Gezwollen klieren en bult

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 28 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Onze dochter heeft wel vaker wat gezwollen klieren. Toevallig viel me het vandaag weer op en ging ik even voelen. Toen voelde ik aan de ene kant een best grote bult!
    Op internet lees ik uiteenlopende dingen, van de meest enge scenario's tot 'de huisarts zei dat het vaak voorkomt bij jonge kinderen'.
    Nou ga ik morgen de huisarts bellen voor een afspraak, maar ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Ze is wel vaak verkouden, laatst een hele tijd dat ze veel slijm ophoestte en ook regelmatig snotterig.
    Vorige week op het cb heeft de arts haar keelamandelen bekeken, die waren prima, de neusamandelen kon ze niet zien zei ze. Nou snurkt ze al een aantal weken enorm en ook dat vonden we wel een reden om eens te laten checken in combinatie met lichte apneus die ze soms heeft. Kan dit allemaal verband houden met elkaar?

Het is verder een vrolijke actieve peuter, maar toch vind ik haar wel vaak vermoeid en hangerig. Omdat ze niet altijd goed slaapt wijt ik het daar meestal aan (of niet helemaal fit zijn).

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad, hij kon ' s ochtends zijn hoofd en nek opeens niet meer bewegen. Hij was ook al een tijdje wat sneller moe. Na ruggespraak met de kinderarts heeft de huisarts ons naar het ziekenhuis doorgestuurd om hersenvliesontsteking uit te sluiten. Uiteindelijk bleek hij flink ontstoken en oogezette lymfeklieren te hebben. Er zijn wel allerlei bloedtesten gedaan om zaken uit te sluiten, maar het bleek dus onschuldig. Ik heb nog zeker 2 maanden een dikke bult gevoeld, de kinderarts gaf aan dat dit bij jonge kinderen echt vaak voorkomt, en dat de klieren als ze eenmaal eens goed opgezet zijn geweest vaak nooit meer helemaal 'krimpen'. maar na een paar maanden was het weg.

Ik zou me niet direct zorgen maken, het komt vaak voor, en zeker als ze snotterig is lijkt het me waarschijnlijk onschuldig. Maar ik zou er persoonlijk wel altijd door een arts naar gekeken willen hebben.

Deel Deze Pagina