geschrokken advies nodig.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    gisteren gingen we voor het eerst naar PSZ voor 1 uur, waarvan mijn zoontje zo een half uurtje alleen achter zou blijven. alles is goed gegaan.mijn zoontje vond het prachtig. ik heb over hem een paar dingen verteld O.A. dat hij de 2 sloten op hun buitendeur gewoon open kan maken.(ik heb een ontdekker die graag buiten loopt) toen zei de leidster dat er boven nog een slot zat en dat hij daar niet aaan zou kunnen komen en dat ik geen zorgen hoefte te maken. ik en papa vertrokken na half uur. en besloten daar in de buurt te wandelen. toen we terug op weg waren zag ik mijn zoontje op de straat lopen zo een 50m van de psz. ik rende natuurlijk naar hem toe en toen zag ik dat er tenminste 3 kindjes rondom de deur buiten stonden.
    enorm geschrokken van dat alles. inval leidster vergat boveste slot dicht te doen.maar goed dat verklaart niet waarom er geen toezicht was.ze stonden met een man te praten binnen(ik dacht eerst een gewapende gek hun aanhield of zo) en ze hoorden ons nie eens binnen lopen. we hebben de kindjes binnen gehaald en de deur dicht gedaan.

maar goed, nu is het probleem dat mijn zoontje onderweg naar huis daarover praat(ik heb hem toen meteen rustig uitgelegd dat hij de deur niet open mag doen). hij begreep het en riep onderweg naar huis dingen zoals:ik mag niet alleen naar buiten gaan, mag de deur niet open doen, mag niet weg lopen. ik ben weg gelopen, heb kinderen buiten gedaan etc.

hij viel hierover pratend in slaap en werd wakker en hij had nog steeds over die incident gisteren. en hij kreeg ongelukjes en bij natte broek zegt hij ook weer: mag niet alleen zijn op straat etc.
    ik weet niet wat ik hem kan zeggen. hij is een slimme maar ook n gevoelige jongen. en nu zit hij de hele ochtend op de po. allemaal tekenen van stress over gister.

wat moet ik doen? ik reageer rustig en maak daar geen grote zaak van. maar hij blijft het terug halen. pfff. ik vind dat zo zielig.

ideeeen?

2. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik zou eerlijk gezegd not amused zijn dat me kind ineens buiten loopt zonder toezicht, omdat de leidster het vergeten was.
    Ik zou dit zeker ook aankaarten bij de leidster dat dit niet kan.

En het een beetje laten rusten bij je zoontje.
    Niet teveel over hebben lijkt me.
    Je hebt je zoontje al uitgelegd dat dat niet mag.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja het is te erg en ik weet niet wat ik ga doen met psz.ze zijn enorm geschrokken. dat is nog nooit eerder gebeurd. ik geloof hen wel. we hebben natuurlijk gepraat maar ik wilde niet teveel praten tewijl mijn zoontje er bij was. ze hebben gisteravond gebeld.we krijgen een gesprek etc etc.

maar ik weet niet zo goed hoe ik met zoon om moet gaan. ik praat er niet over en ik reageer rustig als hij het zegt. het zou natuurlijk wel weg gaan denk ik,vanzelf. moet hij vrijdag wel of niet bijvoorbeeld. pfff.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    behalve ongelukjes laat hij geen stress of onrust zien. maar hij voelt zich zeker rot omdat hij ook voor andere kindjes de deur open deed. hij zeg bijvoorbeeld: babies alleen op straat waar is papa mama. babies alleen lopen mag niet.(tja hij vind zichzelf geen baby)
    ik heb hem net van de po gehaald en weer gedurfd broek aan te trekken.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon heeft dat wel eens op de kleuterschool gedaan.

Ik kwam hem halen einde van de middag. Komt de juf naar me toe. Van je zoon is op stap geweest. Ik zeg op STAP. Waar heen dan nou hij is naar huis gelopen. Woonde dicht bij. Was hij samen met een klas genoot weg gelopen. Vond het al zo raar in de tuin me stoelen stonden zo raar. Was boodschappen doen je neemt aan dat je kind veilig is op school maar de andere kant is waar. Ben toen niet boos geworden maar van af die tijd is de buiten deur wel met een speciale klinker gemaakt. Maar dan toch. O ik was boos en verdrietig te gelijk.

Mijn advies aan jou eigenlijk is dat je toch nog een gesprek krijgt op de psz. Omdat dit gewoon niet kan en MAG gebeuren hij is nog een peuter. Het is maar goed dat jij daar nog in de buurt was en zou de andere ouders eigenlijk ook inlichten. De kinderen waar het om gaat.

Vind het grove nalatigheid. En denk dat ik boos ben met jou en vol onmacht zit je je laat toch je grootste geluk achter en vertrouwd op de mensen die jou kind verzorgen.

Knuffel..

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dankewel meid!we gaan wel een gesprek hebben met hen. zij hebben het aangeboden en ik wil het ook.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind ook dat zoiets echt niet mag gebeuren. Hier gaat de deur op slot als de kinderen gebracht zijn.

8. adi

adi Niet meer actief

Zoiets mag gewoon niet!! Dus echt aankaarten bij psz.

Zag je zoon dat jij helemaal in paniek was dan? Hij zal toch wel eerder iets gedaan hebben wat niet mag, en daarop aangesproken worden? Waarom denk je dat juist dit zo blijft hangen?

