Ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Sommige mensen zweren bij alles zo schoon mogelijk, omdat het kindje zo weinig mogelijk in aanraking komt met evt schadelijke bacterien, pollen, virussen enzovoorts. Maken hun huis schoon met dettol, koken fopspeentjes uit als die op de grond gevallen zijn, lopen constant de kindertjes achterna met hygienische doekjes enzo, pakken de kinders bij 15 graden boven 0 al in als is het de noordpool, vervangen elke dag braaf hun vaatdoekje, als ze al zo'n ranzig ding hebben liggen... Andere mensen laten hun kindjes lekker spelen in openbare zandbakken, vinden het best als ze een keer iets eten zonder eerst handen te wassen, komen er na een week achter dat het vaatdoekje zelf de benen neemt, vinden dat 15 graden prima t-shirtjes weer is, en zijn van mening dat het huis zo lang het er schoon uitziet, ook schoon is. Een wondje krijgt een kusje erop en een pleistertje, ipv een uitgebreide ontsmettingsbehandeling met een steriel gaasje... Nou ja, dit even om het verschil aan te geven... Hoe gaan jullie hier mee om? En waarom? En is je kindje vaak ziek, of juist niet? Ik zat me dit vandaag af te vragen. Ik ben volgens mij vrij makkelijk, net als mijn moeder. Mijn broertje en waren vroeger, en zijn nog steeds, bijna nooit ziek. Als we nu 1 x in een jaar een paar dagen verkouden zijn, is het veel. Ik ben dus geneigd om lekker niet moeilijk te doen wat dit betreft. Pasgeleden was hier een mevrouw van het CB, die vertelde dat kindjes allergische reacties kunnen krijgen als mensen katten hebben (heb er drie) maar dat er hier door meerdere cb's ook al anders over wordt gedacht en men meer en meer de gedachte begint aan te hangen dat in contact komen met dit soort dingen, juist gezonder is dan het allemaal maar zo veel mogelijk te vermijden... Nou ja, wat vinden jullie?
nou ja ik ben best een poets-miep! Ik moet gewoon alles elke dag braaf gedaan hebben, zoniet word ik helemaal onrustig in mn hoofd! kan er niks aan doen, en denk ook wel dat dit erger is geworden nu ik mama ben. Wij zelf hebben ook 2 katten en en jackrussel, dus ja stofzuigen en dwijlen zowiezo elke dag! liefs Emmie
Mike is nog maar vier maanden en heb dus nog geen ervaring met kruipen, wondjes en in zandbakken spelen Het is hier thuis niet vies, maar ben ook zeker geen poetsmiep En als het speentje op de grond valt, dan spoel ik hem even af. Kook niet de hele dag alles uit en vervang mijn vaatdoekjes ook niet braaf elke dag. Ook niet toen ik zwanger was trouwens hoor. Ik ben van plan om met Mike daar ook best makkelijk mee om te gaan. Het moet wel schoon, maar het is een kind dus lekker in de zandbak spelen en vies worden moet kunnen vind ik. Ga niet de hele dag met een doekje achter hem aanrennen hoor. Ik weet ook niet of het ook echt zo is hoor, maar volgens mij worden kinderen dan juist vatbaarder voor ziektes. Oh ja geen katten hier in huis, maar wel een heel leuk hondje
Ik ben ook niet zo heel moeilijk. Werk wel hygienisch met verschonen enzo, maar dat is meer omdat Eva spruw heeft gehad en ik dat absoluut niet nog een keer mee wil maken... ik was dus braaf op 60 graden en zodra iets vies is gaat het meteen de was in. Vaatdoekjes doe ik om de dag in de was of eerder als ze echt vies zijn. Dweilen deden we eigenlijk niet zo vaak, maar sinds Eva nu over de grond schuift hier, gaan we dat toch maar vaker doen. Vanmiddag even het stukje gedweild waar Eva overheen aan het dweilen was.... ze dweilt namelijk de hele vloer met haar mond , dus wel zo fris. Vanmiddag zat er trouwens wel een verloren hondenhaar aan haar mond (van de hond van mijn ouders) en dat vond ik niet zo fris.... Zelf hebben we trouwens een cavia, maar die verhaart alleen in haar kooi .
