vraagje lipikar baume la roche posay

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tulip, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

hoi,

mijn dochtertje heeft veel last van een droge huid en eczeem. De huisarts schreef eerst vaseline lanette voor, maar dat hielp echt niet voldoende. Nu hoor ik al van veel mensen van deze creme. Heeft iemand er ervaring mee, en helpt het alleen met vet houden of helpt het ook enigzins tegen de eczeem (voor zover dat mogelijk is)

alvast bedankt voor de reacties

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb hem zelf gebruikt (voor mezelf) maar bij mij maakte deze het net erger. Ik moet nu de volgende crème gebruiken: TriXéra verzachtende crème 200 ml | Avène Atopische eczeem huid | Dermatheek - Intermedica Kliniek

De dermatologe zei dat ze deze normaal aan baby's voorschrijft omdat hij héél geschikt is voor een erg gevoelige/droge huid. Het is de enige crème die ik echt kan verdragen...
    Ik raad je ook aan om zeker niet met zeep te wassen maar met een douche-olie, dit is even hygiënisch als zeep. En uiteraard niet te vaak douchen/bad.

Lieve groetjes!

3. tulip

tulip Niet meer actief

hee dank je wel. Ze wordt idd met een olie gewassen (neutral) en gaat om de dag of 2 dagen onder de douche. Ik zal even naar de link kijken.

4. christina

christina Niet meer actief

mijn zoontje heeft ook exceem, ik heb al heel veel geprobeerd, vond ook de lanettecreme niet voldoende, heb toen van de HA naast de hydrocortison ook koelzalf met 20% vaseline, de koelzalf is mega vet en zijn huid knapte er echt van op. Koel zalf werkt ook jeukstillend. Voor in bad gebruik ik badolie van Fragon, te koop voor 6 euro bij de apotheek.

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij gebruiken de Lipikar Baume AP en zijn er uitermate tevreden over, helpt hier heel erg goed. Onze dochter kon de producten (de twee cremes die we geprobeerd hebben) van de Avene niet verdragen
    Overigens houdt de Lipikar niet echt vet hij trekt best wel snel in. Indien nodig gebruiken wij hier bepanthen om het iets vetter te houden. Van de vaseline cetomacrogol werd het hier alleen erger die sloot de huid net iets teveel af.

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Tulip, misschien kan je bij de apotheek eerst staaltjes vragen van de crèmes? Dan kan je ze eerst proberen want het zijn natuurlijk toch wel wat prijzige aankopen en als je kindje er dan niet tegen kan, is het wel erg zonde hè...

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    lipikar helpt goed, maar niet tegen het eczeem hier. Ik heb nu van de dermatoloog oogzalf basis gekregen. Een heerlijke creme die zijn huidje echt zacht houdt. Ik vind het zelfs nog beter dan de lipikar.

8. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Het werkt hier als een trein voor Nina dr droge huid. Wat een uitkomst dat spul!:)

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het werkt hierr wel maar het eczeem trekt er niet door weg. Wel vind ik dat de kwaliteit van haar huid verbetert als ik het smeer.

10. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hier doet ie zijn werkt super!
    zowel de droge huid als de exzeem is weg!
    echt goed spul!

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Waar kopen jullie dat? En wat kost het? Ik heb er wel eens naar gezocht, maar ik kan het dus niet vinden. Staat het bij de baby spullen of bij de bodylotions ofzo?

12. tulip

tulip Niet meer actief

bedankt voor alle reacties, ik zal maandag eens bij de apotheek informeren.

13. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Dat krijg je in de apotheek en ook niet in ieder apotheek. Volgens mij vindt je op de site van La Roche Posay de verkooppunten. Voor 200 ml betaal je 15,95 EUR en voor 400 ml betaal je 22 EUR. Men zegt altijd dat het zo duur is maar ik heb laatst voor 100 ml Bepanthen ook 11,95 betaald.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    je kunt bij de apotheek eerst wat proefjes halen, heb ik ook gedaan. Hier werkt het goed tegen de droge huid. Voor de exceem heb ik een mouse van kidsclinic

15. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje zat een tijdje terug helemaal onder de rode, schrale plekken. Naar de huisarts geweest, die dacht aan een huidschimmeltje of eczeem en gaf mij hormoonzalf mee naar huis.

Dat vind ik zelf troep, daarom (op advies van de apotheker) begonnen met lipikar baume. Nu, na ik gok een week of 3 iedere dag smeren (en kleertjes wassen met neutral, om de dag in bad met olie) zijn de plekken zo goed als weg, zonder hormoonzalf.

Ik zag na een paar dagen al verschil, ik zou dus wat monstertjes vragen als ik jou was.

16. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    ik zou als ik jou was ook eerst wat monsters vragen,
    hier ook vorige week de balsem van roche gekocht maar de eerste dagen had mn kleine best een rode huid ervan en dacht dat hij er niet tegen kon.maar vond het zonde van die dure tube en ben even door blijven gaan en nu met resultaat,de droge plekken+een klein gedeelte van eczeem is nu goed handelbaar alleen kan hij er op zn gezichtje nog steeds niet tegen dat word knalrood ervan en dat is juist het ergst bij hem.veel succes

17. tulip

tulip Niet meer actief

monstertjes vragen is idd wel een goed idee. Dan kunnen we het even uittesten. Bedankt.

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier werkt het super, Quinn had flinke exceem, al van alles geprobeerd, en eindelijk in 2 jaar heeft hij eens een mooi huidje!
    Heerlijk spul

19. tulip

tulip Niet meer actief

bedankt voor alle reacties dames, ben maandagochtend naar de apotheek geweest voor monstertjes te vragen. Ze vroeg of ze de plekjes mocht zien. Geen probleem. Het was niet alleen droog maar ook flinke uitslag plekken. Ze adviseerde zelf vaseline cetamogocrol (schrijf ik dat goed??) met 50% vaseline, das de vetste. dat zou de huid eerst herstellen. Om bij te houden is de lipikar ook goed volgens haar trouwens. We smeren nu 2 dagen en het is al een wereld van verschil.

Deel Deze Pagina