Ik heb even getwijfeld om het hier te plaatsen.. We hebben drie prachtige boys (3 jaar en 3maanden, 2 jaar en 3 maanden en de jongste is nu 6 maanden) Ik had eigenlijk niet gedacht dat ik nog aan een 4e zou denken Ik heb er altijd drie gewillen, maar nu begint de wens voor 4e erg sterk te worden. Voor ons financieel gaan we niet erg veel op achter.. Alle spullen hebben we nog. De twee oudste op 1 hele grote slaapkamer (maar moet over tien jaar wel gesplits worden) Grote auto hebben we ookal, dusss daar zie ik geen nadeel in. Het engie nadeel wat ik zie is dat ik er niet al teveel leeftijdsverschil wil hebben. Dus als de jongste 1,5 dat de 4e geboren wordt + mijn man is nu 38 jaar en ik 29, dus ik wil het ook niet na zijn 40ste ofzo. En ik ben ook bang als ik te lang wacht dat ik langer in de luiers zit enz... En dat zie ook niet zitten. Hoe doen jullie dat met 4 kids? is het net zo makkelijk als 3 kids? Of is net teveel? Waar ik ook mee zit is, dat ik over 1,5 jaar lekker samen ben met de jongste, want de andere twee zitten dan op school en daar verheug ik me ook op... Pff zit echt een dubio Lijkt me zo leuk/stoer nog een kleintje erbij en leuk voor de jongste (geen derde wiel) (de jongste had eigenlijk een tweeling moeten zijn, daar kwamen ze achteraf achter... zooow jammer dat het een miskraam is geworden) Helaas kan ik het er niet met vriendinnen over hebben, want die denken alleen maar in hun straatje, omdat ze er zelf niet aan moeten denken 4 kids. Terwijl ik het alleen maar gezellig vind
Ik heb er dan nog maar een, maar zou heel graag vier kinderen willen. Kan je dus niet verder helpen met tips haha. Weet wel dat iedereen me voor gek verklaard, druk en duur enz enz. Ik ben van mening dat je het qua financien zo duur kunt maken als je wilt, er zijn natuurlijk wel noodzakelijke dingen, maar goed, als je weet dat je het red zou ik geen reden zien om niet voor de vierde te gaan
Mijn schoonzus heeft 4 kinderen; jongen van 9, meisje van 6, meisje van 2 en jongetje van 9 maanden. Zij heeft een ruim huis en een ruime auto, dus qua ruimte geen probleem. De oudste twee zijn al redelijk zelfstandig en de jongste is onwijs rustig. Het gaat haar heel goed af, maar ze krijgt wel veel hulp van schoonmoeder en zusje.
nou meer dat ik uit een nest van 5 kom. We hebben altijd alles gehad wat andere kinderen ook hadden. Ja op vakantie gaan is even koppen tellen en niet in een 5 sterrenhotel vliegen. Maar ja als je het geld hebt, dan kan dat ook. Ik vind het leuk zo'n groot gezin altijd wel iemand waar je wat mee hebt. Alleen in de pubertijd heb ik als vervelend ervaren, maar dan denk ik dat het met 5 of met 3 niet zoveel uit maakt. Wel heeft mijn moeder met een aantal puberende kinderen wat grijzen haren er bij gekregen. Er zit 11 jaar tussen de jongste en de oudste. Als je er echt voor wil gaan waarom niet?? Als de auto, het huis en de financien het toe laten zijn er eigenlijk geen negatieve dingen. Ja alleen de pubertijd zitten er altijd een aantal tegelijk in en heb je zeker wat rollen behang nodig hahahaha
Misschien ook alvast nadenken over hoe dat later gaat met studeren? Dat kost een nogal wat, en je wilt neem ik aan niet de eerste twee wel kunnen helpen met de kosten, en de laatste twee het zelf uit laten zoeken. Hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf wat en op welk niveau ze gaan studeren, maar daar heb je nu geen kijk op. In ieder geval iets om mee te nemen in je beslissing
Thanks voor de antwoorden Studie enz.. zal wel goed komen. Ik heb nieuwe job en straks verdienen ik gelukkig meer, dusss dat zit goed. Ja vakanties is toch op een camping (is ook het leukst) Gelukkig nog effe bedenk