hoi allemaal! ons mannetje slaapt altijd slecht, dus hebben we hem op de zolder (daar hebben we ook een kamer) gelegd in zijn campingbedje. sinds hij daar slaapt slaapt hij super!!! slaapt zelfs soms uit tot half 9 en word bijna nooit meer wakker! terwijl hij voorheen minimaal 1 keer per nacht wakker werd en om 6 uur klaar was met slapen. nu ligt het denk ik aan dat hij rustiger is op de zolder, minder lawaai van de buren.. hebben nogal vaak ruzie savonds en smorgens 6 uur word de voordeur dicht gegooid.. en hij werd snachts vaak wakker en lag hij helemaal met zijn armpjes door de spijlen en dus klem.. nu in het campingbedje, met eigen matras, kan hij niet klem komen te zitten. maar ik kan hem slechts altijd in zijn campingbedje laten liggen.. wij willen nu een mooi kamertje maken voor hem boven op zolder. zijn huidige kamer is 3e hands en kan niet door het trappengat in zijn geheel en ook niet meer uitelkaar want dat overleeft het niet hahaha dus laten we dat staan mocht er een 2e komen kunnen we dat gebruiken. nu weet ik niet goed wat ik moet doen.. hij is denk ik nog te jong om in een groot bed te leggen.. maar wil geen nieuw ledikantje kopen voor dat even en ben bang dat hij dan weer vast komt te zitten.. wat zouden jullie doen.. alle tips zijn welkom
volgensmij wel.. maar is dat niet te vroeg? dat hij 'verdwaald' in zijn bed zullen we maar zeggen... zijn er nog andere moeders die vroeg begonnen zijn met groot bed?
Eén van mijn kinderen uit mijn vorige relatie ging met 16 maanden naar een peuterbedje. Geen groot 1 persoons bed want dat vonden we veel te groot voor zo'n klein ukje. Maar ee peuterbedje werkte prima.
ik zou wel een peuterbedje doen hoor, evt met hekje ervoor idd. mijn broer en ik schelen 1 jaar en 17 dagen, dus toen ik geboren werd ging mijn broer naar een 1 persoonsbed, peuterbedden hadden ze 28 jaar geleden nog niet en anders evt je goede matras in het camping bedje leggen en zo nog een paar maanden proberen... iig wel fijn voor jullie dat ie nu lekker slaapt! doet jezelf vaak ook wel goed!
We hebben zijn eigen matras in het camping bedje liggen, maar toch de bodem is minder sterk als een latten bodem.. en vind dat het toch wat doorbuigt zal ik maar zeggen... scheelt dat veel kwa maat een junior bed of gewoon? ivm de kosten natuurlijk over een paar jaar weer een ander bed.. want volgensmij kun je bij een gewoon 1 persoonsbed ook hekjes plaatjes toch? denk dat ik langzaam zijn kamertje ga kopen en inrichten en nog even in het camping bedje laat liggen kan hij wennen en hem dan savonds gewoon de keuze geef misschien vind hij het grote bed dan vanzelf wel interessant... hij slaapt alleen altijd in een dikke winter slaapzak omdat hij zo druk is in zijn slaap, en dus nooit onder de dekens ligt. ik neem aan dat ik hem in het grote bed ook zo kan leggen? en nu slaapt hij natuurlijk niet op een kussen.. wanneer ga je een kussen gebruiken? sorry als het domme vragen zijn maar vraag het mezelf even af haha
ja dat klopt absoluut, een camping bedje is echt niet zo stevig als een gewoon bed... maarja dan is de keuze aan jullie, of een goed bed en slecht slapen of tijdelijk een campingbedje en wel goed slapen... wat de prijs verschillen zijn voor een peuter of 1 pers bed weet ik niet, maar je moet natuurlijk dan ook 2 x een matras en beddengoed enzo kopen. je kan wel in je peuter bed evt een 1 persoons dekbed leggen, hoef je die al maar 1 te kopen. maar een slaapzak kan ook prima in een groot bed hoor! zolang je zoontje nog door t bed heen zwemt zou ik lekker nog de slaapzak alleen doen. kussen zou ik zolang mogelijk mee wachten, volgens mij adviseren ze het ook pas na 3 of 4 jaar. en zolang je kleine er niet naar vraagt of behoefte aan heeft zou ik het niet doen. ik zou wel rekening houden als je een peuter bed koopt en je een complete kamer wilt kopen dus kast enzo ook in zelfde kleur dat je er meteen een groot bed bij koopt, of er zeker van bent dat die dan nog leverbaar zijn tegen die tijd, anders moet je over een paar jaar weer een hele nieuwe kamer kopen... volgens mij verkopen ze bij ikea van die standaart hekjes die je op bijna ieder bed kunt plaatsen, zou je eens kunnen kijken evt. succes ermee!
