Nieuwe kamer, tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Life in Pink, 24 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Onze dochter van 19 maanden gaat binnen nu en hopelijk 2 weken over naar haar nieuwe kamer (op zolder) de oude kamer word de nieuwe babykamer.

Mijn dochter slaapt al maanden slecht dus ik denk dat het in haar nieuwe kamertje net zo zal zijn. Heeft er iemand wellicht nog extra tips om het wennen makkelijker te laten gaan?

We nemen haar nu al steeds mee naar boven om te kijken in haar nieuwe kamer en benoemen het ook.

Do's en Dont's zijn zeer welkom!

Groetjes Snoozie

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Slaapt ze nog in een ledikantje? Louise sliep een tijdje heel slecht e toen we vroegen of ze een groot bed wilde zei ze heel enthousiast JA. We hebben toen het logeerbed en het ledikantje omgewisseld en ze slaapt weer super.

Louise heeft nu sinds een paar dagen een nieuwe kamer (meubels dus) en vind het geweldig. We zijn maanden bezig geweest om te vertellen wat een grote meid ze is en hoe trots we zijn en dat ze een mooie nieuwe prinsessenkamer krijgt etc. en nu ziet ze het dus zelf ook zo.

Wat je vooral niet moet doen is zeggen/kenbaar maken dat zij een andere kamer krijgt omdat de baby in haar kamer moet komen te slapen.

3. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hier is onze dochter ook pas van kamer veranderd. Deels omdat ze nog in een ledikantje sliep, en deels ook omdat binnenkort haar broertje daar moet komen slapen.
    Hebben haar ervoor heel vaak naar haar nieuwe kamer laten gaan. Gezegd dat ze nu een grote meid is, en grote meisjes slapen in een groot bed. Heb ook gezorgd voor dekbedovertrekken van thema's die ze graag ziet. Bij haar is dat bv Dora en prinsessen. Eerst zei ze altijd: ik niet in grote bed slapen, ik in babybed. Maar toen we haar uiteindelijk toch omgehuisd hebben, is dat redelijk vlot gegaan. ze huilde eerst wel, maar had haar beloofd dat als ze flink zou slapen in haar nieuwe bed, ze de dag erna een kadotje zou krijgen. En dat hielp wel. Sindsdien gaat ze zonder problemen slapen in haar nieuwe kamer.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons jochie is ook net een week over, maar die is weer iets ouder, dus dat is makkelijk uitleggen. En die is makkelijk met slapen, dus hier helemaal geen problemen gehad..

We zijn overdag ook af en toe op het kamertje gaan spelen, even dingen benoemen, maar ook gewoon even met de auto's rijden, en blokken bouwen. Om een fijn gevoel te krijgen in die kamer.
    En hij heeft geholpen de spullen naar de nieuwe kamer te brengen.

Maar ik zou verder zo weinig mogelijk veranderen. Dus gewoon haar oude beddengoed (geurtjes gewend, ipv wasmiddel), eigen ledikant, speen of knuffel die ze gewend is, zelfde rituelen etc..
    Een groot bed, of speen/knuffel afwennen of een ander ritueel zou ik na 1a2 weken pas doen, als het allemaal wat meer gewend is.

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Dames,

Bedankt voor de tips! Jullie meiden zijn alleen wel bijna een jaar ouder dan mijn dochtertje, is het nog niet wat vroeg voor een peuterbedje denken jullie??

Blij te horen dat het bij jullie beide in ieder geval vrij vlot verliep.

We zullen het gaan zien!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie is met 2 jaar al naar een peuterbedje gegaan. Hij kon zijn knieen over de rand van het ledikant krijgen, dus niet echt veilig meer. Alleen dan op zijn oude kamertje nog. 19 maand is wel mooi optijd, maar niet idioot vroeg. Weet dan andere kindjes ook bij anderhalf prima naar een peuterbedje gaan.

Mijn zusje heeft wel gekozen om een 2e ledikant aan te schaffen, haar jochie is anderhalf als de kleinste geboren wordt. Dat is een zeer ondernemend typje

Dat heeft ook geen probleem gegeven. Hij blijft nu, na 9 maand nog steeds in zijn bed liggen totdat wij de kamerdeur opendoen. Maar dat is wel het meest optimistische verloop ;)

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik lees even mee. leah gaat van de zomer naar zolder. in augustus (ongeveer) ze is dan 22maanden. en wil haar ook gelijk in een groot bed leggen. als ze dan toch al van kamer verandert denk ik dat we het gelijk allemaal moeten doen.
    ik kreeg als tip van de wijjkverpleegkundige om (als de kamer groot genoeg is) er ook nog een ledikantje op te zetten. dan weet ze dat het er is en dan zou ze er nog altijd in kunnen (weet niet of we dat gaan doen, maar vond het wel een goed idee)

ben ook erg benieuwd of ze in haar nieuwe bed zal blijven liggen:D
    (de kamer moet nog afgewerkt worden en de trap ook (zodat ze er niet af kan) en we moeten nog nieuwe meubels kopen. ik denk dat ik haar meeneem om nieuwe meubels zodat ze zelf kan 'kiezen' en kan zien waar ze in komt te slapen)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben eerst het bed veranderd, dus naar een groot bed maar nog wel op zijn oude kamer.

Dit ging echt heel goed, is er 1 keertje uitgekomen en daarna nooit weer.

Wij hebben hem echt heel erg betrokken bij het maken van zijn nieuwe kamer (moest nog helemaal getimmerd worden op zolder) en ook steeds verteld dat hij een grote jongenskamer kreeg.

En toen was het zover, zijn bed werd overgezet (hij mocht helpen) en we hebben tijdelijk de babyfoon bij hem neergezet zodat we hem goed konden horen en hij de zekerheid had dat wij hem hoorden.

Pas daarna hebben we hem zelf op het idee laten komen om zijn oude kamer om te bouwen tot een kamer voor zijn nieuwe zusje ;)
    en ook daar heeft hij veel geholpen 8)

Groetjes ANita

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Onze zoon sliep tussen zijn 14e en 21e maand bij ons in bed.
    Met geen mogelijkheid kreeg ik hem in zijn ledikant. Overdag ging het nog wel,maar ´s avonds zoals gezegd, een drama.

Met 21 maanden vond ik hem groot genoeg voor een groot bed.
    En zo heb ik dat ook met hem gecommuniceerd. In zijn nieuwe kamer, het grote bed opgemaakt met een leuk dekbed.
    Hem er overdag op laten spelen en verteld dat hij over een paar nachtjes slapen,daarin mocht .
    Toen het zover was, sprong hij er meteen in. En sliep alsof hij nooit anders gedaan had. Hier was het dus een groot succes.
    Hij heeft ook nooit meer naar zijn oude kamer of ledikant getaald

Deel Deze Pagina