ademhaling baby's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JsMama, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    #1 JsMama, 22 okt 2010
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
    hey iedereen,

onze kleine vent is nu 5,5 week oud, maar het valt ons op dat hij nog steeds heel verschillend adem haalt. Ik zal proberen het uit te leggen, maar ik weet niet of het gaat lukken:

tussen zijn gewone ademhalingen door (net als wij) kan hij ook ineens heel snel en met horten en stoten gaan ademen. Of hij gaat juist een paar ademteugen heel snel ademen.
    Zo zijn er nog wel wat meer varianten.

Mijn vraag is: is dit baby-eigen of moet ik hier toch eens naar laten kijken?? Hij lijkt er op zich geen last van te hebben, maar ik vind het toch wel raar eigenlijk.

O ja...heeft jullie baby ook zo vaak de hik?? Hier heeft hij het echt wel 3 tot 4 keer op een dag (of soms meer).

Willen jullie je mening en ervaringen geven?? Dan weet ik tenminste een beetje waar ik aan toe ben, haha.

2. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    zo vaak aan de hik zijn is volgens mij wel normaal, of iedergeval onze meid is ook zo vaak aan de hik denk wel meer dan 3 keer per dag.

en dat ademhalen...tja, weet ik eigenlijk niet. soms dat haalt ze heel normaal adem en dan ineens is het heel snel maar ze heeft er geen last van volgens mij.
    geen tips dus van mij :Dmaar lees wel mee, ben benieuwd naar de rest van de reacties.

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik vind het gevaarlijk om vanachter een beeldscherm over zoiets iets zinnigs te zeggen omdat ik je kindje niet zie, maar mijn 1e reactie is: volstrekt normaal gedrag. Dat hikken sowieso (dat is je misschien ook al opgevallen in de zwangerschap), maar dat ademhalen ook. Mijn beide kinderen deden cq doen dat; en pasgeboren babies waar ik jaren mee gewerkt heb, waren ook zeer divers in hun ademhaling.

Maarrr... nogmaals, ik zit hier achter een beeldschermpje en zie je kind niet, dus mocht je toch je twijfels hebben: loop bijv eens binnen bij het inloopspreekuur van het CB en leg het aan hen voor.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik herken het verschillend ademhalen wel hoor. De ene keer heel rustig, dan weer snel. Soms diep en dan weer oppervlakkig. En wat de hik betreft... ik geloof dat onze kleine alles bij elkaar zo'n beetje zes uur per dag de hik heeft. In het begin had hij er geen last van, maar de laatste tijd krijg ik de indruk dat het hem ergert. Hij kan tussen de hikjes door heel boos huilen. (En soms hikt hij tijdens zo'n boze uithaal... dat klinkt dan wel weer grappig. :))

5. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    De hik is normaal. En de ademhaling van de kleine wisselde ook vaak. Zolang ze er maar geen last van hebben. Als je het niet vertrouwd kan je altijd het cb even navragen want ik zie het niet. Maar volgens mij niks ernstigs

6. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    had al wel gedacht dat het 'normaal' was dat baby's op wisselende manieren adem haalde, maar ik wilde het graag even hier navragen.
    Bedankt voor jullie reacties gelijk. Doet me toch wel goed hoor.

en van dat hikken...in mijn buik had hij soms ook wel de hik, maar nooit zo vaak als nu op een dag. Haha.
    Wel merk ik hier ook dat hij er nu zo onderhand ook wel behoorlijk klaar mee is soms. Hij kan dan zo boos worden. Maar ja...neem hem dat eens kwalijk. Zelf zou ik het ook echt niet vrolijk vinden om zo vaak de hik te hebben en zo lang.

maar nogmaals...bedankt voor jullie reactie

Deel Deze Pagina