Wie is er met de knuffel-je-speen bekend? Mijn kleine man trekt zijn speen er als het kan weer uit en hoop dat dit zal helpen!
Ik heb het wel eens gezien. Mij lijkt het eerlijk gezegd niets. Maar dat is dus niet gebaseerd op ervaring. Heb wel eens gehoord dat je ook een spuugdoekje door de ring van een speen kan doen. Dan is ie net wat zwaarder.
Dan ligt hij er nog sneller uit Hij is gewend mam's borst vast te kunnen pakken dus denk dat het daarin ligt
Ik heb 'm gekocht....het werkt voor geen meter XD Ik heb hoop dat het later misschien wel zal werken, momenteel valt de speen er alleen maar sneller mee uit
een duim blijft er prima aan en inzitten geen doekje niets bij nodig, puur natuur.... Als ie eruit blijft vallen misschien is het dan gewoon niets voor je kindje zo'n speen?
Een duim vervormt zijn gebit behoorlijk! duimen is ook moeilijker af te leren dan een speentje.... Daarbij heeft hij zijn speentje wel erg graag, hij probeert hem ook zelf terug in zijn mond te duwen... maar zoals ik hierboven uitleg heb ik het idee dat hij iets was wilt pakken... vandaar dat ik ervaringen vroeg
MOEt er dan ondanks alles die speen in, waarom? Ik heb jarenlang geduimd en heel veel mensen en nergens geen last van, onze zoon doet het alleen om te gaan slapen of om opnieuw in slaap te komen, een speen veroorzaakt volgens mij meer stress en waarom MOET het perse..? En ja duimen is niet perse lastiger af te leren hoor gaat prima ons zoontje deed het eerst al veel meer en bouwt uit zichzelf nu al af .. puur natuur, ik vind een speen juist heel onnatuurlijk (en dan nog niet over smaak te twisten want het ziet er echt niet uit zo'n mooi kindje met een half bedekt gezichtje ZO ZONDE!)
die van ons krijgt heel soms de speen, en ondanks dat ze 4 week is weet ze dat ding er al uit te duwen of te spuugen(vliegt er echt uit) zij wil het liefst de hele tijd mijn vingers vast pakken, maarja niet altijd de tijd ervoor. nu hdeeft ze een daatje gekregen van kennisen dus stop ik een uiteinde daarvan in haar handje,
Het gaat er vooral om dat je met een leuk hulpmiddeltje je kleintje helpt bij het zelf vinden van zijn speen, door het niet enkel een doekje te laten zijn heb je een dubbele functie, een tutlapje en een speeltje. Alleen bij deze speeltjes zit je echt wel met een gewicht dat er voor zorgt dat er trekkracht op de speen zit, niet zo handig bedacht dus. Deze tutlapjes zijn er ook voor het speentje aan vast te maken EN het is een speeltje waar ze kunnen aan voelen en frutselen. En IMD geheel OT, een duim is velen maal slechter dan een speen! Lucky you dat je er geen last van gehad hebt maar menig ander kind mag erdoor jaren naar de orthodontist in gezelschap van een tandbeugel die anders niet nodig geweest was!
Ik persoonlijk vind een duim wel schattig staan, een speen vind ik ook niet geweldig staan. Maar het is wel beter voor je gebit en makkelijker af te wennen. Ik weet nog dat ik vroeger van die speciale vieze lak op mijn nagel kreeg om mijn duim maar niet in mijn mond te steken. Maar duimen is niet altijd slecht, mijn kinderen hebben allebei een onderbeet (de ondertanden staan voor de boventanden) en moeten dus naar de orthodontist. De jongste pas op termijn, die is pas 6. Maar wat de orthodontist wel aanraadde voor hem was: duimzuigen! Hij moet nu een half uurtje per dag therapeutisch duimzuigen...
Er MOET ook helemaal niet zo'n speen, maar als een kindje nou eenmaal zuigbehoefte heeft... Ik zou niet zonder kunnen en willen hoor. Een duim is alleen maar slechter en daarnaast heeft Thom nog nooit zijn duim aangezien voor iets wat daarvoor gebruikt kan worden. Als je kindje een speen uitspuugt of in zijn slaap uit zijn mond laat vallen wil niet zeggen dat hij geen speentje wil of dat het geforceerd wordt. Het probleem met dit knuffeltje is inderdaad dat hij te zwaar is. Het trekt het speentje naar beneden en als je kindje met hoofd omhoog ligt moet je het knuffel-gebeuren bovenop m leggen en dat rolt er dan af. Aan de andere kant, thom wil ook niets vasthouden en jouw kindje wel. Misschien houdt hij 'm dan wel vast...
Hee bedankt voor je info! Een tutlapje heb ik (van lodger) maar dat werkt niet echt, zit te weinig volume in vergeleke met de borst. Vind ze wel superschattig die je poste! IK zal de speen eens aan een knuffel vastbinden om te kijken of hij die pakt dan weet ik of het zin heeft!
Bij mijn op he werk heeft een kindje dat ding knuffel je speen. en ik vindt het supper handig. de speen blijft er in als ze sabbelt. en als ze hem kwijt is dan kan ze hm zelf weer pakken
ooo zijn die dingen daarvoor? we zagen ze van de week bij prenatal, en we hadden allebei zoiets van.. wat een vunzige poppetjes, ze lijken op een p*nis hahahahha. Maar hoe werkt dat dan? Ik ben zeer voor een gewone fopspeen.. vind het geweldige geluidsstoppers maar idd vervelend als kleintje hem steeds kwijt raakt
Ik zag bij prenatal zo'n ding staan.. vind ze eigenlijk niet eens mooi.. Ik ga er niet een kopen.. en mocht ik er 1 krijgen.. misschien proberen maar in de kast ligt ie ook goed
WAARDELOOS. Dat ding is zo zwaar(zitten van die korrels in) dat die speen gewoon met geen mogelijkheid in de mond te houden is.
ooww jaa die beertjes.. zag ik ook bij de prenatal maar ze leken mij zo onhandig... Ik denk niet dat wij er eentje aanschaffen. Ze zijn wel heel lekker zacht trouwens
Ons meisje slaapt nu veel op haar zij, dan valt de speen er uit. Nu is dat niet erg, maar als ze wakker word wil ze hem graag terug. Met de knuffel je speen heeft ze hem veel sneller gevonden. Dus kan ik blijven slapen. Daarnaast gooit ze haar losse speen vaak achter haar bed, en met de knuffel eraan lukt dat haar niet. Als ze op haar rug ligt is ie weer niet handig. Door het gewicht valt de knuffel van haar buik en die trekt dan weer de speen uit haar mond. Maar voor een zijslapertje kan ik hem aanraden. En hij kost ook maar een tientje.