Wat kan het ouderschap toch mooi zijn!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mamameer, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ik had vandaag weereens een hele drukke dag(werken, forenzen, koken, huis opruimen etc.) maar bedacht me toen dat ik eigenlijk ook onwijs dankbaar en gelukkig ben, daarom dit stukje:

Wat kan het ouderschap toch mooi zijn, trein banen bouwen, rennen door de kamer, springen, hupsen en dansen door de kamer! Heel hard lachen en gek doen met elkaar! Van alle lakens en dekens een hele grote hut bouwen tussen de tafels en stoelen! Onder het grote dekbed kruipen omdat er allemaal wilde beesten in de slaapkamer lopen! Deze vervolgens met veel kabaal verjagen! Van een laken een spook maken (peuter en mama in het laken gekropen) en papa bang maken! Heerlijk kroelen op de bank, met de peuter en baby! Van de trap af op je billen of buik! Op de fiets alle dieren die je tegen komt benoemen, inclusief het nadoen van alle geluiden! In bad bakjes vullen met water, en vervolgens weer leeggooien, 1000keer achter elkaar! De kusjes als je weggaat. De lieve zinnen die ze kunnen bedenken en zeggen. De rijke fantasie die je eigen blik verrijkt! De onvergetelijke knuffel die je krijgt als je ze bij het kdv weer ophaalt!! Ik zou het voor geen goud willen missen!

2. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Bedankt! Ik heb momenteel van die dagen waar ik niet door het werk kom, nog bergen werk ligt te wachten, huishouselijk maar ook dingen als opruimen en foto's plakken ed waar ik nooit aan toe lijk te komen.gevoel altijd bezig te zijn met afwas of eten of opruimen. Zoon slaapt nog steeds niet door, altijd moe .Vanmiddag wilde hij niet slapen toen dochter op Psz was. Ik wilde zoveel doen, niet gelukt.

Maar jij herrinnert mij eraan hoe mooi het is! Hier na het eten, toen ik klaar was met de afwas, ook genoten v papa die met de kids aan het trein bouwen en donderen was . Gister wilde mijn man een geheimpje met mijn dochter bekokstoven. Haar antwoord " *broertje* en mama horen er toch ook bij! Dan smelt je zowat .Bedankt voor even de fijne reminder op een dag waarop ik er best wel doorzat.

Nu even lekker uitgebreid alleen douchen (meestal 1 vd kids mee). Extra heet en extra lang ;)

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Precies Giebel, vaak staan we er niet bij stil, maar het zijn toch echt mooie bijzondere momenten! Ik hoop dat je heerlijk hebt genoten van de extra lange warme douche met een van je kindjes!

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Heerlijk! Moederschap is echt het zwaarste maar meest mooie dat er is.
    Die kleine dingen doen het hem inderdaad en daar staan we met zijn alle, denk ik, te weinig bij stil.

Vandaag; boodschappen gedaan en mevrouw kan eindelijk d'r eigen karretje rondlopen en luisteren! Samen cupcakes gebakken en gegeten. Daarna een simpele maaltijd met aardappels vlees en bloemkool, maar oh wat vond dl het lekker "HMMMMMMMM Jaaaa eten!".

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Zo' moment had ik kort geleden ook. Na drukke ochtend beide kinderen in de auto en onderweg naar kdv en school, om vervolgens heel hard door te hollen naar werk.

En ineens besef ik hoe rijk ik ben met die twee heertjes achter me. Gezellig aan het kletsen en meezingen 😍

Ja het is knetterdruk en soms heel zwaar. Maar ook zo mooi en fijn.

Deel Deze Pagina