Mijn jongste dochter heeft een dimpeltje; een extra 'kuiltje' in haar bilspleet, hoger dan haar poepgaatje, zeg maar aan het einde van haar wervelkolom. De artsen in het ziekenhuis hebben gecontroleerd of het dicht was, omdat het zou kunnen duiden op een soort van open rug (?! Is wat ik na de turbulente bevalling begreep...) Ze zeiden dat het er goed uitzag en dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Toch laat het me niet los... Dus; wie ook?! Ervaringen, tips?!
Zover ik weet, als dit hetzelfde is als ik voor ogen heb, dan hebben heel veel kinderen dit. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en zie heel veel kinderen voorbij komen tijdens het verschonen met een extra kuiltje aan de boven kant. Heb er nooit verder over nagedacht, dacht dat het normaal was. Ik denk bij ons op creche, 3 op de 10 kinderen ongeveer. Maar goed, kan ook toeval zijn natuurlijk dat er bij ons zoveel zijn.
Hier ook inderdaad, het is heel oppervlakkig hier en de kinderarts zei ook dat het geen kwaad kan. Gewoon rekening mee houden met wassen etc, dat er geen viezigheid in blijft zitten, want dat kan gaan ontsteken. Verder niks 'mis' mee dus.
Mijn zoontje had het ook, samen met een extra bilspleet. Haha extra bilspleet klinkt wel heel erg raar, maar boven boog de bilspleet af naar rechts NAAST de spleet die gewoon rechtdoor liep zeg maar. Moeilijk uit te leggen... Heb me erg zorgen over gemaakt, maar was gelukkig niks aan de hand.
Mijn dochtertje heeft t ook, het is ook gecontroleerd dmv een echo.. Alles zag er goed uit. Het blijkt dat veel kindjes dit hebben. Mila heeft er nooit last van..
Onze dochter heeft ook een dimpeltje. Als het gesloten is, hoef je je geen zorgen te maken, alleen zorgen dat je het goed schoonhoudt. Veel kindjes hebben zon extra kuiltje.
'Gelukkig' komt het meer voor, bedankt voor jullie reacties! Ik had er echt nooit van gehoord en toen de arts het na de bevalling tegen me zei, klonk het heel ernstig ... Op Google is er ook weinig te vinden, helaas. Maar het komt dus vaker voor, dat stelt me al gerust(er!)
mijn dochter heeft het ook, en haar papa ook. En bij hem werken alle zenuwen inclusief de aller-onderste vezeltjes uitstekend dus ik maak me tot nu toe niet druk.
Mijn jongste zoontje heeft het ook, hij heeft ook een echo gehad omdat hij echt een gaatje heeft ipv alleen een kuiltje..maar ook bij hem verder niets aan de hand op de echo konden we zien dat het iets verder in het lichaam wel gesloten is. Idd goed in de gaten houden dat je het goed schoon houdt
Hier heeft dochter het ook Hier hebben we een echo gehad omdat het kan wijzen op een verborgen open ruggetje maar dat is een als het niet een zichbare bodem heeft dus als ze een bodem gezien hebben is het niets
Ik denk dat ik het voor mijn eigen gerustheid nog wel even vraag bij de eerste afspraak bij het CB...
Mijn zoontje heeft het niet, maar ik dus wel Een gaatje net boven m'n billen, wel dicht en niet zo diep. Mijn moeder kreeg na mijn geboorte te horen dat het niks ernstigs was maar dat het inderdaad iets te maken kon hebben met een open ruggetje.
Oh wat grappig, mijn dochtertje heeft dit ook, wist niet dat het zo heette. Maar bij mij is het nooit gecontroleerd, de kraamverpleegster zei dat het normaal was en er is verder nooit naar gekeken....Misschien voor de zekerheid nog wel even vragen op het CB de volgende keer.