Ladies, hoe gaan jullie om met menstruatie op vakantie? Ik gebruik geen pil, en heb een hele onregelmatige cyclus maar ik zie het zo gebeuren dat ik net ongi word tijdens de vakantie. En die van mij duurt gemiddeld 5 dagen EN ik durf geen tampons te gebruiken.. Ik zit te twijfelen of ik iets moet vragen aan de huisarts om het uit te stellen, iemand hier ervaring mee? Maar ja dan krijg je weer hormonen en daar raakt mijn lichaam en vooral humeur zo van in de war.. Ppff..
Tja zonder pil oid lijkt het me moeilijk om het uit te stellen... Ik had ook altijd pech en heb de laatste vakantie gewoon de pil doorgeslikt. Niets van gemerkt.
ik kreeg pilletjes via de huisarts volgens mij uit mijn hoofd was dat primolut. maar daar zitten ook hormonen in.. Dan maar wat mamma suus zegt heel hard hopen
Ik heb hetzelfde probleem. Ik vertrek volgende week vrijdag op vakantie (CD 13) en kom op CD 30 terug. Ik had van de gyn Provera gekregen, om een menstruatie op te wekken vóór de vakantie, zodat ik er zeker van zou zijn dat ik niet op vakantie ongesteld word. Vorige keer dat ik Provera gebruikte, werd ik 5 dagen na het laatste tabletje ongesteld, nu al meteen de dag erna! Ik hoop dus maar dat mijn cyclus weer aan de lange kant gaat zijn en dat ik lekker kan zwemmen!
Mijn moeder haalt altijd van die tabletjes, geloof Primolut inderdaad, die kun je slikken en pas als je ermee stopt wordt je ongesteld. Maar als je die gebruikt mag je niet zwanger worden (maar ze beschermen niet), dus ik neem het risico niet en we zien het wel. Zoals het er nu naar uitziet ben ik 1 van de 5 weken dat we op vakantie zijn ongesteld - daar kom ik toch niet onderuit.
Met een beetje pech ben ik het precies op de terug weg. Ook erg lekker. Maar ja dat is het risico als je geen pil gebruikt om de boel te regelen.
Mag ik vragen waarom je geen tampons durft te gebruiken? Het is zoveel makkelijker tijdens je menstruatie.
Ik zat hier ook al om te balen... lekker dan in een klein tentje op de camping om over de autoreis nog maar niet te spreken. Ik ga nu heeeel hard hopen op een korte cyclus en wij hebben nog wel wat speling qua vertrekdag Die primolut heb ik vroeger wel eens gebruikt en werkte ideaal bij mij, en zorgde ook niet voor gekke onregelmatigheid erna ofzo.
Geen idee, ik vind het gewoon een naar gevoel.. Ik heb ze wel eens gebruikt maar vond het zoooo eng om in te brengen en vreemd zitten! Zit wrs tussen mijn oren
Ik vond het ook altijd verschrikkelijk, vooral de tampons die je zelf een eind naar binnen moest duwen. Ze zaten nooit goed en ik voelde ze altijd. Sinds ik de Tampax tampons gebruik, heb ik er geen moeite meer mee. Dit zijn tampons met inbrenghuls. De "super" zijn bijv net iets dikker dan een balpen om je een beeld te geven. Misschien is dat iets voor je? Ik voel ze nl ook niet! Je kan altijd eerst proberen met mini's, en van tevoren een paar keer uitproberen hoe het werkt met die huls, voordat je ze in gaat brengen. Ik vind het persoonlijk een stuk fijner dan dat vieze mvb...
Ze zijn niet in de supermarkten te verkrijgen (tenminste, ik kan ze nooit vinden) maar bij etos/kruidvat etc. liggen ze wel in het schap. donkerblauwe dozen. Succes! En fijne vakantie ps. met die inbrenghuls duw je alleen de huls een eindje naar binnen, en je vingers dus niet. vind het echt veel prettiger.
Oohh ik ben zo blij, ik heb het gehad hoor! Ik ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te worden! Ik zit inmiddels op de 4e dag, dus het is bijna over.. Opluchting alom dus!