Ouderschapsplan

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Juffrouwminoes, 8 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.265
    640
    113
    Goedemorgen allemaal.

    Bij ons gaat eindelijk het ouderschap plan opnieuw besproken worden.
    Aangezien er bij het vorige ouderschap plan geen duidelijke afspraken over veel dingen zijn gemaakt.
    Maar omdat ik het dit keer goed wil aanpakken ben ik nieuwsgierig wat jullie in het ouderschap plan hebben staan of hoe jullie bepaalde zaken geregeld hebben.
    Wie zou zijn ouderschapsplan met mij willen delen ( via PB Uiteraard )

    Of andere bruikbare tips zijn altijd welkom.
     
  2. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik lees even mee! Hier staan ook veel dingen niet in het ouderschapsplan en is er nog steeds sprake van co ouderschap terwijl dit niet meer het geval is.

    Moet het overigens ook opnieuw naar de rechtbank of kun je dit onderling regelen?
     
  3. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Hier een ouderschapsplan maar mijn ex houdt zich er niet aan. Deze is door een rechter uitgesproken en kan er niets mee. Misschien het onderling gewoon regelen? Kost het je ook geen geld.
     
    justme1974 vindt dit leuk.
  4. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    @Zomerbloem,
    Wij waren verplicht een ouderschapsplan te maken maar veranderen van alles in overleg. Ik hoor vaak dat exen zich niet aan het plan houden. Wat kun je daartegen doen?
     
  5. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.020
    2.374
    113
    Vrouw
    Je mag mij en pb sturen hoor. Hebben net toevallig een nieuw, goed plan opgezet om de vader van mijn dochter dezelfde plichten te geven. Die lapt nogal wat dingen aan zijn laars en trekt steeds zijn eigen plan. Gaat via onze advocaat nu naar de rechtbank en is een vrij ‘standaard’ plan. :thumup:
     
    Juffrouwminoes vindt dit leuk.
  6. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Niets.

    Hij doet waar hij zelf zin in heeft. Kan wel wéér een rechtzaak aanspannen maar als meneer het niet doet, doet hij het nieto_O
     
  7. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Wat een kleuter! Het lijkt me voor jou ook lastig niet te weten waar je mee af bent
     
  8. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Ach heb hem harder.. dit gedrag dacht hij ook met alimentatie.. hij vond het niet nodig om überhaupt te reageren. Dat gaat hem nu 4x zoveel kosten:thumup:

    De tijd van medeleven is voorbij:|
     
    Zoe123, Zeebra en Golden1213 vinden dit leuk.
  9. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113

    Dat begrijp ik niet zo, hij moet betalen voor de kinder! Misschien heeft hij problemen of kan hij het niet betalen? Het was beter geweest het aan te geven. Goed dat je op je strepen bent gaan staan
     
  10. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Hij moest €25 betalen (eerste berekening) en de helft van de kosten van school/zwemmen en medische zaken.

    Hij betaalde geen cent en vond oprecht dat ik hem moest betalen:roflmao: de zwemles alleen is al het dubbele dus van zijn €25 werd ik er niet beter op hoor:rolleyes:.

    Zwemles/fysio/tandarts enzo gaat hij niet. Is zonde van zijn tijd;)

    Had het helemaal gehad en een nieuwe berekening voorgesteld, hem een voorstel laten doen en andere punten aangedragen. 1x reactie gehad. (Mijn punt was bijv dat bij nooit inhoudelijk reageert op vragen) dit heeft hij precies laten zien. Veel gezeur maar 0,0 inhoudelijke reactie.

    Nee rechtbank heeft nu beslist en staat ook in dat meneer kansen heeft gehad en deze niet heeft genomen dus zal hij er mee akkoord gaan(maar dan in zakelijkere woorden:roflmao:)

    Het bedrag dat nu geïnd gaat worden via het LBIO is vele malen hoger:|
    Na de uitspraak betaalde hij nog steeds niet want hij wilde het via de deurwaarder laten komen zodat het mij nóg meer ging kosteno_O
    Hij beseft alleen niet dat het voor mij niets kost en hij die extra kosten moet gaan betalen:roflmao:
     
  11. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Wat een slimmerd...niet dus!
     
  12. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Ik wil mijn hele ouderschapsplan niet zomaar delen. Maar wil wel vertellen hoe bepaalde zalen afgesproken zijn, over welke onderwerpen heb je vragen?
     
  13. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.265
    640
    113
    Bedankt voor je reactie.
    Ik begrijp dat je niet zomaar alles wilt delen.
    Afspraken waar ik nog niet aan heb gedacht..
    Hoe het verdeeld is met de kosten.
    Afspraken mbt de toekomst..
     
    flipflop vindt dit leuk.
  14. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.265
    640
    113
    Ik kan je geen pb sturen...
     
  15. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Kosten: wij hebben een kinderrekening waar ex alimentatie en ik de kinderbijslag op stort (bedragen komen voort uit de officiële berekening) vanaf de kinderrekening worden alle kosten voor de kinderen betaald. Beiden een pas, dus beiden toegang en inzicht. In principe koop ik de kleding, maar in overleg koopt hij ook wel eens wat (hij heeft er verder echt geen kijk op) abonnementen, contributies, cadeautjes voor kinderfeestjes, zakgeld ect gaat allemaal van de kinderrekening. Bedrag liep een beetje op, dus na verloop van tijd hebben we een spaarrekening gekoppeld aan de kinderrekening. Ik maak nu altijd de kinderbijslag over na die spaarrekening. Mochten er grote uitgaven zijn zoals fiets, ipad voor voortgezet onderwijs, steunzolen via podotherapeut ofzo dan wordt dit betaald vanaf die spaarrekening. We hebben hier weinig overleg over omdat dit gewoon goed loopt. Hij is niet kritisch over wat ik uitgeef aan kleding ofzo.
    Kosten voor eten, verzorging ed betaal ik vanaf mijn eigen rekening. Uitjes ed betaal ik natuurlijk ook zelf.
    Tsja toekomst, we sparen op die spaarrekening maar beide kinderen hebben ook een eigen spaarrekening waar maandelijks iets op gestort wordt. Tis nog even afwachten hoe Kosten voor studeren oid gaan verlopen natuurlijk. Maar met die spaarrekening gekoppeld aan de kinderrekening proberen we wel een buffer op te bouwen.

    Wat handig is met alles regelen, waar staan de kinderen ingeschreven? Als je beiden alleen woont dan heb je waarschijnlijk recht op kindgebonden budget als er een kind op je adres staat ingeschreven. Als je samenwoont en teveel verdiend dan vervalt dit. In het eerste jaar was er dus op beide adressen 1 kind ingeschreven, zo ontvingen we beiden kgb. In totaal ontvingen we meer dan dat je ontvangt als twee kinderen op 1 adres staan ingeschreven. Maar na 1 jaar ging ex samenwonen en had hij geen recht meer op kgb. Dus beide kinderen staan nu op mijn adres ingeschreven en ontvang ik nu iets meer kgb.

    Nog meer vragen?
     
    Kindje3 vindt dit leuk.
  16. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.020
    2.374
    113
    Vrouw
    Hè wat gek! Ik snap er niks van :confused:
     

Deel Deze Pagina