wij hebben een zoon en een dochter dus we hebben zowel poppen en auto's enz. ze spelen eigenlijk overal samen mee. onze zoon is op dit moment erg intensief met het keukentje aan het spelen. ons maakt het niks uit zolang ze er blij van worden.
Ik speelde vroeger het liefst met lego en auto's en mijn broertje, naast lego en auto's, met poppen. Hij wilde zelfs op een gegeven moment een jurk aan (hij was 6-7 jaar). Meisjes droegen broeken, dus waarom hij geen jurk? Mijn moeder heeft hem gewoon in een jurk rond laten lopen (maar niet naar school meen ik me te herinneren). Het heeft verder geen invloed gehad op zijn verdere ontwikkeling. Hij is getrouwd (met een vrouw) en heeft twee kinderen.
Ik denk dat het iets mannelijks is. Mannen willen (vaak) dat hun zoon ook een man is. Daar horen geen roze haarspeldjes bij en poppenwagens. Mijn zwager wil het liefst ook niet dat mijn neefje met barbies speelt. Maar toen hij toch echt een pop wou, hebben ze een pop gekocht en een blauw trainingspak voor de pop Zo is het toch een beetje jongetjes, haha. Mijn verloofde droeg vroeger altijd jurken. Op (bijna) elke foto van toen hij jong was heeft hij een jurk aan. haha!
Mijn zoontje wil graag een klein stofzuigertje, zodat hij mee kan helpen met stofzuigen. Dus dat zal ik al cadeautip geven aan bijvoorbeeld mijn moeder, aangezien mijn zoontje volgende maand jarig is. Ik heb daar dus echt geen moeite mee. Mijn man denkt daar waarschijnlijk ook iets anders over, maar heel eerlijk gezegd trek ik me daar niets van aan. Als mijn zoontje het leuk vindt, dan krijgt hij dat.
Als de oudste erom vraagt zou hij best een poppenhuis mogen hebben. Hij heeft nu een klein jongenspopje (als voorbereiding op komst van broertje gehad) en heel af en toe krijgt het zijn aandacht, maar het liefst speelt hij thuis toch met zijn auto's. Op de peuterspeelzaal heeft ie een tijd gehad dat hij gelijk de kookhoek indook en thuis waren zijn pannetjes dan ook wel weer even trending topic, maar die kookfase is nu ook alweer minder interessant aan het worden. Ik heb hem eigenlijk nooit echt gehoord dat hij heel graag iets wilde hebben, het is net waar op dat moment zijn aandacht naar uitgaat, het volgende moment is het weer wat anders.
Wij hebben een jongen en meisje, dus allerhande speelgoed in huis. Maar toen we alleen nog een jongen hadden, waren er ook al poppen in huis. Hij wilde graag "een baby" en ik vond dat geen probleem. Mijn man heeft er wel wat moeite mee, maar hij houdt het ook niet tegen ofzo. Nu zijn hier (net als overal denk ik ) die loombandjes helemaal hip en die heeft mijn zoon dus ook, ook al vinden veel mensen dat alleen voor meisjes.
Ik maak nooit een probleem van dat soort dingen, als mijn zoontje met een poppenhuis wilt spelen, dan speelt hij daarmee. Ze spelen hier dus ook met elkaars meisjes-jongens speelgoed. Ediz is dol op Mira's roze keuken terwijl Mira weer het liefst met zijn autogarage speelt. Kan me daar echt niet druk om maken en zou dus gewoon een poppenhuis aanschaffen als ie daar echt graag mee speelt. Mijn man denkt er gelukkig hetzelfde over.
maak er zelf 1 van steigerhout! een huis met een oprit voor een auto ofzo misschien vind je man dat minder erg
Thanks for the reminder! Nog even een auto op het kadolijstje voor dochter haar verjaardag zetten, die vond ze laatst bij iemand anders zo geweldig
Mijn oudste (jongen) speelt graag vadertje en moedertje met zijn broertje en zusje, maar reken maar dat hij de moeder is hoor! En hier hebben de jongens ook een pop, en een poppenhuis (eerst die van little people, nu een houten huis)
Zou overigens mijn zoon Weer niet verkleed als meisje naar school laten gaan, puur omdat ik bang zou zijn dat hij gepest zou worden. Kinderen zijn nu eenmaal hard
Je moest eens weten wat ik hier in huis heb liggen.... Mijn zoon is zes en speelt alleen met: My little pony's, barbies, make-up, haarspeltjes, prinsessenjurk enz.. Als hij daar gelukkig mee is ben ik dat ook!
ik zou inderdaad dan een playmobil of lego achtig iets halen maar ik vind het verschikkelijk als je zo je kinderen iets opdringt om enkel met auto's of poppen te spelen. En daarnaast, mogen meisjes eerder wel met jongens speelgoed?? snap ik niet helemaal ! maar ik hoop wel dat er genoeg mensen zijn die zich niet zo laten sturen door de speelgoedwinkels in wat ze geven
Mijn zoon kreeg voor zijn 2e verjaardag een blauwe poppenwGen met jongens babyborn . Gewoon omdat hij dat leuk vind. Met Sinterklaas een keukentje ook omdat hij dat wilde . Hij speeld ook graag met auto's en speelgoed is speelgoed toch. Een homo maak je niet dat ben je of dat ben je niet.
Hier hebben we ook een jongen die met poppen en poppenhuizen speelt, en jurkjes draagt. Wij hebben een playmobil boederij met allerlei spulletjes erbij, hier speelt hij heel graag mee. En hij heeft ook een stoffen pop met jongenskleertjes (van zijn kleine broer) thuis. Op de creche loopt hij standaard in een rokje, want dat vind hij leuk en het liefste met elfenvleugeltjes om. Ik maak er geen probleem van, en man ook niet. Hij speelt namelijk ook veel met auto's, gereedschap, duplo etc. Laatst vroeg hij in de winkel om een jurk, maar dat wilde mijn man liever niet, dus dat hebben we gelaten
Niet alles gelezen maar ik vind dat een jongen best met een huis met poppetjes kan spelen. Waarom niet? Misschien kan je zo'n huis lenen bij een speelotheek voordat je een aankoop doet waar maar kort mee wordt gespeeld?
Die is zeker leuk! Ik heb het andersom, een meisje wat het liefst een 'schatkist' (gereedschapskist) voor d'r verjaardag wilde. En ja die krijgt ze dan ook. Ik vind dat het prima moet kunnen.