weer koorts heeft. wat denken jullie.
Zou sowieso zijn urine laten controleren op een urineweginfectie. Daar kan die buikpijn ook van komen. Langdurige koorts kan namelijk ook wijzen op een ontsteking ergens.
Onze huisarts wimpelde de week lang durende koorts van mijn dochtertje ook weg een aantal maanden geleden. Op zondag toen toch naar de HAP geweest en daar een dubbele middenoorontsteking, en ook longen waren niet schoon. Ik zou dus gewoon de HAP bellen morgenochtend. Gewoon zeggen dat je wilt dat hij gezien wordt.
Een week koorts vind ik echt wel een reden om gezien te worden bij een arts. Er hoeft niet per definitie iets te zijn, maar even doorsnee onderzoek is dan wel op zijn plaats.
Een kind zegt nog al snel buikpijn te hebben terwijl het misschien wel ergens anders zit. Verder is koorts alleen geen rede tot paniek, kijk naar je kind. Hij speelt nog, eet en drinkt. Moe en hangerig is normaal als je niet fit bent. De virussen die heersen zijn erg hardnekkig, denk dat je huisarts daarom zo reageert.
ik ben vandaag bij de HAP geweest en het is inderdaad een oorontsteking! Hij heeft een kuur meegekregen.