Vakantie naar de camping met baby van 14 maanden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lottie, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Wij hebben zojuist onze vakantie geboekt met de caravan na spanje van de zomer.
    Onze tweeling is dan 14 maanden we rijden ongeveer 14 uur heen en 14 uur terug in totaal.
    Wat is handig om mee te nemen voor in de auto, op strand, bij de caravan?
    Tips en tricks zijn zeer welkom zodat we alvast kunnen voorbereiden want het is nog maar 5 maanden.

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    een tablet zodat ze filmpjes kunnen kijken :D is hier echt een uitkomst...
    en verder wat nieuwe speeltjes, boekjes en lekkere hapjes voor in e auto... en natuurlijk regelmatig stoppen en flink laten spelen....
    of evt (al een deel) s nachts rijden, in de hoop dat ze dan lekker slapen!

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Nog maar 5 maanden? Hahaha, relax! Zwemkleding mee, zwembadje, emmer en schep.

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij doen juist geen tablets; veel kletsen,zingen, rijmen met elkaar...
    Tijd besteden aan elkaar ook in de auto en lekker laten slapen ;)
    Ooit een topic over gehad;
    http://www.zwangerschapspagina.nl/verzorging/365445-kamperen-3.html
    maar wij gingen altijd heel basic met alleen een tent...
    14 uur achter elkaar rijden vind ik wel erg lang... Is het een optie om een tussenstop te maken (iig op de heenweg?)?
    Anders wel vaak stoppen en er even uit, eten, drinken, plassen etc... Veel koekjes en drinken mee voor onderweg...
    de eerste keer was de oudste een kruipende dreumes en de tweede keer kamperen was de oudste 2 en de jongste 8 weken, dusse voor jullie; relax! Komt goed! :D

5. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    hartstikke relax hoor :)
    bedoel meer wat moeten we echt kopen?
    We hebben zelf al bedacht een buggy?
    Wat zijn nog meer handige dingen om mee te nemen.
    5 maanden zijn in mijn ogen best kort als je nog paar grote uitgaven moet doen zoals bv een buggy om mee te nemen.
    vandaar nu al de vraag!

6. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Campingbedjes? Ook handig als box!

Wij zijn vorig jaar met onze dochter op vakantie geweest, ze was toen 16 maanden. Ze kon net lopen toen, dus (stevige) leren lopen schoentjes hadden we hier nodig. Regenlaarsjes is dan ook handig.

Denk aan een warme slaapzak of een extra dekentje, het kan 's nachts flink afkoelen. Bij ons was het overdag heel warm en als we haar in bed legden was het 30 graden. 's Nachts koelde het af naar 18 graden volgens mij. Nogal een verschil dus, was lastig op te kleden.

Wij hadden ook dvd speler mee, wat een uitkomst. Onze dochter sliep slecht op de camping en werd elke nacht (huilend) wakker. Enige manier om haar stil te krijgen was met een dvd van Nijntje.

Wij hadden de gewone wandelwagen mee. Was erg fijn om mee te wandelen in het bos, buggy zou niet gewerkt hebben.

(Opblaasbaar) babybadje kan ook handig zijn.

Waar gaan jullie heen? Camping aan het water, bos, strand? Willen jullie veel gaan wandelen? In het bos? Dat zijn dingen die je je af moet vragen. Wat is er aanwezig? Huren jullie caravan? Kinderstoelen zelf mee of huren?

7. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Dat zijn wek handige tips.

We gaan na estartit dat is echt een strand vakantie.
    Zonne, zwemmen en lekker de boulevard afstruinen.
    We hadden bedacht dat onze bugaboo donkey de groot en zwaar was om mee te slepen maar vooral ook te kostbaar was om ergens zomaar alleen bijv achter te laten vandaar het idee voor een buggy te kopen.
    We hebben overigens ook draagdoeken voor de tweeling.

Opblaas badje is inderdaad een goed idee voor bij de caravan.
    De camping heeft wel een zwembad maar we weten niet hoe ver we daar natuurlijk ook vanaf zitten.

Dvd spelers voor in de auto is dus ook wel een must en ook handig voor daar dat hoor ik ook veel als tip.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik weet niet hoe handig ze zijn, maar vorig jaar gingen wij wat verder weg kamperen (afgelopen jaar lekker in NL gebleven), moesten we 6 uurtjes rijden. Mijn dochters waren toen bijna 4 en 16 mnd en ik heb voor elk uur cadeautjes gemaakt. Een van de eerste cadeautjes was zo'n magnetisch kleurding met een pennetje, wat je steeds weer uit kunt wissen en opnieuw kunt "kleuren". Daar konden ze mooi de rest van de tijd mee spelen! Ook heb ik er extra tussendoortjes in gestopt. Een ontbijtkoekje, doosje rozijntjes, en ergens helemaal op het einde kregen ze een bellenblaas en een zwemband, dus toen waren ze daar zoet mee toen wij op de camping de tent moesten opzetten.

