Hallo dames, Mijn zoontje klaagt sinds gister soms over buikpijn en ik zag net 9 van deze pukkels verspreid over zijn lichaam, groot en klein (arm, buik, rug, nek, kin). Volgens mij heb ik een paar weken geleden ook een aantal kindjes uit zijn klas hiermee gezien. Is dit toeval, of is dit iets? Bekijk bijlage 361532 Bekijk bijlage 361533
Nee, nog niet. Ik vind het alleen zo vreemd dat hij her en der een enkele heeft (1 op zijn rechterarm en linkerarm niets, 1 op zijn onderbuik enz). Als het dat zou zijn dan zou het morgen zeker erger moeten zijn?
Lijkt op waterpokken. Mijn oudste had er weinig en ik twijfelde óf het wel waterpokken waren. Tot mijn jongste 2 weken later er helemaal onder zat.
Mijn zoontje heeft vorige week ook pukkeltjes gehad die daar op lijken. Het waren bij hem geen waterpokken (heeft hij 1,5 jr gelden al gehad). Ook hij was er wat ziekig van. Was waarschijnlijk 5e of 6e ziekte. Op woensdagavond ontdekte ik een heel aantal en op maandag waren ze grotendeels weer weg.
Bedankt dames, het zijn er toch meer geworden dus ik denk toch waterpokken. Vanochtend gelijk alvast wat gehaald voor als hij jeuk krijgt.
Mijn zoontje heeft dit ook gehad, geen idee wat het geweest is! Hij heeft wel licht exceem, vond op google een variant die op deze plekjes lijkt.. Na twee weken smeren met vettende zalf en om de dag douchen ipv iedere dag was het zo goed als weg!
Ja waterpokken. Morgen staat daar echt een blaasje gevuld met vocht op, dan weet je het zeker. Beterschap!
Hallo dames, Nog even een vraagje. Mijn zoontje dit dus inmiddels goed onder te waterpokken. Hij heeft 2 avonden koorts gehad en vannacht heel de nacht liggen krijsen van de jeuk. Vandaag gaat het gelukkig beter....alleen krijgt hij net spontaan een flinke bloedneus, liep er zo uit. Ben best even geschrokken. Moet ik mij zorgen maken?
Dat durf ik niet te zeggen. Heeft hij misschien een waterpok in zijn neus stuk gekrabt? Verder tegen de jeuk: zet hem 's avonds voor het slapen in een zemelenbad, hierdoor drogen de blaasjes sneller in en neemt de jeuk af. Beterschap!