geen overdreven poetsmiep hier. Gelukkig hebben we een schoonmaakster! Maar nu speelt Gijs nog op het speelkleed, als hij straks gaat kruipen zal ik wel vaker gaan stofzuigen/dweilen. En een vaatdoek komt er hier niet in. Ik heb wel schoonmaakdoekjes, maar als ik het aanrecht daarmee schoonmaak gaat dit doekje direct de was in. Komt misschien omdat we ooit op school een hygiene test hebben gedaan met o.a. vaatdoekjes (Hoge hotelschool) Gatverdegatver, je wil het niet weten... Maar goed, verder dus niet overdreven schoon, en ik vind ook dat een kind best een beetje viezig mag worden.
hier wel een poetsmiep..... ik vervang du swel elke dag mmijn doekje en peots elke dag de wc en douche met dettol hang elke dag mijn bedde goed buiten en verschoon het 2 keer in de week heb elke dag een emmer water om alles af te stoffen en dan om de 2 week gebruik ik 1 week om alles grondig te doen dat wil dus zegen allee kasten op de kop en schoon maken banken en kasten van de kant en gordijnen wassen en ga zo maar door..... dan hou ik het 2 weken goed "bij"en dan begin ik weer over nieuw tot dusver het huishouden, mijn kindje: mag gerust in de zandbak spelen geen probleem openbare zandbak heb ikn og geen ervaring mee maar dat komt nog wel daar kan ikhaar toch niet uithouden wel voor het eten haar handjes afvegen/wassen ze gaat elke dag in bad heeft ze een ijsje/koekje/chips of wat dan ook gehad dan veeg ik haar handjes en gezicht ook af.. en kwa kleding ach vlekken ontkom je gewoon niet aan dus of ik moeilijk ben? ja dat weet ik eignelijk niet
Ik ben zeker geen poetsmiep... mijn schone was ligt rustig twee weken te wachten tot het in de kast terecht komt (of weer in de wasmachine) en mijn ramen lap ik denk ik 1 x per 6 maanden of zo... Maar dat wil niet zeggen dat het hier in huis niet schoon is, de wc wordt wel netjes geschobt en de douche krijgt ook elke week een poetsbeurt. Ben wel erg selectief in wat ik wel en niet doe. Ik werk 4 dagen in de week en ik moet eerlijk zeggen dat ik dan niet in het weekend de puf hebt om nog eens mijn hele huis van boven naar beneden te poetsen. Eén keer in de zoveel weken pak ik een projectje aan en probeer ik het bij te houden. Met Sjoerd ben ik vrij gemakkelijk, maar hij gaat wel om de dag in bad. 's Avonds voor het slapen gaan poets ik hem wel van boven tot beneden schoon, zodat hij lekker fris zijn bedje in kan. Mijn huis ligt vol met speelgoed en als ik zin heb ruim ik het op...geen zin, dan ligt het er de volgende dag nog steeds zo...kan Sjoerd gewoon verder waar hij is gebleven haha
Ik ben geen extreme poetsmiep, ik hou wel van een schoonhuis maar het is niet zo dat ik alles met Dettol schoonmaak en het helemaal steriel is, ik heb 2 katten dus stofzuigen doe ik iedere dag, dweilen om de dag .... En kyano speelt gewoon in openbare zandbakken, speeltuintjes enz ... geen problemen mee, vind dat ze alles een beetje moeten proberen, hij gaat om de dag in bad/douche maar als hij erg vies is na een dag spelen dan gaat hij natuurlijk elke dag, maar goed ... Kyano is nu 1,5 en is tot nu toe nog niet ziek geweest, hij is alleen na zijn geboorte ff goed verkouden geweest maar voor de rest niets ... Vind het een beetje overdreven om de hele dag achter je kind aan te hobbelen om te kijken of tie vies is en hem dan met een doekje schoon maken ... moet wel om zulke moeders lachen, die hebben volgens mij echt geen leven
Heb je verder wel een leven? Ik vraag me af waar je de tijd (en vooral de zin) vandaan haalt hihi. Persoonlijk vind ik dat een gevalletje "je kunt het ook overdrijven" maar goed, ieder zijn "ding". Ik ben geen poetsmiep maar wil het wel allemaal een beetje bijhouden. Beetje vergelijkbaar met Marissie.