KINDERBEDDEN OUTLET, Solide KINDERBED, vanaf 149,95! (TIP) Wij hebben bed Tim en die kan je ook als 1 persoons bed kopen incl hekjes en lades
Wij gaan begin volgend jaar over op een peuterbed. Dit omdat ze nu toch wel gaat proberen te ''klimmen'', en omdat ze de wielen aan de onderkant van t ledikantje heeft gesloopt, gewoon los getrokken(komt ook wel door wat geschuif van t bedje), maar nu is het bedje dus wat kapot. En aangezien ze over net iets meer dan 3 maandjes al weer 2 wordt..
ons mannetje is natuurlijk nog een stuk kleiner.. normaal gesproken wilde ik ook pas rond de 2 overgaan naar een groot bed.. ik denk dat ik gewoon een kamer ga maken incl. groot bed en dan zijn campingbedje ook op de kamer zet en daar in laat slapen... mocht ik dan interrese krijgen in het grote bed testen we het gewoon een keer uit.. vroeger gingen ze veel eerder naar een groter bed maar tegenwoordig niet.. heeft niemand ervaring met dat ze eerder naar groot bed gingen ivm vast te komen zitten in ledikantje
Hier slaapt ze veel rustiger in haar peuterbed. Ik kon eerst wel 5x pn spenen rapen omdat ze ze alle vier kwijt raakte. Ook lag ze dwars of bij het voete eind. En nu ligt ze half dwars. Maar meestal netjes op haar buik.
Onze dochter ging tussen de 15 en 16 maanden naar een peuterbed omdat ze uit ledikant klom. Wij hebben wel gekozen voor juniorformaat omdat we toch een tweede wilden en het bed dan tzt door kan schuiven naar nr 2...
ja dat heb ik dus ook.. en hij ligt echt klem in zijn bedje omdat hij zo bewegelijk is! hoe houd was ze toen ze voor het eerst in het peuterbed ging en hoe heb je dat aangepakt=
ik zit erg te twijfelen of ik peuterbed of gewoon zal doen, scheelt het veel in de grote..= )sorry maar mijn tekens doen raar dus kan geen vraagteken typen haha
Ze was 14 mnd en ze ging er wel steeds uit als ik haar alleen liet. Ik bleef dus erbij tot ze sliep. Daarna werd het weer drama met slapen(niet door haar peuterbed hoor) en sliep ze weer naast ons. En sinds ze 17,5 mnd is ze volledig over.
Onze dochter is overgegaan van ledikant naar peuterbedje toen ze anderhalf was. Dit kwam omdat ik in verwachting was van haar broertje en hebben het gewoon geprobeerd. Ze is een stuk rustiger gaan slapen. Ons zoontje is met een half jaar, zo even uit mijn blote hoofd, overgegaan naar een campingbedje, daar hij door de lattebodem van zijn ledikant was gezakt *oepsie*. In zijn campingbedje sliep hij beter, en is hierin blijven liggen tot hij sinds een paar maanden in een peuterbed ligt. Hij klimt zijn bed uit (en weer in, en weer uit en weer in, etc). Tja, een campingbedje staat minder "mooi" maar als hij hierin goed slaapt, en je legt gewoon zijn ledikant matras erin, is voor mij snel de keuze gemaakt: Lekker in zijn campingbedje slapen.
Mijn zoontje slaapt al bijna een jaar in een campingbedje met zijn eigen matras ivm zittend slapen en wiegen. Ook ligt hij altijd dwars in bed dus dan lag hij klem. Dit werkt perfect, hij slaapt prima zo en we houden hem erin totdat het echt niet meer kan. Hij is bijna 2.
Mij maakt het niks uit dat het camping bedje niet mooi staat Het gaat mij er meer om dat hij toch wat ik een keul ligt., Hij slaapt er nu een maand in en zijn goede matras ligt erin. Het is een goed camping bedje maar natuurlijk niet zo stevig als een lattenbodum en wil niet dat het slecht is voor zijn rugje.. Ik ga opzoek naar een mooi bed voor hem met val beveiliging want denk dat hij er anders uit valt misschien... Dat durf ik nog niet is nog zo klein hihi
Ik weet niet of het kwalitatief goed is maar Ikea heeft bedden die eerst peuterbed zijn en die je later uit kunt trekken tot gewoon 1 persoonsbed, die zijn verstelbaar.