De natuur?

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij hebben een bijna tweejarige Siamese kater genaamd Bob. Bob probeerde bij ons in de tuin altijd wel achter de vogeltjes aan te rennen, maar veel succes had ie niet. Hij was meer van het kaliber, bij de boom zitten en wachten tot ie eruit valt..

Tot gisteren.. Toen kwam ie binnen met een gigantische merel, nog helemaal warm, maar wel dood. Hij at hem niet op, maar was echt een spel, want hij sloeg er tegenaan alsof ie zich afvroeg waarom ie nou niet verder speelde.

En nu is zij. Jachtinstinct geboren, hij zit continu te mauwen voor de deur (heeft ie nooit gedaan) en als ie een vogel ziet dan gaat ie plat op zijn buik liggen. Ik weet dat het er bij hoort, maar vind het ook zo zielig, zie al zo'n moederloos mereltje in een nestje zitten :D

Wat mij betreft komt ie niet meer naar buiten (kan alleen bij ons in de tuin, die is afgesloten) maar mijn vriend vind dat onzin en is volgens mij best trots op zijn mannetje (tja, allemaal vrouwen in huis en eentje op komst)...

Wat hadden jullue gedaan, binnen houden of de natuur zijn gang laten gaan?

Fijne dag allemaal!

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Toen wij katten hadden en die naar buiten mochten, hebben wij een halsbandje met een belletje erop aangetrokken. Zo konden de vogels onze katten aan horen komen.

3. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Een kat is van nature een jager. Daar verander je weinig aan maar een belletje omdoen werkt wel.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Onze katten komen ook weleens met iets levends if doods aan. De levende dieren laat ik vrij en de dode, ja dat is idd de natuur.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Belletje, stom dat ik daar niet aan gedacht heb haha..

6. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.443
    372
    83
    in een huis
    Ik vind juist zon belletje altijd zielig. De kat ontzettend zn best doen en dan steeds net niet redden door het belletje.. Maar goed, dat is mijn idee. Ik vind het juist de natuur. Heb er geen moeite mee. Toen ik nog bij mijn ouders woonde altijd katten gehad. Woon nu in een flat. Met balkon. En zelfs daar heeft onze poes al 2x een vogel gevangen! haha

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Tja thats nature denk ik altijd maar ... Die van ons komt ook wel eens thuis met een vogel en legt het dan ( als het door het kattenluik past ;) ) voor ons neer, heb me toen laten vertellen dat ze dit doen om aan te geven dat ze het fijn hebben bij je, een soort bedankje, maar correct me if i am wrong hoor ;)

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    een kat kan denk ik alleen een merel pakken als hij niet helemaal fit meer is, anders is de merel gewoon al heel snel gevlogen.... dus ik zou zeggen let it be.... al is het wel minder dat ze hun prooi dan mee naar binnen nemen:D

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wel vaag om te zien dat dat jachtinstinct met een vangst zo getriggered wordt!

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ik zeg ook een belletje, dat is de natuur vind ik zo dom praten, ja vroeger toen er nog geen 1000 katten in een plaats liepen was het zeker de natuur, maar tegenwoordig met al die katten die mensen aanhalen en die hele dagen buiten lopen zijn er veel te veel katten om het nog natuur te noemen en mogen de vogelswel wat bescherming krijgen.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ben het met blaine eens.

Gewoon een belletje om doen.

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Die van ons kont niet buiten de tuin trouwens..

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens! :)

14. krki

krki Lid

9 nov 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedenk wel voor je een belletje omdoet dat de kat zich aan het halsbandje op kan hangen Mocht hij ergens achter blijven hangen.

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Daarvoor zijn er elastische halsbandjes uitgevonden die gaan dan af ;)

@ ts, heel goed van je dat hij alleen in de tuin komt, dat zie je weinig.

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij willen niet dat andere last hebben van onze katten en hebben een grote tuin..

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het is gewoon de natuur.

Een belletje om doen zou ik ook niet doen. Ook al is het elastiek ook daarmee kunnen ze zich er aan op hangen.

Dat het in stinkt geboren is vroeg of laat komt dat naar boven en vergeet niet de lente staat voor de deur en dieren zijn daar uitermate gevoelig voor ze gaan weer ( Leven):) En idd als ze de smaak te pakken hebben blijven ze het waarschijnlijk doen. En Over vroeger tja. Nu zijn er meer katten. maar zullen er ook niet net zo veel vogels en muizen zijn? En een vogel die gepakt word is vaak gewoon al verzwakt en merels zijn vaak super allert op alles wat beweegt die laten zich niet zo maar pakken. En net zo als de katten zijn vogels begonnen met het broed seizoen heb de eenden al zien vliegen. Vrouwtjes die achter na gezeten worden door een hoorde geile mannetjes:)

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heerlijk hè, die lente tekens.. Ik geniet er ook ontzettend van..

Vind het echt wonderbaarlijk dat Bob wat heeft gevangen, het is echt een schatje, maar niet zo snugger.. Dus misschien was het beestje al niet zo fit in orde.. Ben alleen zo bang dat ie straks met een duif aankomt of zo... Wij wonen best landelijk, dus er vliegt hier echt vanalles..

En hoe leg je je kind dat uit? We hebben gisteren gezegd dat we het vogeltje buiten los hebben gelaten, maar ze vroeg zelf al of het vogeltje dood was. De kat van mijn 6 jarige nichtje is net overleden en die heeft uitgebreid aan Eefje proberen te vertellen wat "dood" is.

19. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik zou hem een belletje om doen, is alleen niet zo mannelijk;)

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja ik zou gewoon zeggen dat het dood is.... ( weet niet hoe oud eefje is). Iris is 3,5 en die zegt altijd ( we hebben hier zonder poes ook al 2 keer een dode vogel in de tui gehad..) vogeltje is dood hij heeel hooog in de lucht gevlogen.... ze maken er zelf iets van.... dood heeft nog niet die lading die wij er aan geven.....

Deel Deze Pagina