Wat leuk aan klei voor 2,3 jarige?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by bunchy, Nov 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Je hebt van play doh van alles.. Wat is leuk? Of weggegooid geld?
    Voor dochtertje...

2. marjon30

marjon30 Lid

Aug 23, 2014
    61
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft de ijsmakers van playdoh ook heeft ze figuurtjes die ze in de klei kan duwen. Al kan ze her nog niet echt zo goed toch vind ze het erg leuk. Hier is klei echt een Schot in de roos

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Wij hebben een eenvoudig ding waarmee je lange slierten kunt maken van dat merk. Houd er rekening mee dat je het wel goed schoon moet maken na elke keer kleien en dat lijkt me met die ijs dingen en bijvoorbeeld clown best veel werk. Het is hier een groot succes en hij krijgt van de sint een super set met uitsteek vormpjes, veel potjes klei en rollers.

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Hier spelen ze met de klei en een plastic serviesje. Met de plastic mesjes snijden ze in de klei om. Op de bordjes leggen ze al het eten op wat ze gemaakt hebben. Ik heb mijn mini keukentje nog van vroeger en daar koken ze mee met de klei.

Die uitsteekvormpjes doen het ook altijd goed.

5. tuc

tuc Niet meer actief

hier vinden ze werkelijk alles van de klei leuk, idd een simpel serviesje erbij, maar ook de machines vinden ze leuk hier, wij hebben de popcorn/ijsjes machine, de ijswinkel, en het prinsessenkasteel

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,916
    3,937
    113
    Mijn dochtertje had op de psz een doosje klei met vormpjes gekregen van de action, kost geloof ik 60 cent ofzo, maar dat vond ze helemaal fantastisch!
    Ze krijgt nu voor sinterklaas een doos van playdoh met 4 kleuren klei, verschillende vormpjes en een kneedmachine oid. Bak kost 10 euro.
    Ik vind haar nog net te jong voor die ijsco pakketten enzo, daar kan ze motorisch nog net te weinig mee denk ik, misschien wel zoiets voor haar derde verjaardag straks, maar nu doet ze nog hele basale dingen met de kleindus heeft ze wel voldoende aan de klei zelf en een paar vormpjes.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier ook de slierten maken apparaat, verder vormpjes en een kindermesje. En niet te vergeten heeeeeeeel veel kleurtjes!

8. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    778
    68
    28
    Mijn dochtertje is 3 en vind kleien ook helemaal geweldig! Als schoencadeautje had ik bij de zeeman een cupcake pakket gekocht voor €4. Hier zaten een paar kleine potjes klei in, een cupecake vormpje, allerlei verschillende uitsteekvormpjes om te versieren, bordjes, bestekjes, deegrollertje. Sinds ze het in haar schoen heeft gehad speelt ze er elke dag mee. Ze vind het echt helemaal super!

9. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Zoonlief heeft ook de ijsmaker van playdoh. Vindt hij helemaal leuk!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Op die leeftijd heeft zoonlief gewoon een basissetje gekregen. Met figuurtjes om uit te steken, snijden, ... Ondertussen heeft hij de cupcakemaker en nu krijgt hij de taart van de sint. Meisje speelt gewoon met alles mee ;)

11. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Hier is dat apparaat waar je slierten enzv mee kan maken nog steeds een groot succes. Ook kleine mesjes en uitsteekvormpjes worden veel gebruikt. Overigens vind ik playdoh echt kruimelig rotspul. De klei van de action vind ik veel fijner.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,182
    10,731
    113
    Nichtje had voor haar derde verjaardag een taartjes-set gekregen. Samen met dochter van toen 2 jr. 2 mnd had ze een super middag, eindigend met een grote bonk bruine klei van alles wat ze gemengd hadden... Hoe gaan jullie daarmee om?

13. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Haha, ik probeer zo lang mogelijk alle kleurtjes van elkaar los te pulken en in de juiste potjes te doen, maar accepteer gewoon dat dat bij kleien hoort en vervang eens in de zoveel tijd de potjes :). Ik heb ook geen zin om als politieagent de hele tijd er op toe te zien dat er geen kleuren worden gemixt, dan is er weinig lol meer aan.

Share This Page