Ik denk dat er inderdaad ook een middenweg tussen de twee tiepetjes is. Ik wil ook graag alles netjes hebben in huis maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ik er geen zin/tijd voor heb en het een tijdje blijft liggen. Ik heb ook een baan, wil tijd besteden aan mijn kind en heb ook sociale contacten. Dat daardoor mijn ramen maar 2 keer per jaar gedaan worden, jammer dan. En ik heb 4 katten in huis en Louise vind het geweldig. En ze gaat regelmatig in bad (of wassen met een washandje) en vieze kleertjes gaan ook meteen in de wasmachine, maar lekker vies worden is echt niet verkeerd.
Nou ik sluit me bij het overgrote deel aan. Ook ik ben geen poetsmiep en mijn schone was ligt soms wel 3! weken te wachten tot het de kast in gaat. maar ook ik probeer alles een beetje bij te houden Nou en idd waar halen ze de zin vandaan zeg als het mooi weer is ga ik veel liever met haar naar buiten! Lee Ann is ook nog nooit ziek geweest en speelt gewoon met de buurkindjes in de zandbak!
*struikelt over de schone was terwijl ze dit topic binnenloopt* Ik ben ook niet zo'n poetser, al moet ik zeggen dat ik wel meer poets dan toen Jelle er ng niet was. Ik stof als ik zie dat er stof ligt, (je moet wel eer van je werk hebben hè?) en ik stofzuig iedere dag... Dweilen doe ik denk ik 3x in de week. Ik heb gedeeltelijk een houten vloer, en die mag weer niet met allesreiniger, dus dan loop ik steeds met 2 emmers sop te sjouwen... Ik kan m'n tijd wel beter besteden... Voor de wc hebben ze van die handige doekjes waar ik elke dag in elk geval de bril mee doe, en de rand zeg maar. 2 keer in de week doe ik alles met een sopje, en neem ik ook de badkamer mee. Al met al ben ik wel wat meer tijd kwijt aan het huishouden als "vroeger" mar ik rpobeer het zoveel mogelijk te beperken.... Er zijn toch veel leukere dingen om te doen?
hier nog een die alels behalve een poetsmiep is! heb er gewoon weg de tijd niet voor... en heb ik de tijd dan heb ik geen zin! maar 1x in de week poetsen mijn vriend eni k wat beter samen en danziet het er weer netjes uit. Ik probeer alles goed bij te houden maar zoals ik afgelopen week 5dgn gewerkt heb tja dan is ook de badkamer echt niet gebeurd hoor... sowwhat.... kyana mag ook overal spelen wij hebben een zandbak of een zandbak in de speeltuin. ook als we gaan jeeprijden mag ze daar spelen óók in de modder... Kyana is wel ziek geweest overigens, vaak oorontsteking gehad en zef met 6 wkn in het ziekenhuis gelezen door rs. verder nog nooit echt ziek. ik ben po het moment zelf ziek...
