Hoe ziet jullie speelhoek(je) eruit in de woonkamer? Op zoek naar leuke ideeën, dus kom maar op met die foto's
Ik heb op dit moment geen goede foto. Maar wij hebben in een hoek van de kamer een ikea keukentje staan tegen de ene muur, een tafeltje met 2 stoeltjes tegen de andere muur en dwars tegen de muur een speelgoed bak. Daarnaast staat de box. Helemaal in het het hoekje, dus tussen het keukentje en het tafeltje staat wat groter speelgoed van mijn zoontje, zoals een garage en zo'n houten rol baan. Tegen de muur naast het keukentje hebben we een kastje /dressoir staan en in een gedeelte staan knutsel spullen en spelletjes en boekjes.
Hier niet echt een speelhoekje. Het losse speelgoed zit in onze salontafeltjes opgeborgen. En we hebben ons ladekastje gevuld met speelgoed. Kinderboeken hebben een plekje gekregen in wen ander kastje. En aan de andere kant van de kamer staan Ikea keuken, poppenhuis en poppenwagen bij elkaar.
Ik heb er geen foto van, maar 1 hoek hebben we van die foam puzzel platen met daarop wat kleinere dingen zoals zhu zhu pets en muziektafeltje. tegen een andere muur staat tafeltje met stoelen met puzzels erop. In de keuken een rommelplekje met loopauto's en 3 bakken duplo. En dan nog een hoek met ballentorens, beetje veel maar ik weet niet meer waar ik het allemaal moet laten hoor En dan in de lades van de salontafel hebben we de spelletjes zitten
In de woonkamer alleen een hele grote rieten mand met al het speelgoed van de jongste, met een zelfde rieten stoeltje en daarnaast zijn loopkarretje. In de eetkamer voor de andere kinderen een Kallax kast van Ikea, met 16 vakken en 1 met 4 vakken. Met deels bakken, en deels deurtjes. En een hoge Pax kast met alle spelletjes en puzzels van ons en de kinderen. Alle losse spullen zoals poppenwagen, lego bouwwerken, playmobil, poppenhuis staan allemaal op de speelkamer boven
Even geen foto, maar voor het idee.. Een kleed met daarom zijn houten treinbaan, daarnaast een bak met auto's en treintjes. Dan een tekentafel met stoel. Er staat nog een keukentje met toebehoren en er tussenin staan zijn duplo bouwwerken met grote bak met duplo onderdelen. We hebben ook nog een kast met manden, waar vanalles en nog wat in zit, zoals heel veel knutselspullen, veel puzzels, aantal boeken, blokken in alle vormen en maten, dvd's, spelletjes. Maar dat is dus netjes weggewerkt in een nette kast.
Wij hebben achter de bank een Ikea kast met vakken en daarin 3 roze manden ook van de Ikea. Best ideaal en simpel alleen willen we verhuizen en daarna wel wat leukers maken. Ik heb op Pinterest ook leuke speelhoekjes gepind. Misschien vind je nog wat inspiratie.
Zijn je kinderen dan al iets ouder? Je laat een 2,3 of 4 jarige toch niet alleen op hun kamer spelen? Gewoon nieuwsgierig hoor,niet om aan te vallen Hier ook een soort van speelhoek maar daar trekt hij zich niks van aan Ach,het is ook zijn huis denk ik dan maar
Hier een vakkenkast met manden, een voor de Duplo, een voor de barbies etc etc. Verder een tafel met twee stoeltjes. We hebben een rechthoekige woonkamer dus geen echt speelhoekje, kast staat gewoon tegen de muur. Op hun kamer staat ook wel wat maar daar spelen ze vrijwel nooit. Ik vind het ook veel gezelliger als ze beneden spelen, met name als ze echt een heel spel bedenken en de hele woonkamer doet mee. Achter de eettafel is de stal, naast het vloerkleed loopt de weg, onder de stoel is het huis echt geweldig.
Dan moet jullie huis beneden toch wel heel erg leeg en saai zijn als iedereen zijn spullen op hun kamer moet hebben. Of mag u rommel wel in de woonkamer staan?
Hier zo. Niet echt mijn smaak maar om dat te krijgen moeten we het hele huis verbouwen In die 2 manden beneden zitten in 1 zijn boeken, ander playmobil. 3 bakjes naast de kachel. 1 voor hotwheels, 1 toettoet en 1 voor de ijzeren autootjes. Bij zijn tafel nog een bakje voor andere auto's, beetje overvol en in die AH mand zijn grote auto's. De rest ligt op zijn slaapkamer in zo een ikea kast. Meestal ligt de toettoet, houten trein of playmobil op de mat.
Ik heb hier een kallaxkast met 16 drøna bakken helemaal vol met speelgoed- puzzel- en knutselspullen. Daarvoor staat op de grond als enige zijn grote kleine helden speelset (brandweerkazerne en politiebureau - een soort houten poppenhuis voor jongens) Hij speelt ervoor met zijn speelgoed op de grond of een meter daarnaast op de autootjesmat die bij de tafel ligt. Het fijnste vind ik dat al het speelgoed (op het poppenhuis na) in de bakken zit en uit het zicht is na bedtijd. Dan heb je niet zo'n uitgekotste v-tech/fisherprice kleurexplosie in je huis. Dat zorgt bij mij namelijk best wel voor onrust. De huiskamer ziet er na tien minuten opruimen gewoon weer heerlijk rustig uit.