help! baby snotverkouden en wil veel drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beertje1987, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hoi allemaal

Ik zit een beetje in dubio over de flessen van mijn zoontje. Hij is sinds vandaag echt snotverkouden en wil in plaats van om de 3.5/4 uur nu uiterlijk na 3 uur weer een fles. Hij krijgt normaal gesproken 5 flessen van 180/6. Door zijn omgegooide schema is hij dus nu bezig met zijn 'laatste' fles. Hij heeft er vandaag 2 van 150/5 en 3 van 180/6 gehad omdat ik al een beetje bang was dat hij misschien vannacht wel gaat komen voor een extra voeding. Normaal gesproken krijgt hij om 22.30 zijn laatste fles.

Wat ik me afvroeg, hoe erg is het als hij bij uitzondering een keer meer drinkt dan toegestaan? Ik heb dus nu 2 schepjes 'speling' maar wat als hij vanavond/vannacht wel trek krijgt, wat voor fles kan ik hem dan aanbieden?

Bedankt voor het meedenken!

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik zou me voor 1 keertje niet zo druk maken. Het gaat er om dat je niet structureel te veel geeft. Misschien wat extra water aan de fles toevoegen?

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Oke dank je, hij krijgt standaard al wat extra water ivm harde ontlasting.

4. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals al is gezegd, kindje wordt echt niet ziek van een paar keer wat meer eten dus ik zou ook gewoon een extra flesje geven als hij daar om vraagt

5. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Of tussendoor een keer een fles met alleen wat (lauw) water.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Een keer afwijken van wat je mag geven kan geen kwaad. Belangrijkste is dat je zoontje zich gauw beter gaat voelen.

Je zou ook kunnen kijken wat er gebeurt als je gewoon minder voeding in een fles doet maar wel hetzelfde of iets meer water. Dan hoef je niet zo bang te zijn dat je over je max aantal schepjes gaat en kun je toch iets aanbieden als hij erom vraagt. Hij zal toch wel paar keer extra wakker worden doordat hij niet lekker is en dus niet alleen om de honger.

Beterschap voor je kleintje!

7. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe ben je vannacht uitgekomen?

8. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Bedankt voor de tips!

Ik heb hem toen wij naar bed gingen nog een klein flesje van 90/3 gegeven. Gelukkig stond het wiegje waar hij de eerste tijd in sliep nog bij ons op de kamer dus heb hem daar in te slapen gelegd. Hij werd wel elk uur wakker ongeveer omdat hij moest niezen/hoesten. Maar als ik dan zijn neusje schoonmaakte en zijn speentje weer terug gaf ging hij wel weer slapen. Hopelijk voelt hij zich gauw weer beter, vind het zo zielig. Hij had vanmorgen helemaal zo'n snot snorretje :(

9. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ahhh vervelend is dat toch...

Hier hielp een pcm zetpilletje om wat beter te slapen. Pcm verlicht ook de verkoudheidsklachten een beetje. En een gesneden ui onder het bed...

Sterkte! Ook voor jezelf, want jezal ook wel gesloopt zijn na zo'n nacht.

Deel Deze Pagina