Speelgoedkeuken, ook voor jongens?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Iloiza, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Mijn zoontjes vinden het altijd heel interessant als ik aan het koken ben en nu mijn oudste naar de psz gaat, speelt hij daar ook graag met het keukentje. Ik denk dat we onze zoontjes (de oudste zeker weten) een groot plezier doen als we een speelgoedkeuken kopen, maar mijn man vind dat 'voor meisjes'.
    Wat vinden jullie?

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    waarom is het voor meisjes je hebt ook echt van die stoere jongens keukentje.
    is toch alleen onzettend leuk .... :)
    kunnen ze heerlijk mee spelen

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    ik zeg altijd zo; de grootste chefkoks zijn mannen;)

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het voor allebei hoor!!

Mijn zoontje heeft ook een keukentje en hij speelt er heel veel mee!

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    en oja wie wilt er later geen vent die heerlijk kan koken :p ;)

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je zoontje duidelijk laat merken dat hij keukentjes leuk vindt, dan maakt het toch niet uit of het voor jongens of voor meisjes is?

Afgezien daarvan vind ik een keukentje ook leuk voor jongens.

7. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hier ook twee jongens en zijn dol op hun keuken! Wij hebben die van de Ikea!
    Ik vind het onzin dat dit niet zou kunnen voor jongens! Je hoeft toch geen roze te kopen!

groet Nina

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

als hij niet knalrose is why not? hier vind fynn het theeserviesje van zijn nichtje helemaal geweldig hij schenk heelvaak thee in voor ons.

nou en hij word er echt geen homo van ofzo (en word of is hij het wel kan hij mooi met mama mannen kijken)

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier staat al een jaar een keukentje in huis. Er wordt heel watgekookt door onze chef :D.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

onze zoon heeft het keukentje van de ikea, hij heeft hem gekregen voor zijn 2e verjaardag en hij is er tot op de dag van vandaag nog stapel gek mee,

elke dag maakt hij pannekoeken voor mama, en ik krijg elke dag heerlijke kopjes thee die hij zelf maakt ;)

onze zoon speelt ook met poppen hoor, hij zag ons altijd zijn zusje verzorgen en hij doet het nu nog steeds met de poppen,

ook heeft hij gewoon een wandelwagentje, en onze dochter mag ook gewoon met auto's spelen,

een kind heeft nog helemaal niet in de gaten "dat is voor een jongen en dat is voor een meisje " voor het kind is het fantasie spel en daar leert het alleen maar weer van

11. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf alleen een dochtertje, maar heb een kennis met een zoontje even oud als mijn dochtertje (3 jaar) Nu hebben ze allebei zo'n keukentje van Ikea. Ik vind het erg leuk, ze spelen er erg leuk mee en naar mijn mening doet t er niets toe, jongen of meisje.. Maar mijn man vind t ook een beetje raar. Hij vindt t dan weer niet erg (gelukkig) als onze meid met jongensspeelgoed wil spelen.

12. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Bedankt voor jullie reacties! :)
    Ik ben blij dat jullie eigenlijk allemaal mijn mening delen. Ik vind een keukentje ook helemaal niet alleen 'voor meisjes' en ik denk ook dat peuters nog helemaal geen besef hebben van het verschil. Ik moet toch mijn man maar even overtuigen, want ik denk dat onze zoontjes heel blij zullen zijn met een keukentje. ;)

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind een keukentje voor zowel jongens als meisjes. Zoonlief speelt er ook al lekker mee.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij vinden het ook gewoon voor jongens en meisjes!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijnzoontje is ook dol op een keukentje net al me dochter. ik heb dan ook de miele keuken gekocht voor sinterklaas. mijn zoontje heeft toch al meiden trekjes dus kan di took wel bij. zijn haar moet goed zitten, zijn kleding precies, speelt graag met zijn babypop inc buggy, poppenhuis, barbie, maar gelukkig is hij ook dol op gereedschap en autos. komt vast wel goed en laat een kind lekker kind zijn. dat meisjes en jongensgedoe vind ik z''n onzin

16. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Gewoon doen joh! Heb ook vrienden, met twee jongens, die ook een keukentje hebben, van Ikea bijv. Ze zijn er helemaal gek van!!

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook een keuken hoor en hij is er dol op, net zoals zijn poppen en alles wat maar roze is waar hij gek op is, en dan nog........ hebben die kinderen daar het besef van, neuh........zijn de grote mensen die er een probleem van maken.

Zo heeft mn zoontje een roze smurfenklok op zn kamer hangen, heeft vandaag een speelgoed telefoon mogen uitzoeken, ja roze!

Ach laat de kinderen heerlijk kinderen zijn

18. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn mannetje heeft een mooie keuken voor zijn verjaardag gekregen, kan prima! En hij heeft een roze theeserviesje gekregen :)
    Daar is ie echt dol op, best raar dat je die alleen in het roze hebt en met prinsessen erop...

19. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoontje speelt eigenlijk meer met het keukentje dan zijn zusjes. Hij staat dagelijks van alles te 'bakken' voor ons, en intussentijd schenkt ie koffie in :).

Ik vind het ook vreemd dat mensen vinden dat een keuken alleen voor meisjes is. Hoeveel (beroemde) vrouwelijke chef-koks kennen jullie? ;)
    Mijn zoon mag echt een (chef)kok worden later hoor, ik zou er alleen trots op zijn.

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

wij hebben afgelopen zondag een keuken gegeven voor de verjaardag van onze zoon. We kregen wel wat rare opmerkingen van familie en kennissen (vooral de mannen die hun mannelijkheid weerspiegelen op hun zoon). Hij is er erg blij mee en ik heb straks weer een dankbare schoondochter/zoon omdat hij geleerd heeft dat een keuken ook voor de mensheid met wormvormig aanhangsel bedoeld is.

Deel Deze Pagina