O ja, dat vergeet ik erbij te zetten... Jelle is ook zelden ziek. Hij is nu Snotverkouden (ja met een hoofdletter) maar buiten dat is hij eigenlijk nooit ziek (klopt af)
Ik denk dat ik netzoals Anniek ben... en ik werk niet.. voor de 12 weken en na de twaalf weken.. doe ik wel voor dat de dag begint.. even stofzuigen..! toilet, heb ik doekjes voor.. keuken doet mijn vriend.. en dweilen 1 keer in de week (deed het op handjes en knieetjes) nu heb ik een dweil dus zou het wel wat meer worden.. Voor de rest heb ik nog een grote wasmand vol vieze was (geen droogtrommel, alleen een klein was rekje... ) Sam is nog nooit echt ziek geweest, hopelijk komt die keer ook niet!
Mmmm...Ik ben niet zo poetserig dat ik meerdere malen in de week dingen sop ofzo. 1 x in de week ga ik als een razende door mijn huis heen. De rest van de week houd ik het bij, we hebben een kat. Natuurlijk wordt het aanrecht regelmatig schoongeveegd en de vaatdoekjes vervangen. En die was.... pffff wat een berg. Die werk ik gedurende de week als ik zin heb weg. Qua hygiëne bij mijn dochtertje: ik probeer haar snoetje en handjes zo schoon mogelijk te houden. Ze eet wel lekker zelf brood en een koekje, daarbij mag ze best vies worden, maar daarna even schoonvegen. Met die snottebellen als ze verkouden is, is 't niet altijd makkelijk bij te houden. Maar dat probeer ik toch zoveel mogelijk schoon te vegen. Verder kook ik de spenen alleen uit als ze echt verkouden is. Voor het idee frisser. En ik was de hele dag door mijn handen altijd met unicura.
Ik ben van mezelf al niet echt een poetser, mijn huis is schoon en dat is goed genoeg voor mij. Door de ms zijn de zware klussen (zoals ramen lappen) lichamelijk erg moeilijk en gebeuren dus niet vaak. Mijn schoonmoeder komt hier 1 x per week om de hele boel van boven tot onder even te zuigen (heb ik namelijk ook veel moeite mee) en te dweilen en andere zwaardere klussen te doen. Mijn man poets vaak de keuken even uit. Ik zuig om de dag ivm harende hond en als iets smerig is geworden wordt dat ook gewoon gedaan. Sinds een half jaar heb ik een wasdroger, een verademing want nu kan ik de was gewoon in de kasten pakken ipv eerst naar zolder te hobbelen, het daar op te moeten hangen en dan 2 dagen te wachten tot het droog is terwijl de wasmand alweer vol zit maar er geen plek is om dat ook op te hangen (zo wat een zin ) Kylian is het eerste jaar, bij elk doorkomende tandje, verkouden geweest maar in mijn ogen is verkouden zijn niet hetzelfde als ziek zijn Met 4 maanden is hij met spoed opgenomen in het zh vanwege hoge koorts (41.2) en sindsdien niet meer ziek geweest. Groetjes Anita
Hier ook absoluut geen assepoester... Ik stofzuig eens in de week, Eva d'r kamertje wat vaker. Ik heb ook geen huisdieren, dus vind ik het niet nodig om vaker te doen. Schone was, daar struikel ik ook regelmatig over, die kan er inderdaad wel eens een paar weken blijven staan. Eigenlijk heb ik het dus wel graag schoon, maar wat rommel daar kan ik niet zo mee zitten. Eva gaat ongeveer 3 keer per week in bad, of onder de douche mee, maar dat is meer omdat ze een droog huidje heeft. Ze is nog maar een keer wat ziekjes geweest, verkouden, verder niet. Hoe vaak koken jullie eigenlijk de flessen uit? Ik doe dat 1of 2 keer per week. Tussendoor maak ik ze gewoon telkens met een sopje schoon.
pfff wat een onzin zeg om zo vaak te poetsen, ik ga liever met mijn kleine meid lekker naar buiten, en besteed liever mijn aandacht aan har als alleen aan het huishouden! ben overigens wel vandaag de keuken aan het poetsen, kleine zit op kdv, kan ik eindelijk eens even doorwerken!