Speelgoed weg doen: wat en wanneer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Miss T, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bedankt voor jullie reacties, Eveline en Chantal.

Ik bekijk mijn dochters speelgoed ook vaak, maar het lukt me niet om er dingen uit te halen om weg te doen, Chantal. Ik ben afgelopen week met mijn dochter aan het opruimen geweest. Ze weet datdat ze teveel heeft en we kiezen samen ook uit wat we verkopen. Maar ze is pas 5 jaar en dan is kiezen ook erg moeilijk. In november gaan we sowieso verkopen bij de speelgoedbeurs op school. Ze heeft btw vandaag zelf tegen die persoon gezegd dat hij minder moet kopen, omdat ze al zoveel heeft. Ik ben trots op haar. :)

2. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Dat is idd ook heel lastig. Ik voel mij ook wel een schuldig als ik iets te koop zet, hihi. Ben toch altijd bang dat ze het ineens gaat missen, oid. En als het iets is wat wij zelf niet gekocht hebben, vind ik dat nog extra lastig. Heel goed dat je je dochter zo bij betrekt. En knap dat ze er zo goed mee omgaat. Wat worden ze al groot dan, hè?

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Verschrikkelijk groot. En ik vind dat niet altijd leuk. :) Ik mis die peutertijd wel eens, maar nu is het ook leuk. Maar wel anders.

Bedankt voor je compliment. Ik doe erg mijn best om mijn dochter erbij te betrekken. Ik wil dat ze beseft dat het veel is en dat er kindjes zijn die nog niet eens de helft hebben. Ze vindt het wel erg leuk om weg te geven. Laatst weer een aantal dingen naar de juf. Ze is dan ook apetrots dat ze het mag weggeven.

Ik ben inderdaad ook bang om iets weg te doen wat ze stiekem toch nog leuk vindt. Misschien toch de gok maar wagen.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dan zullen er maar geen verjaardagen meer gevierd moeten worden hier.......
    Kan er niks aan doen maar ook hier veel gehad voor haar verjaardag.

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Ik heb een deel beneden, een deel op hun kamers en een groot deel op zolder, dit doe ik bewust, als ik merk dat ze er niet meer naar omkijken wissel ik wat af van zolder, zo blijft het leuk voor ze.

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Sorry, maar dat vind ik geen oplossing. Beetje vreemd om haar verjaardag over te slaan, omdat één iemand te vaak cadeaus geeft. Of begrijp ik jouw antwoord verkeerd?

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dat deed ik eerst ook, maar het is afgelopen jaar zoveel geworden. Ik heb nu vanochtend opgeruimd. Ik ben benieuwd. Ze zit nu in ieder geval heerlijk te spelen.

8. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    Onze dochters hebben dezelfde smaak. Leuk om te zien.
    Hier is het op het moment playmobil, Little pony en barbie.

Keuken doet ze niet zo veel mee helaas.

Ik zet regelmatig dingen weg. Naar de zolder en haal het een half jaar later weer naar beneden.

Ik gooi wel makkelijk weg, heb net de hele Little people collectie weg gedaan.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Hier kan ik me wel in vinden. Als ouder kun je er toch een rem opzetten en dat kan ook zonder dat die ander zich gepasseerd voelt.
    Let het uit, zoals je het hier uitlegt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er negatief op wordt gereageerd. Zowel, dan is dat niet jouw pakkie aan. Op deze manier blijf je met het probleem.

Wij hebben in elk geval een grote kist en twee kleine mandjes met speelgoed. Eens in de zoveel tijd zoek ik alles uit. Sommige dingen gooi ik weg of zet ik boven neer op zn kamer.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Met het speelgoed dat ze nu heeft zou je de helft op zolder kunnen zetten en dan om de zo veel tijd wisselen. Ze hoeft natuurlijk niet de hele tijd uit alles te kunnen kiezen. En je hebt kans dat als je dingen weg zet en na een tijdje geeft dat ze het weer heel leuk vindt.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Er zal misschien niet negatief op gereageerd worden, maar als iemand ondanks dat je het aangeeft blijft geven, wat moet je dan? Het echt gaan weigeren ed? Bovendien kan een negatieve reactie wel jouw probleem zijn, als iemand heel belangrijk voor je is ed, dan is het wel vervelend als je (om zo iets) wellicht ruzie of scheve gezichten krijgt. Ik zou dat tenminste niet leuk vinden, dus ik begrijp TS wat dat betreft wel (degene die blijft geven minder...verzin dan wat anders, denk ik dan).

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Heb niet heel het topic gelezen, maar is het geen idee om wat te gaan verkopen? Diegene van wie je het allemaal krijgt zal toch ook wel begrijpen dat je niet eeuwig met hetzelfde speelgoed kan doen, en je zou voor dat geld wat je verkoopt weer leuk nieuw speelgoed kunnen kopen, en als ze nog teveel heeft, het zakcentje op haar rekening zetten?

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben met een paar 'notoire veelgevers' afgesproken dat een deel van de cadeaus die ze geven (vooral de erg grote ruimtevreters :D) bij hun blijven staan en niet meer mee naar huis gaan. Verjaardagscadeaus zijn wel gewoon voor ons thuis en als we samen een dagje weg gaan (dat kan blijkbaar ook niet zonder dat er iets gekocht moet worden ;)) gaat het ook mee naar huis. Maar als ze iets willen geven nadat ze zelf op vakantie zijn geweest, 'zomaar tussendoor' of voor Pasen :( en andere zelf verzonnen gelegenheden, blijft het bij hun staan. Scheelt al een stuk en dan lopen ze zelf een keer tegen het probleem van het opbergen aan.

Verder haal ik gewoon regelmatig speelgoed weg waarvan ik zie dat hij (oudste) er al een tijd niet meer mee gespeeld heeft en er te groot voor is. Voorheen bewaarde ik dat en een deel is nu dus alweer tevoorschijn gekomen voor de jongste. Maar ik denk dat wij straks gewoon dingen naar de kringloop ga brengen of bijv. gaan verkopen voor een zakcentje voor de kids. Of misschien dat onze gastmoeder of een andere bekende er belangstelling voor heeft.
    Wat ik nu weghaal herinnert de oudste zich nog wel als jonge broer het over een tijd zou krijgen en dan denk ik dat het misschien wel gemekker oplevert. Bovendien heeft de jongste dan ook alweer de leeftijd om zelf te willen kiezen. Dus dan doe ik het nu liever weg.

Deel Deze Pagina