Bondolino of draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisa26, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa26

Lisa26 Lid

8 aug 2011
    66
    1
    0
    Ik had even een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen!

Voor de geboorte van ons meisje hebben wij een Bondolino gekocht. Dit was de eerste weken echt super en we hebben haar lekker gedragen. Nu weegt ze ondertussen meer dan 4 kilo en moeten de beentjes buiten de draagzak hangen, omdat ze te groot wordt om met haar beentjes in de Bondolino te passen. Als ik haar nu echter in de Bondolino doe, lijkt het alsof ik haar beentjes te ver moet spreiden om ze fatsoenlijk naar buiten te kunnen hangen. Ik heb al gekeken naar instructievideo's e.d. en ik denk dat ze gewoon nog wat moet groeien, kan dat kloppen?

Nou zat ik te denken aan een draagdoek, omdat ik het toch wel fijn vind om haar te kunnen dragen. Maar voordat ik een doek ga aanschaffen, zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met een draagdoek. Met de Bondolino merkte ik wel dat ik niet zo heel flexibel was, het gaat prima als ik gewoon rechtop loop, maar als ik buk, moet ik hem daarna weer aanspannen om hem weer strak te krijgen. Is dat bij een draagdoek ook zo? Of zit je kindje daar steviger in?

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Een draagdoek zit veel steviger en dan heb ik het over een niet rekbare doek. Wij hebben onlangs de beco butterfly drager gekocht. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar mijn geweven doek. Deze kan ik zo knopen dat het perfect aansluit op het lichaam van mijn baby en tegelijk aan die van mij. Met de ergonomische drager heb ik dat niet zo. Deze hebben we ook met name gekocht voor mijn man die een draagdoek niet ziet zitten.

Als je graag je kindje draagt dan ga je veel plezier beleven aan een draagdoek. Kopen dus :)

3. Lisa26

Lisa26 Lid

8 aug 2011
    66
    1
    0
    Fijn zo'n snelle reactie! Dan ga ik inderdaad een geweven draagdoek bestellen. Heb je toevallig nog tips voor een bepaald merk? Er is namelijk zoveel keus :).

4. Saannee

Saannee Lid

14 aug 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook de bondolino en vind het een geweldige aankoop!
    Inderdaad, op de leeftijd van twee maanden is de bondolino even moeilijk, maar we hebben hem gewoon verder gebruikt met de beentjes naar buiten. Eens dat ze ongeveer drie maanden was ging het dan weer perfect.
    Absoluut geen klagen over! ;)

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.813
    113
    Hier lag de bondolino op die leeftijd even in de kast omdat het zo gruwelijk warm was, dus geen ervaring net op dat moment. Je weet neem ik aan dat de bondolino van knieholte tot knieholte moet lopen?

Doekdragen is ook fijn, met inderdaad minder verschuiven. Ik heb de hoppediz das leichte, wordt verkocht als zomerdoek en is inderdaad dun genoeg, maar ik heb m ook in de winter gewoon gebruikt. Makkelijk te knopen, lekker zacht.

Overigens komt het niet op een onsje aan of je de beentjes binnen of buiten draagt. Ik zou opletten of je kindje nog kikkert bij rechtop houden of niet.

6. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hier tevreden over bondolino en draagdoek!! Doeken zijn ook echt heel fijn!
    om te bekijken of het iets voor jou is zijn er verschillende websites waar je doeken kunt lenen/huren voor een week of twee weken!

Wellicht kun je je aanmelden op de draagdoekenmarkt van facebook. hier worden heel veel tweedehands doeken aangeboden en heb je ruime keuze wat je mooi vind na mijn mening veel voordelen ten opzichte van een nieuwe.

7. Lisa26

Lisa26 Lid

8 aug 2011
    66
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb ondertussen een geweven draagdoek van Girasol in huis gekregen. Vanmiddag wat filmpjes bekeken en ons meisje na een keer oefenen meteen meegenomen om de hond uit te laten. Het is echt een verschil! Ik heb het gevoel dat deze nu veel beter aansluit. Wat niet betekent dat we de Bondolino niet meer gaan proberen, maar ik vind dit toch echt wel een stuk beter zitten op dit moment. :)

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bondolino ging hier prima al die tijd. Eerst er in en later de beentjes er buiten. Geen problemen gehad eigenlijk!

Deel Deze Pagina