haarwassen bij dochter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door djellybelly, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hallo mijn dochter is bijna 5 en het is een drama om der haar te wassen, heeft iemand van jullie tips?

-heb een handoek geprobeerd voor der ogen en over der oren
    -zon speciaal ding voor haarwassen bij babywalz vandaan.

Ik weet het echt niet meer, ze schreeuwd zo hard dat ik me gewoon kapot schaam voor mijn buren...

WIe o wie

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

andere shampoo?

die van de aldi prikt ECHT niet :)

Sinds we die hebben vindt ze het niet erg meer om dr haar te wassen.. vanochtend vroeg ze er zelfs zelf om..
    en dat na vele gilpartijen waar je je inderdaad bijna voor zou gaan schamen :)

3. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Het enige wat hier hielp, was zwemles..!

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    door zetten , hier was het ook altijd een drama, zr schreeuwde ook de hele buurt bij elkaar, leek wel of ze vermoord werd.
    nu laat ze haar haren wel wassen en heeft ze haar eigen shampoo uitgezocht (dora shampoo) .
    ze weet dat we nu zo ie zo op zaterdag gaan haren wassen.
    ik moet dan wel met dr mee onder de douche want dan vind ze het wel leuk en kan ik rustig haar haren wassen zonder dat ze schreeuwd en gaat springen onder de douche.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij halen de douchekop van de houder af.....
    laten hem zijn hoofd naar achter heen doen,

en spoelen dan uit met de douchekop bij zijn hoofd.... zo komt er helemaal geen water bij zijn ogen, hij kan zijn ogen gewoon open houden alle shampoo gaat meteen naar beneden via de achterkant van zijn hoofd.

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Net als mejejo.

Ik doe de shampoo erin , vraag of ze haar hoofd goed achterover houd..En ik tel tot 10 en dan ben ik klaar, ze weet dan waar ze aan toe is. Met mijn ene hand veeg ik steeds het water van haar voorhoofd.

Mijn dochtertje is dan wel jonger als die van jou, maar haar wassen was bij mij vroeger een DRAMA ook toen ik ouder was als 5. Washandje voor de ogen hielp niets. Ik denk nu achteraf ze hadden het gewoon anders moeten aanpakken.
    Als ik mensen haar was in mijn werk, dan krijg ik al een naar gevoel als ik zo die sproeier er op moet zetten. Ik vraag eigenlijk altijd of ze het hoofd wat naar achter kunnen doen. En anders veeg ik steeds met mij ene hand het water voor de ogen weg. Ik heb er nog altijd een bloedje hekel aan..

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    zo doen wij het ook ,na flinke gil en springpartijen in de douche.... ons meiske is nu bijna 3 en een paar maanden geleden kreeg ze door dat mama geen onzin verkoopt en dat het echt beter gaat als je je hoofd goed naar achteren doet met uitspoelen.... nadat ze het echt goed door had zei ze de tweede keer."aaaahhh lekker mama haren wassen":$:D;)
    wel ging ik samen met haar onder de douche en ging ik bij haar op de grond zitten en heb het tig keer voorgedaan en laten zien dat mama ook echt geen water en sop in het gezicht krijgt:)

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ze wil het ook niet zelf doen en bv bij jou ook? Hier vindt ze het geweldig om alles zelf te doen. Gaat wel een beetje halfbakken, maar dat is niet erg.

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Zo doen wij het ook en dat gaat best goed.

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wat bij onze kleine heel erg helpt; zelf shampoo laten kiezen en dan doen alsof je de kapper bent. ;)

Ze is wel jonger, maar misschien helpt het bij jouw meisje ook!

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik doe het ook zoals Mejojo. Soms wel lastig om dr omhoog te laten kijken, maar het gaat zo best goed.

Ik maak er nu zelfs een klein spelletje van, oogjes dicht laten knijpen en dan 'oeeeee!!' even heel kort de sproeier in dr gezicht. Dan heel enthousiast doen. Ze moet er nu vaak zelfs om lachen! Zo went ze er wel aan dat het niet erg is.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Vanaf dat die geboren is heeft onze zoon er een bloedhekel aan en nog steeds. Hij gilt, krijst, .brult ZO hard niet normaal. Lijkt wel of hij vermoord wordt. Ik zeg dan ook altijd tegen mijn vriend van jeetje wat zullen de buren wel niet denken...

13. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Paar keer met vriendinnetje laten douchen die het wel durft.

Zelf laten wassen

14. sas2008

sas2008 Actief lid

24 nov 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    De prinsessenshampoo van Andrelon doet hier wonderen! Het klonk hier ook of t een slachtpartij was maar deze shampoo prikt ECHT niet (i.t.t. Zwitsal) en las laatst de tip van een zonneklep. Moet zeggen dat ik dat laatste niet geprobeerd heb omdat t hier nu zonder kleerscheuren verloopt maar misschien een leuke tip?

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik ben samen met haar gaan douchen.. laten zien dat je naar boven kan kijken en heb haar bij elk druppeltje wat op haar haren belande de hemel in geprezen..

Nu wil ze vaak zelf douchen!

Niks dwingen is ook een goede tip denk ik..
    In het begin heb ik gewoon haar haren in bad als een baby gewassen.. Liggend in het badwater spoelen..

16. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
  17. Hester

Hester Niet meer actief

Hier ook nog steeds: onze zoon (bijna 4) heeft nergens zo'n hekel aan.
    Alle tips die hier voorbij komen werken voor hem niet.
    Ik denk maar zo: als hij 18 jr is, zal het wel beter gaan ;)

Voor nu doe ik het zo goed als het gaat en met een natte washand de haren wassen zonder de douche erop te zetten gaat soms wel aardig.

18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    ons dochtertje is wel een stuk jonger, maar paniekt ook als ze haar haar moet wassen. Ze begrijpt ook nog niet dat omhoog kijken helpt.
    Wat ik nu doe, dat wel een beetje lijkt te helpen, is de douchekop los en dan haar achterhoofd spoelen. Als je de douchekop een beetje schuin houdt komt het water ook tot haar voorhoofd en dat veeg ik dan meteen weer naar achteren.
    Mijn schoonzusje doet haar dochtertje in bad en laat haar dan op haar rug liggen. Zo spoelt ze dan het haar uit.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Zoonlief van 3 schreeuwt ook de boel bij elkaar als zijn haar gewassen moet worden.
    En dat terwijl we exact de zelfde shampoo gebruiken voor zusje van 1, en zij geeft geen kik. Ik geloof dus echt niet dat het hem in de ogen prikt, het is meer het idee.

Wat een beetje werkt, is hardop terug tellen van 10 tot 1, tijdens het uitspoelen. Hij weet dan hoe lang het nog duurt. Ogen dicht, hoofd achterover en dan nét met je rug en achterhoofd in de waterstraal staan.
    Verder laat ik hem ook mijn haar wassen (en hij telt dan ook van 10 tot 1, hij heeft het dus wel door wat de bedoeling is).

20. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hier eerst ook een schreeuwlelijkerd onder de douche maar sinds een paar weken probleem opgelost.
    Ze mag zelf haar haren nat maken en geef de douchekop aan haar. We maken het gewoon allemaal heel leuk en spannend. Ze mag ook zelf de zeep in haar haar doen en vervolgens spoelt ze het ook zelf uit wat heel goed gaat.

Daarna föhnen. Ik heb namelijk een föhn die ook alleen koude lucht kan blazen en dat vind ze helemaal geweldig.

Sindsdien is het probleem opgelost.

Deel Deze Pagina