Sowieso is dat een dingetje, reken even uit op welke tijd je verwacht daar aan te komen. Mocht je rond etenstijd aankomen, ga dan eerst even (uit)eten en zet ze dan met wat nieuw speelgoed in het campingbed bijvoorbeeld, zodat je veilig zelf even bezig kunt. Of een opblaasbadje kan nuttig zijn, hoeft niet per sé water in, maar gewoon om ze even in de buurt te houden. Of je moet hopen dat ze dan nog niet lopen, haha, dat kan natuurlijk best zo zijn! Maar ook dan kruipen ze misschien alle kanten op. Gaat alleen iets minder snel. Leg het campingbedje en badje wel handig in de auto waar je er snel bij kunt. Ook speelgoed, lekker op het laatst inpakken!

Voor de nachten heb ik maar 1 tip: warm! Wij baalden achteraf dat we ons te veel berekend hadden op lekker warm zomerweer, terwijl de nachten in een tent natuurlijk helemaal niet heel warm zijn. Dus geen zomerpyjama's, zomerslaapzakjes etc. voor 's nachts (voor overdag juist wel, dan is de tent heel warm als het lekker weer is), maar juist een dikke slaapzak of extra dekens meenemen. Ook zijn maillots echt geen gek idee, alhoewel die misschien onhandig zijn omdat je ze die niet om 7 uur 's avonds al aan gaat doen als het nog warm is... Het was bij ons soms drama omdat ze tegen dat het kouder wordt (rond onze bedtijd) dan steeds wakker werden. Toen maar lekker wat extra sokken en pyjama's gekocht!

Succes verder, kamperen met kinderen is hartstikke leuk, maar geen hele rustige, ontspannen vakantie! Maar dat geeft niet, het is een geweldig avontuur! Wij gaan dit jaar voor het eerst met 3... Spannend ;)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tablets hebben wij idd ook juist niet, ook geen DVD voor in de auto. Maar, wij gaan dan ook (nog) niet zo ver, nu ze het nog niet allemaal goed begrijpen. De jongste was er toen dat jaar snel klaar mee, en wilde na elke stop de auto niet meer in. Dus ik was blij dat we begin van de middag er al wel waren! Maar ze vermaken zich best, boekjes, luisterboek (is nu leuk, toen mss nog te moeilijk) en vooral wat nieuwe dingen!

10. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    ik zou juist, als er ruimte in auto is (wij hebben ook nog drie honden in de achterbak mee op vakantie), mijn goede kinderwagen meenemen. Ik heb wel een buggy..... maar ik vind het ondingen op onvlakke grond (gras, zand, keien) en dat zie ik voor me bij camping. als alles verhard is, dan natuurlijk geen probleem. past de wagen dan een kettingslot meenemen om hem overal op slot te zetten! wij gaan op vakantie naar bos of strand met honden, not done met een buggy. en dan bij zwembad of restaurant buggy aan de ketting. campingbedjes altijd handig, eventueel met matras. Mijn nicht heeft ook tweeling en had een babytentje in het vierkant ( geen idee hoe dat heet), twee opvouwbare matrasjes erin en klaar.

11. fafa

fafa Niet meer actief

Ik zou zelf noch een buggy, noch een kinderwagen meenemen, maar twee draagzakken/rugdragers. Ik vind alles met wielen een drama buiten een goed geasfalteerde weg! Maar dat is misschien persoonlijk ;)

En ik zou er ook niet aan moeten denken om in één ruk 14 uur te moeten rijden. Ik zou ook zeker een tussenstop maken van 1 of 2 nachten. Genoeg leuke plekken om te bekijken tussen hier en zuid-spanje :)

12. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Wil even zeggen dat ik t heldhaftig vind om met twins van die leeftijd te kamperen hihi. Hier hebben we dat juist bewust niet gedaan omdat t mij echt een hoop gesleep leek, maar neem ook altijd teveel mee. En zag tegen een lange rit op. Daarnaast liep hij met 11 mnd dus dat had op een camping pittig geworden. In een bungalow kun je nog de deuren van t huis dicht doen en kunnen ze binnen rennen. We hadden toen ook een megatuin erbij met goed overzicht dus oplader kon hij weinig kwaad. Komend jaar lijkt hem me wel leuk.

Mijn tips:
    Zo'n afrastering voor dieren zodat ze niet weg kunnen. Je hebt van die pinnen met netten. Je ziet ze vaker op campings voor kinderen en huisdieren.
    Wandelwagen als het past. Buggy vind ik vaak lastig op slechtere wegen. Onze wagen rijd op alle terreinen super fijn.
    Veel afleiding of zelfs overnachting om ze zoet te houden of in de nacht rijden.

Deel Deze Pagina