Nu we in verwachting zijn van ons 3e kindje moet er 1 kamer leeg gemaakt worden. we hebben onze grote kamer afgestaan en plaats gemaakt voor onze 2 dochters 14 maanden en 5jaar. gisteren sliepen ze beiden voor het eerst samen op een kamer. maar vanacht was het een groot feest lawaai en gillen en spelen pfff niet normaal meer. onze jongste dochter wilde echt niet meer slapen en hebben dus haar bedje weer op haar oude kamertje gezet en Toen sliep ze binnen 30 min. Ik neem aan dat er nog meer moeders zijn met dit probleem in het begin hoe hebben jullie dit opgelost. help tips we hebben nog tijd genoeg maar we hebben zoiets waneer we weten wat het word willen we de kamer klaarmaken, dan is dat af. en kunnen er andere dingen gedaan worden zeg maar.
Ik heb het probleem niet maar misschien toch ff volhouden, ze zullen vast wel wat uitproberen. En ze moeten er zelf ook aan wennen, Succes in ieder geval!
Mijn kids blijven welleens slapen bij mijn nicht en haar kids, Ze heeft een dochter van 6 die een uitschuifbed heeft voor een 2e bed. Mijn zoontje (3 jaar) is normaal gewend alleen te slapen. Die leggen we dan eerst op bed (omdat bedden naast elkaar als een 2 persoonsbed staan) hem achteraan. Ongeveer een half uur later als hij zeker slaapt, brengen ze haar naar bed. En dat gaat eigenlijk prima, Laatst met oud en nieuw, ivm tijd tegerlijk op bed gelegd. En toen was het inderdaad lang kletsen enz. Paar keer erop gewezen om te slapen. Moest immers wel, ze moesten om 12 uur er weer uit haha. En uiteindelijk sliepen ze. Denk wel dat je het tijd moet gunnen.
wij deden dat gisteren ook eerst de jongste naar bed en uurtje later de oudste naar bed. gisteravond toen ik naar bed ging sliepen ze prins heerlijk dacht van nou dat gaat goed maar mijn oordeel was te snel mijn oudse heeft een hoogslaper en de jongste een ledikantje nog. Maar onze babykamer willen we voor onze volgende kleine gebruiken wand heb ze vorgjaar gekocht nieuw. we willen een stapelbed kopen, zodat we het kunnen opbouwen. anders moeten we steets het ledikantje van de ene kamer naar de andere kamer shouwen.
ook wij moeten eraan geloven.. ga deze wel even volgen. kan ik vast nog wat van leren gelukkig hebben we nog 7 maand te gaan en dan nog wat extra weekjes omdat de kleintjes toch eerst bij ons op de kamer komen te liggen
Ze zijn hier al groter, maar delen ook een kamer. Het is wel een grote kamer, zodat ik kasten in het midden kon zetten. Nu zien ze elkaar niet en hebben ze ook een eigen plekje.
Zo is het ook bij ons. Het gaat hier tot nog toe prima al moet ik zeggen dat als ze apart slapen ze dan ook allebei later wakker worden. En als er 1 ziek is moet je soms ook een afweging maken. Miijn jongste was de afgeopen tijd veel verkouden, hoesten etc. Toen hebben we hem toch maar even bij ons gelegd zodat zijn zusje in ieder geval wel goed kon slapen.
Hier slapen de 2 jongste ook samen. Mijn jongste was 11 maanden en de oudste net 4 jr. Ik moet zeggen dat gaat echt super gewoon. In het begin hoorde ik ze echt kletsen ed vooral jimmy tegen keano maar prima hoor. Nu als ze na bed moeten gaan ze samen tegelijk dan hoor ik ze echt elke avond kletsen maar na een half uurtje slapen ze allebei ideaal gelukkig.
Ik denk dat je gewoon even streng moet blijven volhouden. Concequent zijn. En eens een weekje afwachten, het is nu nog nieuw voor ze, he? Als je eerst de kleinste naar bed doet en wacht tot die slaapt, en dan de tweede, dan moet het toch lukken. Maar als d'r eentje midden in de nacht wakker wordt en dan ook de andere wekt, tja... daar moet je denk ik ff doorheen. Vroeger was het namelijk heel normaal dat mensen veel kinderen en weinig slaapkamers hadden, dus dan deelden de kids bijna altijd wel een slaapkamer. Niet dat ik er zelf ervaring mee heb, maar ik heb verhalen gehoord dat ze bij m'n vader thuis vroeger met elf!!! kinderen waren, en maar vier slaapkamers hadden.
Hoi, ik zou inderdaad de oudste een poosje later op bed leggen als de jongste. en als het kan een scheiding aanbrengen in de kamer dmv een kast of scherm. en het is natuurlijk nu nog helemaal nieuw en spannend het wordt vanzelf beter.
Ik denk ook: even streng en consequent zijn. Vooral die van 5 moet kunnen begrijpen dat ze niet meer mag kletsen in bed. Misschien is een kamerscherm een idee, zodat ze elkaar niet meer zien?
ik heb precies hetzelfde met onze zoons!!! om gek van te worden maar het enigste wat hier hielp was gewoon laten spelen tot dat ze in slaap vallen...owja en het licht eruit halen zodat ze niks zien. op het begin speelde ze weet ik hoe lang maar na ongeveer 4 maanden was dit afgelopen. Bij hun had het ook geen zin om tig keer de kamer op te gaan want ze gingen gezellig door.