Speelgoedkeuken, ook voor jongens?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Iloiza, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier hebben de knullen ook altijd met een keuken gespeeld.. vind het niet helemaal van deze tijd hoor dat een keukentje voor meisjes zou moeten zijn.. de meeste sterrenkoks zijn mannen.. pff.. tijd om je man eens wat vaker achter het aanrecht te zetten :D

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind het ook voor allebei! Finn heeft het keukentje van Ikea en speelt er erg veel mee...echt een succes

3. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hier ook een speelkeukentje.
    Gekocht met het idee voor mijn dochter, maar dochterlief kijkt er niet echt naar om.
    Haar broertje is er juist uren lang zoet mee.
    Gas aan en uit, allerlei tosti's komen langs en andere creaties.
    Dus als hij het zo leuk vind, waarom niet..

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

zou niet weten waarom een jongen er niet mee zou kunnen spelen. Die van de Ikea hebben we, die is voor beide geslachten.

er zijn niet voor niks zoveel mannelijke chefkoks die hebben vast ook vroeger geoefend in een speelgoedkeuken

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier wordt het meest met een keukentje gespeeld, vroeger door dochter en nu door zoontje. En die loopt trouwens ook gewoon met poppenwagen en speelt met poppen. En of het roze is of niet maakt niet uit. Hij gaat rustig naar de winkel met een pop en waarom ook niet.

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Haha, dat vind ik nou een goed idee!! Ik zal het mijn man eens voorstellen. ;)
    Ach, mijn man heeft niet eens een hekel aan koken en hij kan het ook best - maarja, tegen de tijd dat hij om half 6 thuis komt kan ik het eten al lang op tafel hebben, dus doe ik dat ook maar.

Maar ik ben echt blij dat mijn mening zo veel gedeeld word en dat er ook heel wat jongens zijn die een keukentje hebben gekregen en er zo leuk mee spelen. Ik denk dat we onze oudste maar gewoon laten kiezen (want de werkbank van Bosch die een vriendje heeft, valt ook wel erg in de smaak). ;)

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Hier hetzelfde als bij 123miesje, Dani speelt graag met de keuken en zelfs met poppen :D hihi

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik wil ook een keukentje maar mijn man vind het een meisjes iets :s dus hier helaas geen keukentje. probeer het al via familie te krijgen voor verjaardag ofzo, of kerst :p maar die hint snappen ze nog niet dat ik m niet zelf kan aanschaffen omdat manlief dan gaat flippe :)

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Pff, als m'n man zoiets zou verbieden, kon 'ie wat mij betreft lekker de boom in!

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nou verbieden is het niet hoor ;) als iemand de broek aan heeft hier in huis ben ik t wel;) maar ja als hij t niet nodig vind, tja dan niet. Zijn genoeg andere speelgoed dingen toch :p lijkt me alleen wel érg leuk zo'n keukentje. ben alleen bang dat ie er na maandje op uitgekeken is (net als het speelhuisje in de tuin. das reden waarom mn man t niet wil)

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

hier staat inmiddels ook een mooie keuken klaar hoor voor de sinterklaas op zolder. gelukkig is mijn vriend wat minder bekrompen en vind hij het ook gewoon leuk dat de kleine ervan geniet.

mijn pubers hebben jaren samen met zo'n keukentje gespeeld en mijn zoon was idolaat van poppen. het is een op en top macho puber nu. hij heeft helemaal niks overgehouden aan de poppen en het keukentje.

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn man vond het eigenlijk ook wel meer iets voor meisjes en waarom :(... ik kan er echt met de pet niet bij...
    Hij kookt nota bene zelf erg graag!

Anyway, het keukentje is er toch gekomen en er wordt iedere dag mee gespeeld hoor :D

13. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Christopher heeft ook een keukentje. Hij speelt er elke dag mee, echt een aanrader! Ik vind het vervelend dat mensen dingen altijd zo in hokjes willen plaatsen.

14. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Mijn dochter heeft voor haar geboorte een keuken gehad en zoonlief speelt ermee. Waarom zou dat iets voor alleen meisjes zijn. Mijn man kookt ook ;)

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ach... sommige mensen zitten echt nog in de oertijd lijkt het wel.... Niks van aantrekken!
    Onze zoon krijgt voor zijn 2e verjaardag ook een keukentje. Ik weet nu al dat ik domme reacties zal krijgen van o.a. mijn broer, maar daar heb ik lak aan.
    Mijn man vindt het gelukkig geen probleem, ik weet zeker dat onze beide zoontjes er erg veel plezier aan zullen beleven.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    welke keukentjes hebben jullie? ik vind die van Ikea zo leuk maar vind m erg duur

17. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik zag de leeftijd van jouw zoon en volgens mij wordt vana volgend voorjaar het speelhuisje een hit!
    Zo rond de drie jaar beginnen kindjes pas met rollenspel, dus eigenlijk logisch dat ie er nu dan na een maand op uitgekeken is.

Onze oudste zoon krijgt voor zijn derde ook het Ikea keukentje met een roze koffiezetapparaat. Serviesje heeft ie al, dus alleen nog wat kook en voedsel accesoires. Leuk! Hij maakt nu ook soep. Krijgt ie een pan water en wat bakjes met suiker, vermicelli, meel, macaroni.
    Hup en "soep" maken maar.

18. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ikea gaat hem (denk ik) worden, maar ik vind de witte retro keuken van kidscraft ook helemaal super! En Haba heeft ook mooie!
    Die plastic keukens daar kijken we niet eens naar, zoiets lelijks heb ik nog nooit gezien.. Zeker die zogenaamde "merkkeukens" voor kinderen.

19. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij hebben idd ook die van IKEA... ik vind m het geld echt wel waard. Het is een solide keukentje en ook echt over nagedacht wat betreft de voorkeuren van kinderen. Zitten ook lampjes in als gaspitjes, een buis waar je pollepels enzo aan kunt ophangen, echt leuk!

Maar ja... dan nog moet je het bedrag wel op kunnen brengen natuurlijk, dat is wel zo

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    Wij gaan voor Sinterklaas ook een keukentje kopen. We hebben een jongen en een meisje en ik weet zeker dat ze er allebei heel leuk mee gaan spelen.

Wat een ouderwetse gedachte dat een jongen niet met een keuken mag spelen. Pff. J esper mag ook best met een pop spelen als hij dat wil. Hij speelt op school ook in de poppenhoek, leuk toch.

Oh en wij gaan ook voor de ikea keuken waarschijnlijk. Vind hem aan de ene kant ook wel duur, maar dat liever dan zo'n plastic geval, vreselijk.

Deel Deze Pagina