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hier ook.:$

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

nee nee hij was helemaal niet in paniek. ik ook niet.ik werd ook niet boos of zo. omdat de kinderen er waren heb ik me goed ingehouden.
    maar ik begrijp wat je bedoelt. als hij iets doet dat niet goed is praten we met hem. en inderdaad praat hij wel terug als hij begrijpt wat het in houdt en hij noemt het ook volgende dag. dat is misschien voor hem niks anders. het is zijn normale reactie in nasleep van iets dat niet mocht en begrepen mama. maar voor mij lijkt het erger omdat de inhoud best zwaar en erg is.

ik voel me nu opgelucht. bedankt.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    de deur ging weer open voor de postbode

12. tulip

tulip Niet meer actief

absoluut iets mee doen t.o.v. de psz, je hebt het aangegeven en het is notabene zijn oefenochtend, heel fout dit, echt heel fout.

T.o.v. je zoontje, als jij duidelijk hebt gemaakt dat je niet boos bent zal het wel wegtrekken bij hem, het is misschien een gevoelig jongetje waarbij zulke dingen wat langer blijven hangen. Ik zou er regelmatig nog even over praten met hem. Om hem gerust te stellen.

Heel sneu allemaal.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we vroegen aan hen, toen ze gister belde, of de kinderen meteen geteld waren bijvoorbeeld. want ik zag dat ook niet gebeuren. ze zeggen van wel.pfff.ik weet natuurlijk niet als ik de deur weer dicht doe of iedereen binnen was. het is natuurlijk niet zo goed om steeds te denken wat kan er zo mis kon gaan. ik wordt er helemaal gek van als ik hierover nadenk.

tulip, ja hij is inderdaad een gevoelige jongen die veel snapt, en veel natuurlijk nog niet. ik blijf bij hem altijd rustig. maar ik heb wel heel slecht geslapen vannacht. wist vanochtend niet wat ik moest doen omdat hij zo weer begon en 3 ongelukjes.pfff. maar het komt door mijn stress denk ik, hopelijk.

ze hebben gister al meteen berichten gestuurd naar andere PSZ in de regio waarin ze vertelden wat er was gebeurd. ze laten het niet zo. want, ze zeggen dat ze erg geschrokken zijn van hun eigen nalatigheid dat zoiets kon gebeuren.

ook nog eens bij zijn eerste wen uurtje.

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O wat een fout zeg van de PSZ!

Ik zou echt nog een flink gesprek met ze hebben. Dit mag echt niet gebeuren en zij moeten kunnen garanderen dat dit nooit meer gebeurd.

Triest voor je zoon dat dit net gebeurd als hij komt wennen. Ik hoop niet dat ze hem aankijken hierop. Ook dat zou ik in een gesprek aan de orde brengen.

Zielig dat hij zo van slag is. Kun je nog praten met hem en uitleggen dat dit niet zijn schuld is, maar dat de leidsters niet goed opgelet hebben. Het klinkt alsof hij zich erg verantwoordelijk voelt tov de andere kinderen.

Hopelijk is hij weer snel zichzelf.

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wat me opvalt dat je zoontje heel erg met de situatie bezig is in zijn hoofd. Doet hij dat wel meer?? Heel detail gericht?
    Tekeningen erover maken? Best nog jong toch?

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaha, hij kan soms een driehoek tekenen of een cirkeltje of iets wat op een gezicht lijkt,maar verder is hij niet zover zodat hij iets kan verwerken via tekenen. maar hij praat wel met mij als hij ergens mee zit. hij is niet erg op detail gericht hoor.
    hij wees gisteren de modderpoel in de speeltuin aan n vriendin van me en zei:kijk tante I, modderpoel,het is echt heel vies(gras was kapot omdat men daar een vuur maakte en troep achter liet)
    vriendin van me moest lachen omdat ze hem n paar weken niet gezien had en ondertussen kan tim echt gewoon veel beter praten. zo. hij vond dat niet goed van tante en zei:tante I, niet lachen, dat is niet grappig, kijk hoe vies.

hij klachte dus over troep dat men in de speeltuin achter laat en dat het erg vies is aan tante en tante nam het niet serieus. dat vond hij niet OK. het was weer goed toen tante I haar excuses aanbood en hem gelijk gaf.dat men geen troep achter moest laten.
    ik bedoel dus dat soort gevoelligheden. ik was zelf ook zo.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    en ik vind ook dat men geen vuur moet maken in een speeltuin. er zweeft zoveel troep daar. ze hebben veel overlast snachts zeggen de mensen die daar wonen van de jeugd die daar tot aan de ochtend hangen. pfff.

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze hebben nog niet gebeld voor de afspraak. vrijdag zou hij weer wen uur hebben. maar ik wil nu eerst met ze spreken. ik wil niet dat de andere kinderen mijn zoontje aanspreken of hem hiervan beschuldigen enzo. in hun ogen is hij meteen een stoute nieuwe jongen misschien.

19. adi

adi Niet meer actief

Dat gedrag kan ook heel erg zijn doordat het zijn eerste wenochtend was he! Ik zou zijn gedrag niet aan dit voorval toeschrijven. Of denk je dat hij zonder dit voorval helemaal geen naweeen zou hebben van de eerste wenochtend? Dat lijkt me al een grote gebeurtenis op zich. Dat hij buiten is gekomen is voor jou schokkend, voor hem waarschijnlijk een van de spelletjes.

20. adi

adi Niet meer actief

Lees je reactie nu pas. Dit bedoel ik inderdaad!

Deel Deze Pagina