Mijn dochter is 14 jaar en ik heb de afgelopen jaren flink wat kleding, speelgoed en boeken verkocht. Ik heb twee spaarpotjes aangemaakt bij mijn spaarrekening. Eentje is voor speelgoed en boeken van mijn dochter; de andere is een algemene Marktplaatsrekening. Mijn dochter krijgt het geld dus wel, maar niet nu en niet op haar eigen rekening. Een enkele uitzondering daargelaten. Op haar Marktplaatsrekening staat zo'n 700 euro. Ik wil het straks een keer bijleggen voor een nieuwe gsm of iets dergelijks. Alle andere verkopen (kleding, huisraad, enz.) gaat naar de algemene rekening. Ik heb daar ooit een jaarabonnement voor de Efteling van betaald. Nu doe ik er niks mee. Ik vind het vooral leuk om te zien hoeveel het oplevert in de loop der jaren. Ter aanvulling: het geld van de verkoop van haar fiets heeft ze niet zelf gehad. Ik heb dat bijgelegd bij een nieuwe fiets.
Het ligt er aan. Is het zelf gekocht of een cadeau geweest dan is het geld voor hun. Is het tussendoor gekocht door mij dan is het geld voor mij.