Welk babynest kiezen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nic2910, 20 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Wij willen graag een babynestje kopen voor als onze kleine er is, maar ik twijfel eigenlijk tussen de Sleepyhead en de Done by Deer versie.

Ik lees dat ze beide prima zijn en het vooral een geldkwestie is welke je wilt kopen, maar ik vroeg me af of jullie een voorkeur hebben of liever nog ervaringen om te delen? Ik neig zelf naar de Sleepyhead, maar als Done by Deer even goed is zou ik die denk ik kiezen ;)...

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het geen van beide kopen
    De begrenzing van een nestje heeft een op tijd geboren baby niet nodig. In verband met veilig slapen/verkleinen kans op wiegendood raad het jgz het ook af. Wij bouwen de nestjes ook af bij de prematuurgeborenen wanneer ze richting de wieg mogen (werk op de neonatologie) en we geven begrenzing door de dekentjes goed te gebruiken (goed instoppen).
    Natuurlijk blijft het jullie eigen keuze, maar naast dat je baby het snel zal ontgroeien is het ook veiliger zonder.

3. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Als je Googled op babynestje kun je nog veel merken ervan vinden die goedkoper zijn.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben fan van Done by Deer.
    Ik heb zoiets wel gemist voor in de box of op de bank. Je kan zeggen het is niet nodig maar wel handig en fijn voor een kindje.
    Mijn zoontje heeft ook heel lang met een bumper in bed geslapen. Lekker knus. 😊

5. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wij hebben er 1 van Pippelot.
    Nog niet in gebruik, maar niet te duur en de kwaliteit ziet er goed uit. Ben er echt blij mee en kan niet wachten om hem te gebruiken.

6. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Wij hebben die van Done by Deer gekregen als kraamcadeau en ik ben er echt mega blij mee! Overdag slaapt onze kleine meid er altijd in in de box. Mijn kleine meid vind het heerlijk en het ziet er ook heerlijk uit, veel knusser als gewoon los in die grote box. Mijn zoontje legde ik toendertijd op het voedingskussen met een aankleedkussenhoes er omheen, dat vond ik achteraf gezien veel onveiliger als een babynestje.

En ik vind het het geld echt wel waard voor de relatief korte tijd dat je het gebruikt. Ik maak me overigens ook niet zo druk over de 'het is niet veilig' verhalen, er is zoveel niet veilig en ik ben er gewoon bij. Mijn dochter heeft er de eerste week zelfs 's nachts in geslapen, daar ben ik overigens wel mee gestopt voor mijn eigen gevoel.

Ik denk dat je er zeker geen spijt van gaat krijgen om er eentje aan te schaffen. Als ze 3jr geleden hadden bestaan had ik er destijds al een aangeschaft

Deel Deze Pagina